wanneer starten met ovutest

Discussie in 'Miskraam' gestart door jerlin, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hallo,

ik vraag me nu af wanneer ik het beste kan starten met de ovuteste. heb een miskraam gehad op 13 september. nu willen we meteen weer zwanger raken en heb ik ovutesten ( sensitest ) besteld. heb eerst die van de kv gehad, maar toen had ik vijf dagen lang een positieve test. dus dat klopte niet. had 26 september voor het eerst een negatieve zwangerschapstest.
    weet iemand raad?
    groetjes Linda

2. anne1979

anne1979 Actief lid

26 feb 2009
    102
    0
    0
    #2 anne1979, 6 okt 2009
    Laatst bewerkt: 6 okt 2009
    Hoi Jerlin,

Ik ken het probleem. Hoe ver was je toen je een miskraam kreeg? Als het een zeer vroege miskraam was, dan is je cyclus vaak weer snel gewoon. In tegenstelling tot de zwangerschapstesten van het Kruidvat zijn hun ovulatietesten waardeloos; bij mij zijn die altijd positief. Ik gebruik tegenwoordig die van matcare (via matcare.nl) en die bevallen mij erg goed en zijn niet duur. Ik lees vaak dat die van sensitest ook goed zijn. Ik zou meteen met de ovulatietesten beginnen. Dan weet je zeker dat je je eisprong niet mist. Wel is het vaak zo dat de ovulatietesten na een (prille) zwangerschap nog redelijk donker blijven. Bij mij waren ze niet positief, maar als ik geen miskraam had gehad was ik er soms wel over gaan twijfelen of ze nu wel of net niet positief waren. Dat duurde bij mij na een miskraam met 4w2d nog anderhalve week; daarna werden ze weer lichter. Nu, bijna een week later is ie weer bijna positief.
    Verder kan ik je alleen adviseren op de signalen van je lichaam te letten. Ik kan bij mezelf vaak voelen wanneer de eisprong er aan komt, zoals vandaag. Ook heb ik een paar dagen van tevoren al vruchtbaar slijm. Veel succes.

Groetjes, Anne

3. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    theanks voor de reactie.
    het was eeb missed abortion. het vruchtje was zeven weken drie dagen en de miskraam is spontaan op gang gekomen met 10 weken. dus best al ver. we hebben twee weken na de mk weer geklust, toen had ik voor het eerst een negatieve zwangerschapstest. we hebben toen een aantal dagen geklust en zou dan nu zwanger kunnen zijn, mits ik toen mijn ei heb gehad.ovutest gaf gisteren nog niks aan, na 35 minuten zag ik wel een heel licht streepje, maar mag na 30 minuten niet meer aflezen. straks nog een proberen. morgen hebben we nog een echo om te kijken of de baarmoeder nu ook echt schoon is.
    signalen voel of merk ik niks van. is me ook nooit echt opgevallen. heb de laatste twee weken alleen meer last van mijn borsten. vraag me wel af waar dat vandaan komt :(.

ben er gauw vandoor, zoontje bij de oppas ophalen.

groetjes Linda

Deel Deze Pagina