3e kindje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovelylonnes, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zou bijna jou verhaaltje geschreven kunnen hebben.
    Met het enige verschil dat ik geen depressie {meer} heb. Ik heb bij beide zwangerschappen ernstige bekkeinstabiliteit gehad en fibromyalgie. momenteel moet ik ander werk zoeken omdat ik mijn eigen werk niet meer kan uitvoeren en en en en en....

Hier ook een wens voor een 3e, gedacht dat we die nooit zouden hebben. Wij willen ook alle spullen wegdoen omdat we de wens weg willen schuiven. We hebben nu besloten om over een jaart of 2/3 nog eens te denken wat we willen maar momenteel even niet. De jongste is echt een doerak, daarbij vind ik de financiele situatie ook erg belangrijk en daarbij idd het voorbeeld van ga eens naar de efteling.
    Een 7 persoons auto hoeft niet eens zo duur te zijn hoor, het is maar wat je wil en wat je eist.

suc6 met je keuze... aan mijn lulverhaal heb je niets maar wel erkenning ;)

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Hier ook de wens voor een derde kindje. Maar wij wachten nog een half jaartje. Mijn gevoel zegt: NU! Maar mijn verstand zegt dus, nog even wachten.
    Waar ik mee zit, zij de slaapkamers. We hebben er maar 3 dus één moet samen met broer of zus op de kamer en dat vind ik moeilijk. Ik wil niet dat ze hun kamer moeten opofferen zeg maar.
    Zul je zien dat ze alleen maar klieren en niet gaan slapen.
    Met de auto houden we al rekening. De leasetermijn is bijna afgelopen dus we zijn druk op zoek naar een grotere. Mijn vereiste is dat er 3 zitjes naast elkaar kunnen. We denken dat we voor de Peugeot 308sw gaan (met 3 aparte stoelen). Maar de Peugeot 5008 en VW Touran staan ook hoog op ons lijstje.
    Moeilijk hè, zo'n keuze. Knuffel!

3. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik snap het punt van de slaapkamer nooit zo. Ik heb jaren met mijn zusje op mn kamer gelegen en vond dit heel gezellig. Toen we onze eigen kamers kregen kropen we savonds bij elkaar stiekem in bed en dat hebben we volgehouden totdat ik het huis uitging. Vroeger sliepen kinderen mert veel meer op een kamer.

Tis niet als aanval bedoeld hoor, maar ik snap nou niet dat zo'n luxeprobleem iemand bezig kan houden.

4. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Het is meer mijn gevoel. Ik vond het vroeger juist heerlijk om een plekje voor mezelf te hebben, en ik merk dat mijn dochter datzelfde heeft. Mijn zoontje wordt overal wakker van, dus een baby bij hem op de kamer zal ook niet handig zijn.
    Ach ik heb nog meer dan een jaar om erover na te denken.

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik had dus ook dat verhaal kunnen schrijven. Ik ben alleen nooit depresief geweest gelukkig! Ik heb 2 helse bevallingen gehad, letterlijk hetzelfde als uit de film van de Gelukkige huisvrouw, alleen dan dus 2x! Ik wilde dolgraag een 3e maar mijn man dus eigelijk niet. Ik heb dus toen ook alles verkocht. En een paar maanden later was ik geheel onverwacht zwanger! Wat was ik blij! Mijn man gelukkig ook dus dat is wel heel erg leuk natuurlijk. Hij heeft zich nu wel laten helpen dus een 4e komt er zeker niet jammer genoeg. Dat had ik ook wel heel erg leuk gevonden. De bevalling van de jongste heb ik met een ruggenprik gedaan, echt een super fijne bevalling zonder gekke dingen. Dus een mooie afsluiter van onze 3 musketiers.
    Wij hebben geen 7 sits auto, maar een station wagon, er zitten wel 3 kinder stoeltjes naast elkaar. We willen natuurlijk ook wel een grotere auto maar helaas gaat dat finacieel niet lukken. De kinderen hebben wel allemaal een eigen slaapkamer, en wij slapen op zolder.

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ligt idd aan het leeftijdsverschil maar bij ons zit alles nog in een stoeltje en dat zal de komende jaren nog wel zo zijn vind het veel veiliger en het is nog verplicht ook.
    Kijk zijn ze op een leeftijd dat ze gewoon in de gordel mogen dan kunnen ze idd in een clio naast elkaar

7. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ja hier zou ik ook super graag een 4e willen :)
    Maar gezien de thuis plek is het niet verstandig! We hebben maar 3 slaapkamers zitten nu op een flat gaan in de zomer wel elk weekend naar de camping maar toch anders.

Ik wil pas een 4e als we koophuisje hebben maaaaar dan werk ik ook omdat mijn man in deze buurt niet koophuis kan krijgen op zijn salaris.

dus dat betekend dat ik al me vrijheid weer op moet geven voor een 4e terwijl ik nu alles lekker dicht op elkaar heb zitten en kan werken over 3 jaar. En dan koophuisje kopen en dan weer de luiers in :)
    Bedoel qua geld kan het wel en we hebben nu ookal 7 persoons auto.

8. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb de kriebel voor een tweede zelfs nooit gehad, ben wel gelukkig zo met mijn dametje :D

Maar als ik jou was; eerst aan jezelf denken en zorgen dat dat goed komt, dan pas aan een 3e kindje denken.

9. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb even gekeken want wist ook niet dat kinderen boven de 3 niet meer in een kinder zitje hoeven

Bijzondere situaties
    Bouwjaar voertuigHoeft uw voertuig op grond van zijn bouwjaar geen autogordels te hebben, dan mag u toch personen vervoeren. Let wel; kinderen van drie jaar en jonger mag u dan nog steeds niet los vervoeren. U moet dan een kinderbeveiligingsmiddel gebruiken. Maar ook hier geldt niet meer dan één persoon per zitplaats. Kinderen onder de 12 jaar mogen zonder gordel (kinderbeveiligingsmiddel) niet op de voorbank zitten. Het type zitje is afhankelijk van het gewicht van het kind.Te weinig plaatsAls er op de achterbank van de auto al twee kinderzitjes in gebruik zijn, is er vaak geen plaats meer voor een derde. In dat geval mag een kind op de overgebleven zitplaats de gordel gebruiken.Geen gordels achterinAls er op de achterbank geen gordels aanwezig zijn, kan er geen autostoeltje worden vastgemaakt en mogen kinderen jonger dan 3 jaar er niet vervoerd worden. In dat geval mogen kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen los op de achterbank zitten.Geen gordels voorin én achterinAls voorin de auto ook geen gordels aanwezig zijn, mogen kinderen tot 3 jaar helemaal niet worden meegenomen. Kinderen van 3 jaar of ouder mogen, als ze kleiner dan 1,35 meter zijn, ook niet voorin zitten in een auto zonder gordels.Vervoer van 'andere' kinderenVan ouders en pleegouders wordt verwacht dat ze voor hun eigen kind een kinderzitje in de auto hebben. Maar voor andere kinderen kan niet altijd een kinderzitje aanwezig zijn. Bij dit soort incidenteel vervoer over beperkte afstand (dus niet een vakantiereis) volstaat gebruik van de gordel op de achterzitplaatsen voor kinderen vanaf 3 jaar (maar niet de eigen kinderen).AirbagAls een zitplaats een airbag heeft, mogen kinderen niet worden vervoerd in een (baby)autostoeltje dat tegen de rijrichting in is geplaatst, tenzij de airbag is uitgeschakeld. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van de auto of een garage.

10. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hier kriebelt het bij mij nog wel maar mijn man vind het prima zo. En ik probeer ook wel realistisch voor mezelf te zijn dat het ook wel praktisch is een gezin met 4. En verder vind ik het een fijn vooruitzicht om straks uit de gebroken nachten te zijn etc.

Maar.....aan de andere kant had ik bij mijn laatste zwangerschap nog niet het gevoel dat dit de laatste keer zou zijn. Ook altijd gedacht dat ik wel 3 kindjes zou krijgen. Het is dus het gevoel tegen het praktische bij ons (bij mij). Maar ja, zolang mijn man het sowieso niet wilt dan zijn wij gelukkig compleet en compleet gelukkig :D

11. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    het staat hier:
    kinderzitjes.nl - Wat zegt de wet? - Bijzondere gevallen en uitzonderingen
    Ik snap overigens diegenen wel die ze liever alledrie in een zitje willen. Ik zei alleen "het MOET niet".
    Ik zou er ook niet aan moeten denken met een kleuter, een dreumes en een baby, een wagen en weet-ik-veel-wat-allemaal-nog-meer in een kleine auto. Maar stel dat je er geen geld voor hebt om een grote te kopen. Er zijn ook mensen die het doen zonder auto. Waar een wil is.....

12. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Tja, eigenlijk zie ik dit wél voor een toekomstige oplossing voor onszelf. Op dit moment wil ik nog geen derde, maar later wel. Het enige waar ik dan over inzit is hoe het moet in de auto. Maar als onze oudste (tegen die tijd 4 a 5 jaar) dan in de gewone gordel mag, is dit voor ons echt een oplossing.

13. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    maar zo'n zitverhoging neemt toch ook niet veel plaats in, of bedoelen jullie dat ook?

14. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Een zit verhoger scheelt qwa breedte niet zo veel als een gewone kinder stoel, dus daar schiet je eigenlijk niet zo heel veel mee op.
    Wij redden het net in een Kia Rio maar het is wel heel erg krap...

15. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Tassie: ik weet niet of dat wettelijk gezien zo wel is, maar mijn oudste is net 3 jaar en no way dat ik die tussen die twee anderen met alleen een heupgordeltje in de auto zou zetten.
    En dan ben ik best een goede chauffeur maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
    (EDIT: lees net je toevoeging. Wist dat dus helemaal niet dat dat zo mocht.
    Hadden we dus geen andere auto hoeven te kopen 8) :p

7-persoonsauto's zijn wel schrikbarend duur (vind ik dan)
    'Wij hebben gekeken naar Opel Zafira omdat die qua gewicht niet zo zwaar zijn en dus ook niet zo duur in wegenbelasting.
    Maar voor eentje van bj 2000 betaal je rond de 4000 euro.
    Dat vind ik best veel voor een auto van bijna 11 jaar oud.
    En dan moet je er nog een zien te vinden met een redelijke kilometerstand want ze hebben bijna allemaal heel veel gelopen.
    Gelukkig zijn wij nu geslaagd en hebben we nu een Zafira.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier begon de twijfel voor een 2e rond de 1e verjaardag van alicia. toen ik stopte met de pil halve wegen de cycles begon ik ineens te twijfelen. wachten was misschien toch een betere optie en er nog is goed over na denken was toch wel een goed idee. onze zoon dacht er anders over want 2wk zonder pil was genoeg voor hem om zijn kans te grijpen. een maand nadat mijn dochter 1 was geworden was ik alweer zwanger. de beslissing was voor ons al genomen. de zwangerschap was erg zwaar en vanaf 32wk lag ik in het ziekenhuis met volledige bedrust en gebroken vliezen. dingen waar je echt geen rekening mee houdt. na een snelle bevalling die zonder problemen verliep was ik emteen verliefd op mijn zoon en we gingen het wel redde zo. kids deden het meteen goed samen. nando heeft wel 1 jaar lopen sukkelen met fysio, kinderartsen en nu nog steeds is hij altijd wel ziek of onderweg. toch ben ik blij dat ik 2 fantastische kids mag hebben. een 3e lijkt me erg leuk maar ervaar 2 kindjes zo snel achter elkaar wel als zwaar. heb mijn portie wel gehad :) en ga lekker genieten van mijn gezin. vind het best zo

volg je gevoel en leg de plus en min punten langs elkaar.

17. proudmommyof2

proudmommyof2 Actief lid

3 nov 2010
    192
    0
    0
    Verzorgende IG
    Nederland
    Ja,hier ook.Bewust over nagedacht en ook aan de toekomst gedacht.Niet van dat zien we dan wel,je kunt nooit alles overzien,natuurlijk.Wij willen onze kinderen wel allemaal dezelfde mogelijkheden kunnen bieden.Bij ons zit er dan tussen de kids ong. allemaal 4 jaar.
    Succes met jullie keuze!

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wauw wat een reacties!
    Wij hebben nu een opel astra station en we zouden niet zo ontzettend veel bij hoeven leggen voor een zafira uit hetzelfde jaar of ietsje nieuwer.
    Qua rondkomen, ik denk dat je leeft naar wat je hebt dus als ik geen geld HEB nieuwe kleren elke maand ga ik deze ook niet kopen.... De jongens hebben nu alles wat ze nodig hebben en financieel gaan we momenteel alleen vooruit.
    Mn man wil wel een ander huis. Geen idee waarom, we hebben hier ruimte zat maar hij voelt zich hier niet thuis.

We hebben er de laatste dagen veel over gesproken en idd ons gevoel laten spreken. We willen er in princiepe dus voor gaan!
    Justin was 11 maanden toen ik wist weer zwanger te zijn en hij en Hayden schelen dus maar 20 maanden, ik wil niet dat er tussen hay en #3 heel veel meer tijd gaat zitten ivm later, dus wil de knoop gaan doorhakken.

En de voors en tegens tegen elkaar afstrepen vind ik erg moeilijk. Ik zie veel tegens maar hieervoor kun je allen een oplossing zoeken. Je moeet financieen tegen een wens afwegen.... en dan vind ik de wens zwaarder wegen.

Nu we de beslissing al zo half gemaakt hebben zit ik veel beter in mn vel. Alsof dat stiekeme verlangen me zo "ongelukkig" gemaakt heeft!?
    Gek hoor, maar gelukkig kan ik over een maand naar de psychologe en hopelijk kan ze me helpen...

mama's van 3 kindjes, hoe ervaren jullie het? Druk maar gezellig neem ik aan ;) maar is er heel veel meer veranderd? Ik denk namelijk dat van 1 naar 2 veel moeilijker is dan van 2 naar 3??

19. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Mouschy wat een schattig trio heb jij zeg!!

20. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0

Van 1 naar 2 kindjes was idd even wennen maar als je dit gewend bent maakt de 3e niks meer uit (nu spreek ik over mijn ervaring)
    En ik ben door de 3e verwend hij was een hele gemakkelijke baby.

Deel Deze Pagina