Hier ook altijd de wens voor drie kinderen gehad. Heb er nu twee, jongen (1) en een meisje (2,5) beiden gezond, net uit de babytijd, wordt wat makkelijker allemaal. En neig nu steeds meer naar 'nee, geen derde'. Onze jongste is een ontzettend handenbindertje, heel druk, sloperig, vreet energie (maar is ook heel lief hoor). Heb mijn handen echt vol aan 2 kinderen, en vind het juist prettig nu weer iets meer tijd voor mezelf te hebben. Ook lijkt het me erg moeilijk als een eventueel derde kindje 'iets' zou hebben, je belast daar de oudste twee dan toch ook mee. Voel me geel gezegend met twee gezonde kinderen en denk dat het hier bij blijft voor ons.
HIer geen derde omdat mijn man twee eigenlijk al te veel vind, hij zegt dat zijn hart niet groot genoeg is voor drie. Het zou onze relatie niet goed doen, nog een zwagerschap en nog een baby tijd. Dus ik ben druk bezig met afscheid nemen van alle baby spullen, ookal is er in mijn hart nog plek voor 3 kinderen erbij... Soms vind ik het moeilijk maar zonder mijn man kan ik helemaal niet leven.
Drie kinderen waarom wel of niet, De redenen om het niet te doen... Niet doen als je het alleen maar doet om zwanger zijn nog eens mee te maken, nog 1 keer al die echo's, de schopjes in je buik, nog 1 keer baby spulletjes kopen, kleine kleertjes, nog 1 keer een bevalling mee maken nog 1 keer die babytijd zodat je daar bewust extra van kunt genieten, Dat vind ik namelijk geen redenen om voor een kind te gaan, een kindje blijft niet altijd klein en moet opgevoed worden en daar ben je gewoon druk mee, niet doen als je er financieel niet goed voor staat als het komt dan komt het maar bewust voor kiezen zou ik dan niet. Echter kun je ook opeens tijdens de tijdens de zwangerschap financiƫle tegenslagen krijgen dus zwaar laten wegen zou ik misschien ook weer niet doen tenzij we enorm krap zouden zitten. Maar deze redenen gelden voor alle zwangerschappen Ik heb drie kindjes, hier hebben wij bewust voor gekozen, omdat wij graag een groot gezin wouden, omdat wij genieten van elk levensfase van een kind, wij vinden het geweldig onze drie kinderen, het is heerlijk om op woensdag en zaterdag bij voetbal van onze oudste te staan, ook in de kou regen en sneeuw met de dames, wij vinden het leuk om een volle agenda te hebben, wij genieten ervan met de kinderen dingen te ondernemen, maar ook van het opvoeden en normen en waarden leren, wij raken niet gestrest als er 1 niet wil eten of een grote mond heeft, Nu hebben wij geluk dat wij drie musketiers hebben, het zijn echt 6 handen op 1 Buik, ze zijn alle drie stapel gek op elkaar en er is maar weinig ruzie onderling, Het is echter niet alleen maar rozengeur en maneschijn, de eerste 8 maanden van onze jongste waren geweldig, als dat nu nog geweest was dan kwam nr 4 ook wel, maar sinds juni slaapt ze al slecht van juni tot december elke nacht hele nacht krijsen, van 00.00 tot 06.00 en dan heb je 07.00 de andere twee wakker,ze had regelmatig astma aanvallen en kreeg daar pufjes voor, daarna is ze in december geholpen aan haar neusamandelen en oren ( buisjes) sinds dien slaapt ze beter, maar super is het nog niet. Dus ook daar moet je rekening mee houden, ook na een tijdje kunnen er slaap of gezondheids problemen ontstaan waardoor je zelf heel weinig aan je rust toe komt, Wij hebben beide nog de wens voor een vierde, maar de wens voor de slapeloze nachten, de flesjes, het rekening houden met ....dat hebben we niet meer, en dan moet je kiezen dus wij hebben voor nu gekozen niet te gaan voor een vierde, het is goed zo... Voor nu
Gevoelsmatig zou ik heeeeeeeeeel graag een 3e willen. En vind het ook nog steeds moeilijk dat het afgelopen is. Nooit meer zwanger, nooit meer zo'n heel kleintje. Maar praktisch gezien is dit sowiezo als alleenstaande niet zo makkelijk. Ik ken een goede BAM mam van dit forum en wat zelfs voor haar 5e gaat. Heel veel respect. Maar ik ben bang dat het dus helaas bij 2 blijft Al bewaar ik de rietjes tot 5 jaar!
Wij hebben er 3. Redelijk kort op elkaar ook. Het is heerlijk, gezellig, druk, chaotisch, overweldigend en uitputtend tegelijk. Wij zijn niet rijk qua geld(zeker nu mijn man in de ww zit), maar oh, wat voelen wij ons rijk! Heerlijk, ons meisje er bij. De kids komen niks te kort, maar wij moeten wel keuzes maken qua financien. Maar als ze ouder zijn, wil ik sowieso ook weer meer gaan werken, dus daar maak ik me niet zo druk om. Zekerheid heb je toch niet wat dat betreft.
Derde kindje? Hier voorlopig niet! Misschien ooit nog wel in de toekomst, maar ik blijf niet bezig 😂 (ik gun mijn lichaam lekker rust) dus voor nu willen we lekker genieten van onze eigen leven, lekker op vakantie's gaan ect ect. En met mijn twee stoere jongens voel ik me zeer gelukkig en gezegend en vooral compleet 💕.
Ik twijfel wel heel erg. Ik heb nu 2 meiden kort op elkaar. Heel erg pittig vind ik het wel. Voor nu nog even geen 3e maar misschien wel over 3 jaar. Ik laat het nu gewoon even rusten en kijk of ik over 3 jaar nog steeds graag een kindje wil.
Wij hebben ook heel lang getwijfeld want we wilden eigenlijk 3 kindjes maar we hebben de knoop doorgehakt dat we er niet meer voor gaan. Het ging niet bepaald vanzelf (IUI's, IVF/ICSI's, vroege miskraam, doodgeboorte, premature geboorte met spannende NICU periode...). Niet alleen is het de verstandige beslissing, ik vind het gewoon ook pittig. Het is pittig met 2 kindjes en de jongste is met momenten nog steeds een groot vraagstuk. Ik betrap mezelf erop dat ik er niet vanuit ga dat hij naar een reguliere school zal gaan over 2,5 jaar. Bang dat hij niet mee kan komen of toch speciale behoeften heeft. Oudste is ook een pittige, gelukkig zonder medische geschiedenis. Die onzekerheid hoeft voor mij niet nog een keer. Wat halen we ons op de hals als we nog een baby erbij zouden willen? Moet ik mezelf gewoon niet heel erg in mijn handjes knijpen met 2 (nu) gezonde kindjes? Nee hoor, ik merk dat ik nog steeds een beetje bang ben voor de ontwikkeling van N en ik het niet vanzelfsprekend vind dat hij er zomaar zonder kleerscheuren vanaf komt. Ik vind het risico te groot. Maar waren alle kindjes gezond geboren.....dan hadden we er nu 3!