Ik hoor en lees de laatste tijd veel over dat Zwitsal slecht is voor de mens. Mijn kindje is nog lang niet op komst maar voor allerlei mensen goed bedoeld met pakketten aankomen zou ik graag weten of het klopt dat Zwitsal slecht is en zo ja, wat gebruiken jullie als alternatief.
Zwitsal is heel geparfumeerd dus eigenlijk niet heel goed voor de huid van je baby (ook niet voor onze huid). Er zijn babys die er wel tegen kunnen maar ook al vaak gehoord dat het kindje er niet tegen kan. Ik gebruik die van Rituals voor kinderen.
Ik vind zwitsal ook echt rommel. Bovendien gaat mijn kindje ervan stinken, ze ruikt namelijk heerlijk van zichzelf . Wij gebruiken weleda, maar eigenlijk meestal gewoon niks. Geen zeep in bad, wassen zelden de haartjes en smeren zelden in. Toen ze net geboren was nog wel eens, maar nu dus eigenlijk nooit meer. Niet nodig ook, de huid kan zichzelf best goed verzorgen. Voor het gure weer smeren we nu wel eens weer en wind balsem van weleda en tegen rode billetjes de billetjescreme eveneens van weleda.
Heb voor mijn dochter altijd natusan gebruikt. Mijn moeder gebruikte voor mijn zusje (24 jr geleden) ook altijd natusan omdat zij last had van eczeem. Geen problemen met het gebruik van natusan
Ik heb hier wel Zwitsal geprobeerd, maar mijn dochter reageerde er wat allergisch op. Nu gebruiken we hier Sebamed, ruikt lekker en ze kan hier ook goed tegen!
Wij gebruiken de lijn van etos. Onze zoons reageren daar niet op en het ruikt lekker, vind ik. Eigen merk babyverzorging van AH is volgens mij hetzelfde spul. (Ruikt hetzelfde) Ik gebruik ook wel eens natusan.
Wij zijn volledig overgestapt naar Weleda voor onze dochter, merk echt verschil aan haar huidje, veel beter. Voor de baby gaan we straks ook weleda gebruiken
Onze dochter gaat sowieso niet elke dag in bad of onder de douche. Haar huid is snel droog en ze heeft eczeem dus niet fijn om elke dag nat te maken. Wij gebruiken voor haar kneipp en anders rituals roze. De babylijn vind zij niet fijn.
Ik gebruik lipikar van la roche. Aan de prijs maar het enige wat bij mijn dochter haar huid zorgt dat ze eczeemvrij blijft. En er zit geen parfum of andere rotzooi in. Ik moet wel zeggen dat ik maar weinig nodig heb en dus lang met een fles doe.
Bij de oudste wel gewoon zwitsal, jongste leek erop te reageren dus overgestapt op neutral. Wassen en daarna insmeren met olie doe ik om de dag, haartjes zijn nog nooit met zeep gewassen.
Weleda als baby, nu af en toe ook kneipp (drakendouche Vond Zwitsal altijd al stinken en nam ook naar de couveuseafdeling onze eigen wasgel mee. Ik was eigenlijk verbaasd dat ze daar Zwitsal hadden met al die tere babyhuidjes maar dat zal wel een financiële keuze zijn.
Zwitsal is niet alleen slecht vanwege het parfum maar ook door de vele parabenen die erin zitten!! Wij gebruiken meestal alleen water, maar af en toe crème of wasgeel van weleda
Ik heb ook vanaf het begin Zwitsal gebruikt maar overweeg nu om over te stappen op ander merk. Dochter heeft last van eczeem en kan er niet goed tegen . Op cb ook advies gekregen om geen Zwitsal te gebruiken . Zit te veel parfum in wat de eczeem alleen kan verergen. Nu dus op zoek naar een ander merk waar ze goed tegen kan. Wie kan me helpen?