1ste ingeleid, 2de natuurlijk

Discussie in 'De bevalling' gestart door leutjj, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ben benieuwd na ervaringen van jullie.

Onze dochter moet ingeleid worden ivm minder leven. De bevalling ging opzich vlot. Had rug en buik weeen, de bevalling duurde ongeveer 5 uurtjes.
    Aan de ctg die ochtend konden ze ook al zien dat de bevalling natuurlijk niet lang op zich liet wachten. Maar zeker voor onzeker wouden ze me inleiden.

Nu over dikke 7 weken uitgerekend.
    Gisteten met vk gesprek gehad over bevalling. We gaan weer naar het ziekebhuis want we wonen in een flat 3 hoog en geen lift, dus voor mijn eigen gevoel vind ik het ziekenhuis fijner.
    Nu moeten wij ongeveer half uurtje rijden naar ziekenhuis waar ik wil bevallen. De vk zei dat als ik merk dat mijn vliezen zijn gebroken, bloed zou verliezen of de weeën zijn begonnen gelijk moet bellen en dat we dan naar het zk gaan.
    Ze zei dat de tweede vaak sneller geboren word.

Nu mijn vraag aan jullie, hoe hebben jullie gemerkt dat de bevalling echt begonnen was? En was de tweede bevalling ook sneller dan de eerste?
    (Ze zei ook dat de tweede niet eerder hoefde te komen maar bevalling vaak wel sneller is).

2. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ik lees mee ben daar ook wel benieuwd na mijn eerste bevalling duurde namelijk 21 uur.. toen zijn mijn vliezen gebroken midde in de nacht

3. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    hier was de 2de zeker niet sneller. bij de eerste ben ik ook ingeleid met 42+1 ivm overtijd maar 5 en half uur over gedaan bij de 2de natuurlijk bevallen met 38+4 duurde 12 uurtjes bij de 3de ook natuurlijk met 38+6 duurde 9 uurtjes;)

4. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    1e ingeleid met 40+0, duurde 6 uur
    2e natuurlijk op 39+0, duurde 4,5 uur. Begon met verlies slijmprop na douchen, daarna onregelmatige weeën, die niet meer overgingen en regelmatiger werden.

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste ingeleid met gel, duurde ongeveer 10 uur
    Tweede ingeleid met infuus ,wat een verschrikking :$
    Duurde precies van de eerste wee tot ze op mijn buik lag twee uur en veertig minuten .

Derde vier maanden geleden na smorgens strippen spontaan
    Ongeveer vijf uurtjes . Beste bevalling van de drie . Wat een verademing . Wel weer een ruptuur .

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij de eerste was de inleiding al gepland maar het begon die nacht vanzelf. schoot niet op dus naar het ZH om bij-gestimuleerd te worden. Totaal heeft dit 18 uur geduurd waarvan 1,5 uur persen....

bij de 2e heeft de vlos me gestript en het begon s'avonds te rommelen. niet echt pijnlijk en ik twijfelde of dit het echt was. de vlos dus maar voor de zekerheid gebeld omdat het bijna nacht werd. ik had 3 cm en ze bleef dus. na 1,5 uur is ze geboren..
    totaal 4 uur waarvan maar 2 uur echt duidelijk was. en 10 min persen.
    supersnel dus in vergelijking met de 1e. bij de 1e met ruggenprik en de 2e gewoon thuis maar de 2e heb ik nauwelijks pijn gehad.

7. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Eerste ingeleid met 39.5 wkn ivm veel te hoge bloeddruk en veel eiwitten in urine.
    Ik werd ingeleid met gel.dit begon vrij snel te werken. 11 uur na de eerste wee ben ik bevallen.

Bij de tweede zou ik ingeleid worden met 37.2 weken. De dag ervoor kreeg ik spontaan weeën. Anderhalf uur later lag mijn dochter al op mijn buik. Mijn man was echt net op tijd en de vk ook.

Deel Deze Pagina