Structureel verkouden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LunaMaan, 18 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LunaMaan

LunaMaan Lid

6 jul 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Mijn dochter van 2 jaar is al een jaar steeds verkouden. Ik kan me niet heugen dat ze niet snottebel vrij is. Hoest ook veel en mijn man gaat zo met haar naar de huisarts.

In september 2015 is ze geholpen aan haar neusamandelen. De KNO arts geeft aan dat het plaatsten van buisjes voornamelijk plaatsvind als er sprake is van oorontsteking of verminderd gehoor-spraak. Dit is het geval van mijn dochter niet het geval.

Is het normaal dat kindjes van die leeftijd zeer lange tijd met snotneuzen lopen? Dit is mijn eerste dus ik heb geen idee eigenlijk.

Groet,

2. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier 2 jaar eb totaal in de zomer 2 maanden snot en koortsvrij geweest...😉

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja,dat Is normaal. Zeker als ze naar kdv of psz gaat, dan steken ze elkaar ook nog eens lekker aan. Ze bouwt een goede weerstand op moet je maar denken :)

4. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Heel herkenbaar. Mijn dochter is ook bijna altijd verkouden (hoesten en snottebel). De kinderarts zegt dat het bij veel kinderen voorkomt en dat het op een bepaalde leeftijd echt minder gaat worden. Doen ze in ieder geval weerstand op:)

5. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Heel herkenbaar hoor.
    Bij mijn zoontje zijn vorig jaar neusamandel geknipt en buisjes geplaats, maar nog is hij altijd verkouden. Volgens de huisarts pakt hij hier elk virus op dat heerst.
    Denk nu maar; alles wat hij nu krijgt, krijgt hij op school dan hopelijk niet.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, zoontje van ruim 2 is ook continue verkouden (mei-augustus kwam hij vorig jaar aardig snotloos door). Hij lijkt er zelf niet heel veel last van te hebben. Andere zoon, van 3 weken oud, is inmiddels ook al een dikke week verkouden...
    Gaat vanzelf weer over!

Deel Deze Pagina