3e kindje?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Joytjuhh, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

hey mommylove!!!!

Ik hoop het ook voor je meid!

Hier zijn de kriebels iets minder maar ook omdat ik ervanuit ga dat we volgend jaar voor een derde gaan.....

2. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt nu ws. een soort van 'rust' over jezelf dan hè Cindy? Je hebt iets om naartoe te leven. Het zou mij ook zoveel rust geven als ik nu al wist dat mijn man het over een tijdje ook zeker zou willen, maar ja... Dat kan hij me helaas nog niet zo duidelijk zeggen op dit moment;)...

3. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiiiiiii,

Meld me ook maar eens aan hier, want de hormonen gieren ook door mn lijf! Ik ben trotse mama van 2 chickies en ik sta open voor een 3e. Mn man en ik willen t allebei, sterker nog... mijn man loopt nu al te dagdromen over een 3e, meer dan ik haha.

Vind kindjes gewoon erg leuk en ik voel me echt gezegend met mn 2 schatjes! Ben dan ook fulltime aan het huismoederen (een zware baan opzich;))

Ik had niet verwacht dat die kriebels al zo snel zouden komen hoor. Als ik straks zwanger ben, krijg je weer dat gezeur: weer zwanger? Dat heb je snel gedaan! Of dat ze denken dat het niet gepland is. Maar who cares? Kan me geen ruk schelen want ik draag, baar en voed het kindje uiteindelijk op;);)

4. Alita

Alita Niet meer actief

Ja en soms twijfel ik nog wel eens aan hem hoor;) maar hij moet gewoon:cool: whahaha grapje!

Ja ik heb idd nu een soort van rust.....hoop zo dat jij die ook mag krijgen:(

5. Alita

Alita Niet meer actief

@Mommyloves......oeeh je hebt zo gelijk! Who Cares!! Is ons leven he!

Hoe oud zijn je meiden!
    Zou wel leuk zijn om dan nog een zoontje te krijgen he....zou ik wel willen

6. Bri

Bri Niet meer actief

Dat hunkeren naar nóg een baby is iets wat vrouwen is ingebakken. Dat zal er volgens mij altijd blijven, dat heeft moeder natuur (of onze lieve heer, of de evolutie, wat je wilt) zo geregeld.
    Maar baby's worden groter en dan komt die hunkering wéér. Als je er altijd aan toe zou geven, zou je een erg groot gezin kunnen krijgen (als de vruchtbaarheid het toelaat).

Ik zou zeggen: met wat voor gezin zie je jezelf over 10 jaar? En over 15 jaar? Met hoeveel (pre)pubers zie je jezelf tegelijkertijd worstelen?
    Misschien helpt dat om je ideaalplaatje wat realistischer te maken. Misschien is dat nog steeds een gezin met 3 (of 4, of 8) kinderen, maar misschien kom je tot een inzicht dat het om 'gewoon' nog een keer een baby gaat. En dan moet je je misschien afvragen of dat helemaal fair is, naar jezelf, naar je kinderen, naar je man én naar die baby die ook heel gauw geen baby meer zal zijn.

Maar goed, dat was je vraag helemaal niet. Moeilijk, als jij en je man er verschillende ideeën over hebben. Ik heb de gelukkige situatie dat we ons gezin met 2 kinderen allebei voltooid vinden. Ook al voel ook ik regelmatig de kriebels als ik een dikke buik zie, of een heel kleine baby. En dan voelt het toch een beetje spijtig dat ik weet dat ik die nooit meer zal hebben. Maar voor mij geldt dat mijn hoofd en mijn hart het erover eens zijn dat ons gezin klaar is; alleen mijn buik denkt er soms anders over. Die zou nog graag een keer een thuis willen bieden aan een mens-in-wording.

Het enige wat ik je kan meegeven: ga bij jezelf te rade waar die hunkering en die kriebels vandaan komen, waar je nu écht naar verlangt. En praat met je man. Hopelijk komen jullie tot een uitkomst die voor het hele gezin werkt!

7. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    @bri: Bedankt voor je reactie! Dat is dus ook precies het probleem waar ik meezit... is het na een 3de dan ook wel weer genoeg? of krijg ik dan weeeeeeer te maken met deze gevoelens ;) want ik zeg wel eens dat ik er wel 10 zou willen, maar dat meen ik natuurlijk echt niet!

Nu al mijn vriendinnetjes stoppen met de pil, zwanger raken of zwanger zijn gaat alles in mijn lijf gewoon weer kriebelen... terwijl ik weet dat het met 2 ook op sommige moment behoorlijk zwaar kan zijn (manlief is niet zo heel veel thuis...) dus is het dan reeel om over een 3de na te denken ;).

Ach misschien worden mijn verstand en mijn gevoel het wel nooit eens... dan moet ik maar gewoon een hele lieve oppas tante worden denk ik :p

Voor voorlopig blijft het nog wel eventjes bij dromen... en wie weet word die droom ooit werkelijkheid :D

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik wilde gisteren reageren en dit zeggen, maar het lukte me niet om het goed en duidelijk te zeggen ;)
    Mijn oma heeft 6 kinderen en die vertelde dat ze tot de overgang nog altijd kriebels heeft gehad om weer zwanger te zijn en een baby te krijgen...Dus ik denk dat je die kriebels inderdaad altijd houdt.

