Welke spelcomputer voor kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lief of Stoer, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Onze kinderen krijgen een leeftijd dat ze geïnteresseerd raken in computerspelletjes. Vooral de oudste komt er bij vriendjes mee in aanraking. Zo vind ze bv Just dance op de Wii helemaal geweldig. Maar welke spelcomputer is nu een aanrader en waarom? En zou je zo iets bv 2e hands kopen? De Wii bv zag ik echt al voor heel weinig op marktplaats, maar doe ik daar goed aan? Welke zijn er nog meer en wat vind jij nu de fijnste? Je merkt al dat ik er echt 0,0 verstand van heb. Help!

2. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    Nintendo switch is heel erg leuk maar erg duur. Wii is erg oud maar daardoor erg goedkoop. Ook kan je op marktplaats heel goedkoop spelletjes daar voor kopen. Vaak ook samen. Spelletjes voor de wii zijn erg geschikt voor kinderen en er zijn veel spellletjes bij waarbij je beweegt. Wij hebben zelf een wii en een Switch.

Rannie en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Wij hebben een ps4. Daar kun je wel heel erg veel mee.

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  4. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    829
    534
    93
    Hoe oud zijn je kinderen?

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier hebben de oudste twee een switch gekregen voor hun verjaardagen (namens ons, opa's en oma's en oom en tante). Ze zijn er super blij mee. Favo spelletjes tot nu toe: just dance en mario kart. Ze willen er graag nog extra controllers bij, zodat er ook spelletjes met 4 tegelijk gespeeld kunnen worden.

PlayStation kunnen geen mario spelletjes op gespeeld worden, en dat gaf hier de doorslag. Geen spijt van iig! Kids zijn ook blij dat ze deze hebben ipv ps4.

6. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wij hebben een Wii u en een switch.
    Zoon is net 7. Wii is erg leuk om mee te starten let wel op worden niet meer gemaakt daarom goedkoop te krijgen.
    Switch is duur maar ook leuk

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.552
    3.057
    113
    Wij hadden de ps4 maar er waren niet veel spellen dat ze leuk vonden.
    Nu gaan we voor de switch.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    5 en 7. Zoontje van 5 is er nog niet zo mee bezig hoor, maar dochter van 7 vind het dus wel leuk als ze ergens aan het spelen is. Wat je zegt van het bewegen is natuurlijk leuk meegenomen. Maar ik ken dus verder geen enkele "moderne" versie. Ik had vroeger een hele oude Atari :)

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Juist om die reden is de Wii misschien wel ideaal om eens mee te gaan proberen. Ik zag ze al vanaf 25 euro zelfs. Als ik nu een leuke in de buurt vind met een paar spelletjes er bij bijvoorbeeld.

Wat is de Switch precies?

10. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.938
    5.902
    113
    Wij hebben een PS4, maar dat is denk ik leuker voor wat oudere kinderen. Al kan bijvoorbeeld FIFA wel, maar dat moet je net leuk vinden. Met Sinterklaas krijgen ze een Switch. Stiekem ook in eigen belang. :D

Evanesco en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.918
    113
    Vrouw
    #11 Fantykoekie, 12 aug 2019
    Laatst bewerkt: 12 aug 2019
    Voor kleine kinderen een switch en grotere kinderen een PlayStation maar dan zou ik eerder wachten op de ps5 als jullie er zelf ook mee zouden spelen. Of op de 5 omdat de 4 dan goedkoper weggaat via marktplaats. :)

Wij hebben de Nintendo switch en die is heel leuk voor kinderen. Mario oddysey en Minecraft zijn de grootste favorieten. Maar bij de switch heb je heel veel goede spellen voor kinderen.
    Ikzelf vind het ook helemaal geweldig dus hier is al een 2e in huis. :roflmao:

Edit : de switch is de opvolger van de Wii. Echt een ideaal ding. Je kan er op de tv mee spelen en handheld. Dat vind ik een enorm pluspunt. Ikzelf speel het liefst handheld, zoon wisselt daar in.
    Het heeft een prijskaartje maar is echt elke euro waard.
    https://www.nintendo.nl/Nintendo-Switch/Nintendo-Switch/Nintendo-Switch-1148779.html

HappyRabbits en Lief of Stoer vinden dit leuk.
  12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Fantykoekie vindt dit leuk.
  13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hadden eerst een tweedehands wii . Probleem met 2ehands is wel dat accu’s en opladers vaak gaar zijn, dus die moesten we vrij snel vervangen. Tweedehands-spellen doen het soms niet, ook gedoe mee gehad. Nu zijn de controllers ook nog eens versleten.... hij kan nu echt de prulenbak in. 25€ lijkt goedkoop, maar als het niet werkt heb je er nog niks aan.
    Twee jaar geleden een Switch gekocht, duur maar wel echt gaaf ding.

14. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Met kleine kinderen zou ik naar Nintendo gaan. Als starter zou je de Wii kunnen kopen, die zijn heel goedkoop, 1000en spelletjes. Als er toch te weinig interesse blijkt, is het toch niet zo'n weggesmeten geld. Later kun je dan eventueel overgaan naar Switch.

Playstation zou ik niet nemen, de 4 is al redelijk verouderd, als je met beweging wil spelen heb je uitbreiding nodig, weinig kindvriendelijke spellen. Wachten op de 5 zou ik al zeker niet doen, speculaties over de prijs gaan naar 500-600€ en die komt ten vroegste pas eind volgend jaar uit.

Zolang ik me herinner heb ik spelletjes gespeeld. Het begon met Tetris en Mario op die grijze Gameboy, daarna Pokémon op Gameboy color. Had ook een Nintendo 64 en een Playstation 2. Nu hebben we een PS4 (die allicht z'n laatste adem zal uitblazen) en een Switch.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Nu je het zegt, de game boy heb ik natuurlijk ook gehad. Ik neig inmiddels al meer naar Nintendo :)

16. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik heb zelf de Nintendo switch en een aantal vrienden van ons ook.

Geen kinderen nog hier, maar vind Mario zelf ook te leuk!

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Gezien de leeftijd zou ik kiezen voor een Nintendo DS

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Waarom precies?

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Wij hebben een tijdje een tweedehands Wii gehad, dat was al erg leuk, maar nu sinds december een Nintendo Switch in huis en dat is wel echt een geweldig leuk ding. Voor jonge kinderen zou ik sowieso altijd voor Nintendo gaan, ivm de vele Mario spelletjes die toch vaak favoriet zijn. Favoriet van mijn 7-jarige zijn Super Mario Maker, Zelda, Mario kart en super smash brothers. Mijn 5-jarige is dol op yoshi’s crafted world, Rayman legends en Super Mario Maker.

20. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben ook een Switch. Echt een ideaal apparaat. Hij is ook mee op vakantie geweest, omdat je hem ook als "gameboy" (handheld) kunt gebruiken of zelfs op vakantie de controllers eruit kunt klikken en samen op het kleine schermpje kunt spelen wordt hij veel meer gebruikt. Mijn zoontjes zijn 5 en 3 (die Van 3 speelt er nog niet op).

Ik had een Wii maar die heb ik weggegeven. Ik vind het juist fijn om er een aantal jaren mee vooruit te kunnen! Mario party is bijv heel leuk om samen te spelen!

Deel Deze Pagina