hallo, vanaf deze cyclus start ik met clomifeen. ik vind het best spannend allemaal! en nu ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met clomid en hebben jullie er bijwerkingen van gehad? zoja welke.. alvast bedankt! ik ben benieuwd Liefs Riejanne
Logisch dat je het spannend vindt! Ik heb Clomid geslikt. En ja, daar krijg je wel wat bijwerkingen van, al is dat per persoon verschillend volgens mij. Ik had vooral last van stemmingswisselingen, opvliegers en vermoeidheid. Al was het de ene maand heftiger dan de andere maand. Succes, ik hoop voor je dat het snel raak is!
Helaas, ik heb niet echt een succesverhaal voor je.. Ik heb 9 rondes Clomid gehad. Daarna daarmee gestopt, zit nu al een jaar aan de hormoonspuit (Gonal-F). En tot op dit moment nog niet zwanger helaas. We zijn allebei nagekeken en alles is goed, het wil alleen nog niet lukken. Frustrerend, maar ik heb wel geleerd om er wat relaxter mee om te gaan. Toen ik net begon met de Clomid was ik heel gespannen, iedere maand vond ik de 2 weken wachten weer heel lang. Inmiddels heb ik geleerd om niet meer zo gespannen te zijn en ook te genieten van de andere dingen in ons leven. K hoop uiteraard voor jou dat het niet dezelfde kant opgaat als bij mij . Gelukkig zijn er ook genoeg succesverhalen te lezen op dit forum hoor!
ooh dat is balen voor je! wij zijn nu 3 jaar bezig zonder enig resultaat maar ik heb pcos dus bij ons is er wel degelijk wat mis wat hoop ik opgelost kan worden door de clomifeen.. ik ben ook best relaxt onder de hele boel. de eerst 2 jaar was ik er wel veel mee bezig maar dat is nu een stuk minder.. natuurlijk word het nu weer spannend omdat ik er wat meer mee bezig moet zijn.. echo's temparatuurskaartjes etc etc maar geniet met alle teugen van het leven! ik hoop echt voor je dat het bij jullie de goeie kant op gaat en dat je maar snel zwanger mag worden!
Hoi ik niet waarschijnlijk ook starten dus ik ben erg benieuwd naar de reacties. Ik lees nog even mee
Oh dat is balen dat je PCOS hebt! Maar goed, dan is een zwangerschap niet uitgesloten toch? Weet er niet zo heel veel van, maar er zijn toch nog wel kansen dan? Dankjewel Riejantjuuh, k hoop het toch ook wel een keer.. Maar goed, ik wil het ook weer niet forceren want dan gebeurt het zeker niet... Succes, ook jij Babke!
@fves nee een zwangerschap is zeker niet uitgesloten maar het wat moeizamer.. bij een klein procent met de vrouwen met pcos lukt het helemaal nie maar daar ga nog nie vanuit
Bij die ene procent horen jullie vast niet! Ik heb ook een erg onregelmatige cyclus, al is het wordt PCOS nooit gevallen bij mijn gyn. En bij de fertiliteitsarts trouwens ook niet. Het is niet prettig, die MMM, maar ik ben inmiddels blij dat ik weet dat er behalve mijn onregelmatige cyclus niets mis is! Deze maand had ik zelfs 3 eitjes ipv 1, dat is nog niet eerder voorgekomen . Dat geeft weer hoop...
ja dat is inderdaad super! ik heb geen eisprong vandaar de clomifeen die moet er voor zorgen dat er wel een eisprong komt.. manlief heeft superzaad dus hoop dat het dan goed komt haha gewoon om de dag feest vieren dat is toch ook geen straf haha
Haha dat is in ieder geval goed nieuws dat je man superzaad heeft! De mijne ook gelukkig.. Ik weet tegenwoordig dankzij de vele echo's die ik krijg precies wanneer mijn eisprong is. Ik weet dus wanneer "het moet". Dat geeft wel extra druk bij ons beiden, omdat je weet dat het DE kans is... Ik was altijd druk bezig met plannen, maar inmiddels is bij mij gebleken dat geen 1 cyclus hetzelfde is, dus met plannen ben ik maar gestopt en we doen het nu gewoon wanneer we er zin in hebben. En uiteraard als de eisprong komt
ja dat hebben wij gelukkig niet! manlief wil elke dag wel dus 1 dag onthouden houd het spannend haha zit nu te wachten op mijn ongesteldheid.. pff voel em de hele dag al aankomen maar er komt niks.. frustrerend haha
Manlief hier wil ook elke dag wel, alleen denk ik nog teveel na over de kwaliteit van het zaad . Ook wel belangrijk... Pfft frustrerend.. Ik moet nog een weekje wachten...
Elke vrouw reageert anders op Clomid. Ik ben heel erg gevoelig voor hormonen en hormoonschommelingen, dus ik reageer best heftig op Clomid. Opvliegers, vreselijke veel hoofdpijn en migraine en een humeur om op te schieten, ook zeer emotioneel. Ik kreeg pas een goede eisprong met Clomid 150. Na een aantal kuren hebben wij dan ook besloten even een rustpauze in te lassen, ik wilde weer even mn oude ik terug. Even niet met baby's maken bezig zijn. In deze rustpauze ben ik zwanger geraakt! Spontaan dus.
okee super ja dat je zwanger bent geworden! het verschilt dus inderdaad per persoon wat de bijwerkingen zijn. ik hoop er weinig last van te hebben maar mijn gyn heeft gezegt dat als ik veel last krijg van de clomifeen ik mag stoppen en dat we direct gaan spuiten. daar krijg je minder bijwerkingen van had ze het over. we zien wel hoe het gaat, ik hoop dat clomid voor mij voldoende is want spuiten lijkt me maar niks maar ja wat moet dat moet..
Gefeliciteerd Poppenkop! Riejantjuhh van spuiten krijg je ook bijwerkingen, denk aan zere borsten, vermoeidheid, hoofdpijn. Ik vond spuiten doodeng in het begin. Hoopte zo dat ik het niet hoefde te doen. Die 1e maand vond ik verschrikkelijk. Ik was niet bang voor evt. pijn, maar meer het idee dat ik mezelf aan het prikken was met een naald vond ik vreselijk. Het is nog steeds niet mijn hobby, maar dat heeft er meer mee te maken dat je aan een vast tijdstip vastzit iedere dag. Dus ook wanneer je bijv. uit eten gaat, kan het voorkomen dat je moet spuiten in het toilet van het restaurant. Niet ideaal, maar wat moet dat moet. Pijn doet het niet, behalve als je in een bloedvat spuit, maar dat voel je dan gauw genoeg. Ik hoop voor je dat het niet zover komt en dat je alleen Clomid nodig hebt...
Ik heb ook PCOS en zit momenteel op dag 3 van m'n eerste Clomidkuur! Hier nog niet echt last van de bijwerkingen, het valt me tot nu toe ontzettend mee! Ik heb het af en toe ineens bloedheet, dat zullen de opvliegers wel zijn, en ik moest vanavond echt huilen om iets belachelijks wat helemaal nergens op sloeg Verder voel ik me prima! Succes allemaal!
ik hoop voor je dat de clomid zen werk goed doet! woensdag mag ik beginnen! leuke blog heb je trouwens ff gespiekt!