Ik kom ook voorzichtig spieken. Eergister een curretage gehad (3e kindje) en ondanks dat ik dit nooit meer wil meemaken heb ik nog wel de wens voor derde kindje. Mocht alles goed gaan, willen wij toch weer gaan voor een 3e kindje.
Ik had jouw topic gelezen. Wat ontzettend heftig wat je hebt mee moeten maken. Kom lekker meekletsen. Sommige zijn nog bezig met zwanger worden maar er kletsen ook nog een paar meiden mee die al zwanger zijn.
@Marinda83 jammer van de menstruatie. Ik had 2/3 rondes geleden ook wel hetzelfde gevoel.. toch veranderde dit weer gedurende de cyclus en kozen we er toch voor om nog verder te gaan. Is het over een paar maanden nog niet gelukt dan stoppen we er ook mee. @Zonnebloem92 wat verschrikkelijk van je curretage. Ik ken je verhaal nog niet maar zal het nog wel eens gaan lezen! @Luna86 ik vind dat het gewoon meetelt
@Zonnebloem92 welkom en sterkte! Mooi kak. Tuurlijk tellen ov testen ook! Zo lastig... tot wanneer ga je door... wij zouden ook niet eindeloos doorgegaan zijn, maar wanneer zeg je definitief dat het klaar is? Dat lijkt me lastig. Voor ons is het klaar als deze mis gaat, dat weten we zeker. Ik vind het zwanger worden traject verschrikkelijk. Ik had gedroomd dat het niet goed was..18e echo... we wachten maar rustig af..
Ohh niet fijn k00 zulke dromen maken je ook zo onzeker! Misschien is een angelsound iets voor je? Ik kon daar al redelijk vroeg het hartje van de baby zelf mee vinden. Ik kan me voorstellen dat het je geruststelling biedt... tenzij je je snel zorgen maakt als je niet snel genoeg vindt. Dan kan het juist voor nog meer onzekerheid zorgen natuurlijk.
@K00 hoop voor jou dat het dromen misschien komt door dat idee van definitief afscheid als dit niet lukt! Wachten tot de 18e zal nog best lang duren voor jullie denk ik! Bij mij is afgelopen vrijdag het spiraaltje verwijderd... Nu eens wachten hoe mijn cyclus hersteld. Volgens de huisarts zou dat direct weer goed moeten zijn, sneller dan met de pil (en dat was al twee keer in de 2e ronde raak, hahahaha). Vandaag dacht ik ongesteld te worden, maar het zette niet door, dus ik wacht rustig af en we oefenen rustig door, haha!
@K00 nog een weekje en dan mag je weer binnen kijken. Dromen kunnen tijdens een zwangerschap zo intens zijn. Je verwerkt ook veel tijdens het slapen. Ik blijf voor je duimen. Spannend @JannekevL. Hopelijk heb je gauw weer een mooie cyclus en mag je snel zwanger zijn. @Marinda83 hoe is het nu met je? Hier; gaat het ok. Nog een dag of 10 voor ei bij een cyclus van 36. Nog 5 voordat we weer gericht gaan vrijen. Kom dus in de buurt! Ben wel gestart met ovulatie testen omdat ik 3 dagen geleden ineens veel slijmverlies had. Temp laat nog niks geks zien en testen zijn negatief. Zijn hier trouwens meiden met pcos?
Volg je een dieet? Medicatie? Of doe je iets anders om de klachten te verminderen? Ik heb een vermoeden dat ik misschien wel eens pcos klachten kan hebben. Puur een vermoeden hoor. Misschien is het ook wel zoeken naar een reden waarom het zwanger worden nog niet is gelukt. Maar de lange wisselende cyclussen, vele pieken in temp, slijmverlies tussentijds, altijd een 2e lijn op de ovulatie testen, wisselende stemmingen, vermoeidheid, overgewicht, veel pijn bij menstruatie en eisprong.. Als het deze ronde niet gelukt is ga ik naar de huisarts. Ik ben nu bezig met afvallen. Ik hoop zo’n 4% van mijn gewicht te kunnen verliezen. Ben volgens mij al wel op de goede weg.
