3e kindje? Laatste cryo, wat als….

Discussie in 'MMM clubs' gestart door 1986CHANTAL, 7 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.765
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Lieve meiden,

    Tijdens mijn 2 zwangerschappen heel fijn gekletst via dit forum en nu spoken er al een tijd lang meedere gedachtes door mijn hoofd.

    Wij hebben altijd de wens gehad voor 3 kindjes en zijn inmiddels gezegend met een gezonde dochter 4 en een zoon 1.

    Nu het volgende…
    We hebben nog 1 blasto over en ik zou deze dolgraag ergens eind dit jaar terug willen laten plaatsen..

    Nu zit ik wel met wat obstakels en dat is: Eerste 2 kinderen zijn geboren middels een keizersnede dus eventueel een derde zal ook weer met een ks geboren worden. Heb bij beiden best een pittig herstel gehad, in de zin van lang last van mijn buik.

    Op dit moment zit ik in een burn out waar ik enorm voor aan het knokken ben om me beter te voelen. Ik trek dit jaar uit om aan mijn (mentale) gezondheid te werken en ik hoop heel erg dat ik dit te boven kom (extreem moe, vaak uitgeput, gejaagd/gespannen gevoel)

    Ook zijn wij niet meer de jongste ik ben 36 en mijn vriend 44. Worden we niet te oud denk ik dan….

    En….. Wat als onze laatste cryo niet lukt… Ik heb tussen mijn kinderen 1 vroege miskraam gehad maar verder enorm veel geluk gehad dat ik zo snel zwanger werd van onze blasto’s.
    Als de laatste blasto niet lukt dan wil ik een nieuw traject in maar we zijn wel 5 jaar verder wbt kwaliteit eicellen/zaadcellen..

    Oja onze zolder moet ook nog verbouwd worden.. Althans, we hebben een nieuwe woning maar er moet dan een kamer gemaakt worden.

    Nou heel verhaal excuus haha maar ik denk zooooveel aan dat ik me niet kan voorstellen nooit meer zwanger te zijn en geen kindje meer te mogen krijgen dat ik dacht ik ga het hier eens opschrijven..

    Sommige mensen om mij heen zeggen na de tweede ‘ik ben echt klaar’ maar ik heb dit gevoel nog nooit gehad… Zelfs niet nu tijdens mijn burn out wat heel pittig is of de vervelende tijd die we hebben gehad met ons zoontje + slapeloze nachten tot anderhalf…

    Hoop op jullie advies of erkenning.

    Liefs!
     
  2. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.765
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Iemand die hier ook mee worstelt of ervaring/advies heeft?:)
     
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.481
    4.364
    113
    Vrouw
    Hee! Wij hebben een aantal jaar geleden ook samen in een topic geschreven. Bij mij duurde het helaas (weer) heel lang voordat ik blijvend zwanger was van onze jongste. Wat een pittige periode zit je in, dat maakt het vast niet makkelijker om hier nu aan te denken. Wij hebben nog 2 cryo’s over maar waarschijnlijk laten we die niet meer terugplaatsen. De eerste 3 maanden wilde ik heel graag nog een derde kindje maar inmiddels niet meer. Een van de redenen is dat wij niet opnieuw het hele traject in willen gaan en ik weet dat ik waarschijnlijk weer niet kan stoppen als het niet lukt met de cryo’s.

    Dus niet echt herkenning verder maar ik wilde niet wegklikken en je wel veel succes wensen met alles! Als jullie het allebei graag willen dan zou ik er gewoon voor gaan, dat is het enige wat telt toch ❤️ liefs!
     
  4. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.765
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Jeetje meis wat een weg heb je weer af moeten leggen. Bij ons gingen de terugplaatsingen gelukkig redelijk snel goed op 1 vroege miskraam na.

    Dank voor je lieve woorden en geniet van je boys!!
     
    Krv vindt dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.654
    6.600
    113
    Vrouw
    We hebben samen in een topic gezeten, toch? Ik ben zelf ook weer bezig met het traject omdat ik graag nog een kindje wil. Ik begrijp dat je beren op de weg ziet, maar ik lees ook dat je wens echt groot is. Ik zie die beren ook wel, bedoel, ik ben een alleenstaande moeder met al 2 jongens, maar omdat mijn wens zo groot is, kan ik die simpelweg niet negeren. Ik ben zo bang dat ik later spijt krijg als ik het niet probeer. Ik heb zelf nog 2 cryo's, maar ik heb met mezelf afgesproken om niet te ver vooruit te denken. Ik kan je nu nog niet vertellen of ik verder ga als het met deze 2 niet lukt. Ik volg vooral mijn gevoel daarin. Te ver vooruit denken heeft mij vaak alleen maar stress bezorgd, dus probeer ik dat niet te veel te doen. Ik ben zelf al 38, dus ik begrijp de druk van leeftijd maar al te goed. Uiteindelijk moet je toch naar je eigen gevoel luisteren. Hoe graag wil je dit en durf je er weer voor te gaan. Lastig hè? Ik heb ook 2 jaar lang de tijd gehad om na te denken, en nu voelde het gewoon goed, dus ik ga ervoor!
     
  6. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.765
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Jeetje meis wat leuk en spannend!!! Dank voor je bemoedigende woorden! Eerst even bij burn out overwinnen en daarna de knoop doorhakken.

    heeeel veel succes!!
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  7. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.427
    3.730
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Dit lijkt sprekend op onze situatie. Ik had al een kindje en heb toen via IVF nog een zoon mogen krijgen met mijn huidige man. Dit was de een na laatste cryo. In principe waren we compleet, maar we hadden nog 1 cryo in de vriezer. Toch besloten die terug te plaatsen, met het idee 'als het lukt is het fantastisch en anders is het goed zo.' En die laatste bleef ook plakken en werd onze dochter ♡ nu een heerlijk dametje van 2 jaar.

    Besef me ook echt dat we gewoon heel veel geluk hebben gehad. We waren niet nog een traject in gegaan, maar wilden die ene cryo niet wegdoen. En nu ontzettend blij dat we het hebben laten terugplaatsen. We zijn nu wel écht compleet met 3 :p

    Ohja, alle 3 zijn met een keizersnede geboren, de jongste 2 mocht ik hem/haar zelf aanpakken, was erg mooi!
     
  8. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.765
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank voor je reactie wat mooi!!!!
    Hoe ervaarde jij de derde keizersnede wbt herstel?
     

Deel Deze Pagina