Daarbij vind ik dat je je ook echt moet beseffen dat het niet vanzelfsprekend is dat alles goed gaat en je een gezond kindje krijgt. Sommige vrouwen zijn hier heel laconiek over, maar ik heb inmiddels 2x meegemaakt dat ons kindje de bevalling bijna niet overleefde. Terwijl ik toch een ongecompliceerde zwangerschap en bevalling heb gehad. Ook veel zieke kindjes in de omgeving; echt niet altijd ernstige ziektes maar een ziek kind heeft een enorme impact op je gezinsleven.

Hier zijn we er nog niet over uit. Zouden allebei dolgraag een derde willen maar weten niet of we dit 'aandurven' omdat we beseffen dat je dus ook een ziek kindje kan krijgen of dat er bij de bevalling iets misgaat met moeder en/of kind. We hebben nu 2 gezonde en ontzettend lieve en makkelijke kindjes en daar zijn we heel erg blij mee. En over een poosje kijken we maar wat we uiteindelijk beslissen.

9. Alita

Alita Niet meer actief

hmm maar toch zijn er echt vrouwen die gewoon 2 kids genoeg vinden......die hebben die kriebels dan toch ook niet meer?

Ik heb nu al minder sterk de kriebels dan bij de eerste en tweede en denk echt dat het voor mij gewoon klaar is dalijk na de derde....

10. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Jawel, maar ik vind persoonlijk die kriebels alleen niet reden genoeg om nog een kindje op de wereld te zetten. Zoals Bri al zegt, moet je ook vooruit denken. Zwangerschap en babytijd duurt maar eventjes, maar een derde kindje verandert wel je hele gezin.

11. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar ik zie niet wat er verkeerd is aan "kriebels hebben voor een kindje" .. die heb ik nu eenmaal net zoals bij de eerste en de tweede:(

Als jij niet genoeg kriebels hebt ... nee dan moet je het niet doen...
    maar juist die kriebels heeft toch iedereen die voor een kindje willen gaan?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik verlang juist enorm naar de toekomst, wil juist dat die babytijd zo snel mogelijk voorbij is haha. Ben niet echt een babymoeder, maar wel zwanger van de derde.

13. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik bedoel ook niet dat kriebels hebben verkeerd is; is toch altijd lastig om het precies zo te typen zoals je het bedoelt ;)
    Als je geen 'kriebels' zou hebben, dan zou je natuurlijk niet voor een kindje gaan. Ik bedoel met kriebels ook meer het gevoel dat je graag nog een keer zwanger wil zijn en nog een keer zo'n piepkleine baby wil hebben. Iemand kan dat misschien graag willen, maar ziet het misschien op lange termijn niet zitten om voor 3 kindjes te zorgen. Snap je wat ik bedoel?
    Ik denk dat jij meer bedoelt 'kriebels' voor een groter gezin.

14. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik kan me ook aansluiten!

Onze jongste is 3,5 maand dus ik wil nog wel zeker effe wachten, maar het verlangen naar een derde is er absoluut.
    Maar eerst nog maar eens even goed va Stan zijn baby tijd genieten, want die vliegt voorbij!!!!!!!

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb dit gevoel nog een hele tijd gehad, ik denk tot de jongste 2 werd.

Nu denk ik juist steeds vaker, het is wel goed zo.

Mijn partner en ik hadden daarvoor wel al besloten een 3e kindje te willen als de jongste 5 / 6 jaar is.
    Hoe ik mij over die tijd voel weet ik nog niet, dat zien we dan wel.

16. Alita

Alita Niet meer actief

Ja is ook zo;) daarbij werd ik gister gestoord en kon ik niet meer typen...ik wilde nog toevoegen..

Zeker is er ook meer nodig dan alleen kriebels voor een kindje;) en je moet idd wel kunnen inzien om wat voor een kriebels het gaat...vindt je het zwanger zijn zo geweldig en baby`s...of wil je echt nog een kindje? Want de kindjes worden ook groot hahaha:D

Dus we zijn het helemaal eens hahaha

17. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    met vlagen hebben ik en mijn man deze kriebels maar het verstand wint het dan altijd, dat we gewoon ontzettend blij zijn met ons leuke gezin en na een paar dagen zijn de kriebels weg

18. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    denk dat kriebels bij sommige wel blijven maar somige vinden het ook genoeg met 1of2 kids
    hier heel onverwachts zwanger van een derde kindje oudste is van ockt 3 en jongste van sept 1 dus ben heel benieuwd hoe dit me gaat bevallen

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik wilde vroeger ook altijd 3 kinderen. Maar nu? Ik vind het loeizwaar met 2 kleine kids. Moet er niet aan denken om nog een keer vanaf het begin te beginnen. Maarr.. het lijkt me dus wel geweldig om 3 grotere kinderen te hebben. Drie pubers in huis, fantastisch lijkt me dat:D Ik denk alleen dat ik het er niet voor over heb om weer zwanger te zijn, bevallen en die eerste jaren 'doorworstelen'. Ben ook niet zo'n zorger.
    Lastig hoor.

20. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou heel graag een vierde kindje willen, maar mijn man absoluut niet (die heeft zich ook laten steriliseren). Als ik m'n verstand gebruik is 3 ook echt genoeg, heb ik m'n handen vol aan, maar gevoelsmatig zou ik er nog voor willen gaan.

Deel Deze Pagina