Ik ben voor mijn tweede zwangerschap wel bewuster gaan eten maar dat heeft toen geen effect gehad (maar misschien te kort geprobeerd omdat ik uiteindelijk mbv hormoonspuiten zwanger werd). Ik had overigens ook geen overgewicht en had volgens de fertiliteitsarts ‘onverklaarbaar’ pcos. Mocht je twijfelen dan gewoon bloedonderzoek doen en echo laten maken dan weet je het zeker! Sorry ik kan je niet echt verder helpen
Heb je nu nog last van een hele onregelmatige cyclus? Ik twijfel of ik alvast een afspraak bij de huisarts zal maken voor na de vakantie. Waarom zal het deze maand wel lukken als de afgelopen maanden het ook niet is gelukt. Ik zit dan op ruim 9 mnd, misschien stuurt hij me weg maar ik hoop dat het bruinverlies, onregelmatigheid en de pijnklachten voldoende zijn om alvast wat bloedonderzoeken te doen. Misschien geeft het ook wat rust doordat ik er nu zo over twijfel. Wat zouden jullie doen?
@Luna86 Na m’n tweede zwangerschap ben ik ineens weer gaan menstrueren. Dat had ik ervoor niet. Voor mijn doen heb ik dus een hele regelmatige cyclus. Bij pcos zou je minder dan 8 cycli hebben op ‘n jaar (tenminste zo begreep ik het altijd van de fertiliteitsarts), daar voldoe ik niet meer aan dus ben er vanuit gegaan dat de pcos bij mij over gegaan is. Advies; mocht je twijfels hebben of je dokter je weg stuurt en je daar moeilijk tegen in zal gaan... dan je cycli langer maken dan dat ze daadwerkelijk zijn, dus zeggen dat ze 40/ 50 dagen of langer zijn. Met je huisarts heb je na verwijzing toch niks meer mee van doen. En op die manier word je echt wel doorverwezen en kan je aan de gynaecoloog aangeven dat je ooit wel eens een langere cyclus heb gehad (die van 40 dagen bijv). Een inwendige echo en bloedonderzoek is dan zo gedaan!
2 knallende ovu testen vandaag! Yes, veel eerder dan ik verwacht had. Nadeel is wel dat mijn man ontzettende pijn in zijn schouder heeft en op dit moment geen behoefte heeft aan vrijen. Super jammer.. eergister voor het laatst.. ik doe vanavond en morgen ochtend nog een poging. Duimen dat hij zich beter voelt. @K00 jij mag morgen toch? Hoe laat? @Ann85 zijn de eiklachten al weg? @Zonnebloem92 hoe gaat het nu met je? Liggen je man en jij nu op 1 lijn?
Succes @Luna86 hopelijk kan jouw man toch even zin maken, zou zonde zijn anders. Wat naar van die dromen zeg @K00 Ik heb vandaag, een week na de curretage, een test gedaan... licht positief, jammer maar dacht ik al, een week is nog maar zo kort. Volgende week doe ik weer een test, hopelijk is hij dan negatief (voor t eerst dat ik blij zou zijn met een negatieve test). Wil gewoon snel door, vooral nu mijn man er toch wel voor wil gaan.. ben bang dat hij zich straks toch ineens bedenkt. Nu nog druk bezig met de plannen bijschaven, eerst zou er rond 5 december een baby bijkomen en zouden we sinterklaas klein houden, en wilden we zomer 2019 voor het eerst met een caravan op vakantie. Nu gaan we toch een sinterklaas huren aangezien er toch geen kindje komt en kunnen we nog geen concrete plannen voor zomer 2019 maken, dat is gelukkig nog ver, maar stonden we vanmiddag wel even bij stil.
@Luna86 Goed nieuws en hopelijk wordt hij toch nog goed benut!! Op een cyclus van hoeveel dagen zou je dan uitkomen ongeveer? Mijn ei is vorige week woensdag geweest. Dus nog een weekje geduld. Hoe is het verder met iedereen? Lezen/ schrijven de ‘nieuwelingen’ nog steeds mee?
@Ann85 ik gok 31 dagen. Ik zet mijn nod op 29 juni dan zou hij 33 dagen zijn. Maar vorige keer was mijn LF 12 dagen. Nu duimen dat hij morgen spingt!
Ik lees nog steeds mee! Bijna tijd om te testen hier.. hoop dat ik iets langer dan mijn NOD kan wachten om te testen.. toch bang dat mijn cyclus evt langer zal zijn..
29 juni lijkt me een mooie dag voor een knallende test @Luna86 we gaan duimen en nog veel plezier de komende dagen! Spannend @MissMe21 , weet je al wanneer je sowieso wilt gaan testen?