3e kindje onderweg

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Juun012, 11 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre16

    Sterre16 Lid

    10 apr 2016
    25
    2
    3
    NULL
    NULL
    Wat leuk een groepje voor derde zwangerschappen! Ook ik ben heel pril zwanger van de derde. M’n oudste is bijna 3 dus de kinderen zitten hier ook kort op elkaar. Lijkt me leuk om mee te kletsen! Misschien hebben we allemaal niet mega veel tijd om te kletsen gezien de drukte met de andere kinderen ;)
     
    1986cindy vindt dit leuk.
  2. 1986cindy

    1986cindy Bekend lid

    24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Goedemorgen allemaal!
    Ook ik meld me aan, was een tijdje geleden al een ander groepje begonnen maar daar word niet heel druk in gekletst.
    Ff over mij ;) mama van 3 kindjes 5/4/3 jaar
    Mijn eerste kindje (5) leeft niet meer, ik kwam tijdens de 20 weken echo erachter dat hij HLHS HAD. Daarna duurde het 7 maand voor ik weer in verwachting was, wat ik op dat moment niet wist en kreeg een bbz.... elende
    Daarna keeeg ik 2 kindjes om voor te zorgen. :)
    Nu zwangerschap nummer 5.

    Ik heb mijn laatste menstruatie 29 okt gehad, en positieve ovulatie test 20 nov deze was wat aan de late kant. Ik teste positief 30 nov.
    Ik heb gister de eerste echo gehad, ik was natuurlijk erg vroeg maar ivm bbz en wij gaan dit weekend weg wilde ze me even gezien hebben. We zagen op de echo eigenlijk alleen verdikt baarmoederslijmvlies en een klein zwart vlekje erin. Nu moet ik volgende week
    Donderdag weer terug komen, spannend :$

    Ik krijg zelf de zenuwen van mijn testen ze lijken niet echt knallend te worden? Dat heb ik bij vorige zwangerschappen wel gehad, de gyn zegt het testen los te laten je hebt strepen dus je bent zwanger. Alles wat we op de echo zagen zag er voor dit termijn perfect uit. Toch zit je dat niet lekker. Hebben jullie dat bij een vorige zwangerschap ook wel eens gehad? En zijn jullie daarna gewoon bevallen van een gezond kindje? Hoor graag jullie ervaringen.

    Sorry voor mijn lange verhaal. Fijne dag lieve mama's :thumup:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Sterre16 vindt dit leuk.
  3. Sterre16

    Sterre16 Lid

    10 apr 2016
    25
    2
    3
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Wat een heftig verhaal! Nee dat heb ik nog niet gehad, maar dat zegt niets; ik heb ook nog nooit zo’n vroege echo gehad. Fijn dat de gyn zegt dat het beeld perfect is voor deze termijn, probeer daar maar op te vertrouwen, al snap ik dat je zenuwachtig bent. Dan lopen we bijna gelijk; ik had 2 november m’n laatste menstruatie :)
     
  4. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Welkom! en gefeliciteerd :)
    Je gaat dus opnieuw beginnen met de baby tijd haha.
    Hoe voel je je?
     
  5. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
    Grappig mijn oudste is ook 3, vanaf mrt mag hij na school.
    Iedereen is druk denk ik, maar soms moet je gewoon ff niks doen toch?! Nu slaapt mijn jongste en de oudste kijkt ff filmpje, even rust voor mama ;)
     
  6. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Poef heftig! Wat is HLHS HAD?

    Ik heb ook geen ervaringen met dergelijke echo's maar ik heb ook nog nooit een vroege echo gehad dus kan je er helaas niet bij helpen. Krijg je nu iedere week een echo?

    Oh ja Welkom en gefeliciteerd
     
  7. 1986cindy

    1986cindy Bekend lid

    24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Dat is een hypoplastisch linker hart syndroom, dan is bij de aanmaak van het kindje de linkerhart helft in groei achter gebleven. We hebben daarom uiteindelijk ons zoontje moeten laten gaan, ik ben toen met 22 weken en twee dagen bevallen. Was een heftige tijd.

    Nee niet elke week, maar even om te zien of alles goed zit. Wel vaak hoor dat is het "voordeel" van in het zh lopen. Dank je wel hoor, leuk om mee te mogen kletsen met jullie
     
  8. knofje

    knofje Actief lid

    26 aug 2008
    130
    74
    28
    nijmegen
    Dank je!!
    Ja helemaal opnieuw, maar dit x met twee grote meiden erbij:) vind het zo geweldig om dit bijzondere moment met hen te kunnen delen! Zelf denk ik een stuk relaxter te zijn bij deze zwangerschap, zowel omdat ik nu ouder ben en ook omdat het de 3e is! Waar ik mij vroeger sneller druk maakte, leg ik nu eerder aan de kant. Herkenbaar?
     
