Hormonen, zwanger of late ongesteldheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emilybaby, 7 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emilybaby

Emilybaby Nieuw lid

5 mei 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum, maar wil graag nu zelf iets vragen/van me af schrijven:

Afgelopen december is mijn mirena spiraal eruit gegaan ivm een grote kinderwens.
    De eerste maand gingen mijn hormonen alle kant op(vooral moodswings) ontzettend veel kwaaltjes. De afgelopen 2 maanden met ovulatietesten gewerkt. In februari cyclus van 30 dagen. Vorige maand had ik 1 dag een positieve ovulatietest op CD 19 en na 30 CD werd ik ongesteld. Ik ging ervan uit om deze reden dat mijn luteale fase ongeveer 10 dagen zou zijn dus deze maand weer ovulatietesten gebruikt. op CD 19 en 20 knaller ovulatietesten. Ik heb mijn eisprong duidelijk gevoeld de 20ste in de ochtend. Logischerwijs dacht ik ook rond CD 30 weer ongesteld te worden(afgelopen dinsdag).
    Op 7/8DPO had ik kramp onderin mijn buik met steken in de liezen, melkachtige afscheiding wat soms wat gelig is, niet riekend. En mijn tepels zijn niet uit te houden zoveel zeer doen ze, ze steken ook flink naar voren en ook heb ik op mijn tepelhoven wat witte bultjes(opgezocht, kliertjes van Montgomery) en zijn donkerder en groter. Rond de eisprong heb ik altijd wat gevoelige tepels, maar dit is ongekend.
    Sinds een paar dagen voelen ook mijn borsten gespannen en zwaarder aan. Mijn lievelingsbh zie ik gewoon een striem geven in mijn borsten aan de bovenkant, iets wat ik nooit eerder heb gehad. Mijn vriend begon er ineens over dat hij vond dat mijn borsten gegroeid waren en dat ‘ er iets met me was’ . Heel apart...

Vandaag. 13DPO dacht ik: Ik kan een test doen. Dus vanmorgen netjes een test gedaan omdat ik nog niet ongesteld ben (CD 33) en zoveel last heb van mijn borsten, onwijs opgeblazen gevoel heb ik mijn buik en mij anders voel. Ik heb veel menstruatiekramp maar geen bloed tot nu toe.
    Ik had al niet teveel gehoopt, ik dacht we zijn ‘ pas in ronde 4’ en aangezien de eerste maand mijn hormonen alle kanten op gingen dacht ik nou dat duurt misschien nog wel even. Ik was toch een beetje teleurgesteld en in de war dat de test negatief was. Heb met de action zwangerschapstest getest.

Wat ik mij afvraag:
    - Kan het zijn dat ik wel zwanger ben maar dat de test het ‘ nog niet pakt’ en dat ik alsnog zwanger zou kunnen zijn (ga ik niet vanuit maar toch) ? Andere test halen?
    - Kan ik stellen dat als ik nu pas over een week ongesteld wordt oid dat mijn hormonen nog totaal niet in balans zijn?
    - Is het wel een ‘ goed’ teken dat ik zoveel last heb van mijn tepels?

Ik voel me erg onzeker nu...

Heel erg bedankt
    Groetjes
    Emily

Deel Deze Pagina