15 weken en al 3 x bloedverlies, ervaringen gevraagd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Regenboog01, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Hoi!

Mijn vriendin heeft al voor de 3e keer bloedverlies. Het is niet heel veel, het wordt ook niet meer. Geen pijn en geen krampen. echo laat een goed kloppend hartje zien en kindje groeit goed.
    Er is geen hematoom te zien, ze weten dus niet waar het vandaan komt.
    Nu lees je niet echt fijne verhalen op internet.. zoals loslaten van placenta etc. Vanaf hoeveel weken zou je dat kunnen constateren?

Wie heeft hier ervaring mee? Wat was er aan de hand? Moet ze ergens rekening mee houden?
    Graag eerlijke antwoorden?

mamaes1993 vindt dit leuk.
  2. JasmijnM

JasmijnM Actief lid

11 dec 2017
    382
    254
    63
    Vrouw
    Bij mij is dit ook al 3 keer voorgekomen. Ik ben iets minder ver dan je vriendin. Ook bij mij op de echo niets vreemd te zien en een kloppend hartje. Bij ons werd aangegeven dat het allemaal een stuk meer doorbloed is en er heel makkelijk een bloedvaatje oid geknapt kan zijn. Mocht het weer voor komen gaat de gyn meekijken of dat er misschien een poliepje oid op de baarmoeder stond. Heeft er al een gyn meegekeken bij je vriendin? Anders is dat wellicht nog een optie? Ik snap wel heel goed dat je vriendin hier toch wat ongerust over is, je wilt gewoon helemaal geen bloed zien daar in deze periode.

3. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dankjewel voor de reactie. Nee nog geen gyn mee gekeken, alleen de vk. Die gaf aan dat ze echt niet weet hoe het kan en er niets te zien is. Met de 20 weken echo kunnen ze de placenta bekijken of deze misschien aan het loslaten is. Dat zou natuurlijk verschrikkelijk zijn. Maar kunnen ze dit dan pas zien? Is dat niet heel laat?

4. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Bloedingen komen heel vaak voor omdat alles beter doorbloedt is.
    Als je al te hard niest kan er bijv een adertje springen.
    Hier ook meerdere keren bloedverlies gehad.
    Zou er niet vanuit gaan dat het een loslatende placenta is. Dat is echt wordt case en komt volgens mij niet zovaak voor en al helemaal niet op dit termijn.

5. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Dankjewel voor je lieve reactie. Ze is er erg van geschrokken. De vk had gezegd: als het zo is, kunnen we er niets aan doen helaas. Het klonk alsof dit wel iets is waar ze rekening mee moest houden? Terwijl het bloedverlies neemt niet toe, nu weer gestopt, geen kramp, geen pijn. Is toch niet logisch?

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb in week 12, 13 en week 16 bloed verloren.

Zonder krampen ofzo. Klinkt een beetje als zoals bij je vriendin.

Mijn babyzoon van 3 weken ligt nu bij mijn vreind op schoot. ;)
    Dus een positief verhaal.

Ik had trouwens ook bloedend tandvlees! (Was blijkbaar erg goed doorbloed)

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Hier vrijwel dagelijks bloedverlies van 4 t/m 12 weken en een enorme bloeding met 20 weken. Een reden is nooit gevonden, geen hematoom, laagliggende placenta oid.

Het resultaat van die zwangerschap wordt over een kleine 2 weken 1 jaar oud ;)

8. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    @Prettykitty en @Sado dankjee voor jullie reacties. Fijn om positieve ervaringen te lezen. Het klinkt ook zo onschuldig, maar je wordt er onzeker van toch?
    We gaan ertswinning vanuit dat alles goed is en dit onschuldige bloedingen zijn. Als er niets te zien is (qua hematoom oid) dan moet het haast wel goed zijn toch?

En gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon PrettyKitty! Heerlijk om een klein ventje in je armen te hebben :rolleyes:

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb bij de eerste zwangerschap tot 15 weken licht bloedverlies gehad, iets van 4x.... ook geen oorzaak, waarschijnlijk betere doorbloeding (werk in de kinderopvang dus fysiek zwaar werk)

Bij deze tot 13 weken 3 keer een flinke bloeding gehad, met stolsels en krampjes... dit keer een hematoom.

Bloedverlies hoeft niet altijd fout te zijn! En dat de vk zegt dat “als het zo is dan kunnen we er niks aan doen”, doet ze om zichzelf toch in te dekken waarschijnlijk. Als ze zegt dat het goed gaat en dat gaat het niet dan is zij “schuldig”. Hier zeiden ze ook dat ik garantie heb tot de deur.

10. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hoi Regenboog, er zijn talloze, véél minder heftige oorzaken voor bloedingen, dan het loslaten van de placenta.
    De placenta kan bijvoorbeeld dichtbij of óver de baarmoedermond liggen. Die gevoelige plek geeft een verhoogde kans op bloeding door wrijving. Lastig, maar niet het einde van de wereld.
    Bij de 20wk echo kan de (enigszins) definitieve ligging van de placenta bepaald worden.
    Verder wat ik al zei zijn er nog veel meer redenen voor bloedingen, vaak wordt de oorzaak niet gevonden.
    Ik heb bij al mijn zwangerschappen bloedverlies gehad, door bloedverdunners én laagliggende placenta's (dubbele kans dus).
    Ook heb ik een loslatende placenta gehad bij 23 weken (vorige zs). Ben toen in 1x zo'n 2liter bloed verloren en had verschrikkelijke buikpijn. Ik begrijp dat jouw vriendin dat niet heeft. In dat opzicht zie ik het positief in.
    Blijf het in de gaten houden en vertrouw op de goede echo's. Meldt je bij de vk als je het niet vertrouwt, voel je geen lastpak. Veel meer is er idd niet te doen.
    Sterkte en succes!

11. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Zwangerschap 1:
    Bloedingen van week 9 tot week 19. Ongeveer 1x in de week/2 weken. Variërend van roze veegjes tot helderrode druppen. Oorzaak is nooit gevonden.

Huidige zwangerschap;
    Bloedingen vanaf 5 weken met zelfde frequentie. Deze keer zijn de bloedingen wel heviger en duren langer. Soms met flinke stolsels. Ook nu is er geen hematoom oid te vinden. Wel zenuwslopend! Iedere keer hou ik mijn hart vast zodra het toiletpapier weer begint te kleuren.

12. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Ik ben afgelopen week erg geschrokken door ineens bloedverlies (met 14+5 weken). Mocht meteen komen voor een echo bij de vk en zij zag dat m'n placenta over de baarmoedermond ligt of daar vlakbij. Ik moest wel rustiger aan doen van de vk, geen gemeenschap hebben en niet te zwaar tillen. Met de 20-wekenecho wordt er weer gekeken naar de plaats van de placenta en als ik weer bloed verlies moet ik direct bellen.
    Bij een loslatende placenta krijg je enorme buikpijn heb ik gelezen, dus daar zou ik me niet druk om maken.

Deel Deze Pagina