Voor het eerst naar de PSZ

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjotefle, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Morgen is het dan zover, dan gaat mijn kleine meid voor het eerst naar de psz. Volgens mij heeft mama meer last van de zenuwen dan zij...Ik probeer het al een week aan haar uit te leggen, dat zij naar school gaat en mama weer naar huis, maar dan begint ze al te huilen hihi. Dus het zal mij benieuwen morgen...Beiden maar eventjes door de zure appel heen bijten.
    Zijn er hier nog meerdere die voor de eerste keer naar de psz gaan of zijn geweest?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

mijn zoontje is net begonnen op peutergym en vindt het niets als mama naar huis gaat, maar even een boodschapje doen vindt hij wel prima. Mama gaat dus boodschappen doen en hij gymt lekker. Misschien werkt dat voor de jouwe ook, want als jij het moeilijk hebt en de kleine begint te huilen wordt het extra moeilijk. Was heel blij dat dochter het meteen goed deed haar 1ste schooldag ;)

3. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Mijn dochter is vorige week begonnen, dinsdag moest ze wel veel huilen toen ik ze bracht,de ze weer gehaald werd en tussendoor ook nog wel wat dipjes volgens de juf.
    Afgelopen donderdag ging het al iets beter alleen gehuild bij brengen.

En dat zal ze nog wel even blijven doen denk ik. Het is ook een grote overgang ze is nooit naar een kdv ofzo geweest dus dan ineens met veel kindjes spelen en in een kringetje zitten is ze helemaal niet gewend.

Hopelijk gaat het morgen goed met je dochtertje!

4. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mijn dochtertje gaat morgen ook voor het eerst. Ze heeft vorige week wel een morgen mogen wennen en dat is goed gegaan. Ik heb er wel veel moeite mee.

5. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Mijn zoon mag volgende week eindelijk :p hier is het echt eindelijk, hij is er zo aan toe :)

6. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Jamie is vandaag begonnen. Ik was ook al een week lang bezig om hem uit te leggen dat hij naar school zou gaan en dat leek hij goed te snappen. Ik heb hem vandaag weggebracht, ben een half uurtje gebleven (intake-gesprekje) en toen zei ik tegen hem dat ik Julia (zijn zusje) nu naar bed ging brengen en dat ik straks weer terug zou komen. Hij vond het prima en keek niet op of om. Pas toen ik terugkwam en hij mij weer zag begon hij te huilen. Volgens de leidsters had hij de hele middag goed meegedaan. Hij had zelfs z'n drinken en z'n fruit op. Toen ik vroeg of hij vrijdag weer wilde, zei hij ja :)

Deel Deze Pagina