  9. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Pff Cindy wat heftig zeg!

    @knofje dat is wel leuk inderdaad dat ze het echt bewust meemaken
    Mijn zusje kwam ook toen ik bijna zes was en dat kan ik met echt nog herinneren
     
    knofje vindt dit leuk.
  10. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja dat denk ik ook wel!
    Ik ben ook zeker anders vergeleken bij de 1e, Ik ben altijd al wel relaxt geweest maar bij de 2e dacht ik al: we zien wel, komt vanzelf goed!

    Hoe waren je meiden als baby?
    Mijn oudste is en was een heel pittig ventje, zelfs als baby al. Dat heeft er toen voor gezorgd dan we in een heel strak ritme leefde. iedereen riep, ahh je maakt het jezelf moeilijk etc. Maar mijn zoontje had last van overprikkeling, moest op tijd slapen/eten enz. Zomaar spontaan op een verjaardag gaan zitten lukte echt niet, ook sliep hij nergens anders als bij me ouders/thuis. Ik werd daar wel eens gek van, nooit spontaan iets doen en kon me daar echt druk over maken.
    De 2e is een heel relaxt kind, totaal tegenovergesteld van de oudste. Ze slaapt zolang het een bed is, en kan best een keer later/vroeger na bed/eten. Ik heb voor me gevoel nooit werk met haar...
     
  11. knofje

    knofje Actief lid

    26 aug 2008
    130
    74
    28
    nijmegen
    @Juun012
    bij mij was het net andersom!maar ook ik weet hoe het is als het allemaal niet vanzelfsprekend gaat De 1ste was een erg rustige en tevreden baby. Mijn 2e is met een moeilijke start geboren en huilde veel en was erg onrustig. Uiteindelijk bleek dat ze een spieraandoening heeft waardoor haar longen niet sterk genoeg waren en ze meerdere malen in haar leventje in het ziekenhuis terecht kwam... achteraf heeft ook dit alles met de onrust als baby te maken gehad. Het heeft lang geduurd voor ze wisten waar ze moesten zoeken en hoe ze haar moesten helpen. Maar inmiddels is ze 7 en hebben we de balans voor haar kunnen vinden met hulp van revalidatiearts! Vandaar ook dat we niet eerder voor een derde kind zijn gegaan
    Het is en blijft erg spannend, maar we zijn klaar voor een mooi en positief nieuw hoofdstuk in onze levens hier
     
  12. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?

    Morgen hebben wij eindelijk echo!
     
  13. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ooh spannend zeg morgen dus!
    Hier nog anderhalve week tot de eerste echo ! Kan niet wachten.

    Voel je je verder goed?
     
  14. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja dat wachten is vreselijk! Ik ben echt zenuwachtig.
    Kwaaltjes komen&gaan. Mijn darmen worden wat rustiger gelukkig want daar was ik wel naar van.
    En jij?
     
  15. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ooh das wel fijn dat de darmen rustiger zijn. Daar kan je dan flink last van hebben

    Ja hier vooral in de avond beroerd. En heb mega zere borsten op bepaalde momenten. Maar t hoort erbij Haha. Merk wel dat deze zwangerschap echt anders is dan de andere twee
     
  16. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Grappig he, je verwacht je toch weer hetzelfde te voelen ofzo haha
    Deze zwangerschap lijkt wel meer op die van mijn jongste maar toch ook weer niet
    Bij mij zat er wel duidelijk verschil in jongen/meisje. Dus wie weet krijg je nu wel een jongen
     
  17. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Heb je zelf een voorgevoel ook dat het dit keer misschien een jongen is?

    Bij mijn 1e zwangerschap wist ik de dag voor de positieve test dat ik zwanger was en t een meisje zou worden. De 2e had ik echt geen idee en nu ook niet. Nog 10 weken geduld
    Zolang de baby maar gezond is!

    Hoe laat mag je morgen?
     
  18. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Mijn 2e was een meisje en dat denk ik dus nu ook. Bij allebei wist ik vanaf de test dat het een jongen/meisje was. Iedereen verklaarde mij voor gek haha

    Idd nog ‘maar’ 10 weken! Klinkt gek.

    Half 4 mogen we... dus ff wachten nog morgen! Gelukkig nog afleiding van de andere 2 kindjes
     
  19. Suus83

    Suus83 Fanatiek lid

    16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    WoW heel bijzonder dat je t elke keer zo stellig wist. Ze zeggen wel als moeder het weet t 95% ook zo is!

    Ooh kijk das nog een afleiding wel fijn! Laat je morgen weten hoe het was?
     
  20. Juun012

    Juun012 Bekend lid

    30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja zeggen het! Ben benieuwd.
    Ik laat het weten!

    Werken jullie allemaal dames?
     

Deel Deze Pagina