3e kindje?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Joytjuhh, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ja dan zijn het ook niet echt de kriebels denk ik dan......

Ik vindt dat als je echt de kriebels hebt voor nog een kindje het dat gevoel is dat je het gewoon perse wilt en aan niks anders denkt:D niet obsessief he:D

2. Alita

Alita Niet meer actief

@Cynt spannend he! Nog gefeliciteerd!
    @Maja 3 pubers lijkt je fantastisch maar nu is het te zwaar...aaaahhhh 3 pubers dat lijkt me pas erg:D hahahahha.....
    @Sjorsje jammer is dat dan als jij eigenlijk nog wel wilt he....gelukkig wilt mijn vriend nog wel een derde maar een vierde wilt hij echt niet...ik ook niet hoor

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Cindy, haha Ja dat snappen ook niet veel mensen:D Maar ik ben echt dol op pubers. Vanuit mijn werk kom ik dagelijks pubers tegen met flinke gedragsproblemen. Kan ik beter mee omgaan dan kleine kinderen. Kan er ook niks aan doen, een huis vol pubers lijkt me echt geweldig:)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor maja. hier dan niet perse met pubers maar kijk wel uit naar de tijd waarbij ik dan 3 kinderen heb die gewoon zelf ff hun schoenen en jas kunnen aantrekken haha.

5. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ook hier had manlief twijfels over een 3de, eigenlijk was 2 voor hem wel genoeg.
    Ik kon mij daar en tegen niet voorstellen dat ik nooit meer zwanger zou zijn, nooit geen baby periode zou meemaken, het voelde niet klaar voor mij bij 2.
    Klinkt misschien raar maar het voelde echt niet "af" :D
    Tot op een dag me man zei laten we het proberen , komt er een kindje is het welkom lukt het niet dan blijven het er bij 2.
    Nu raakte ik de eerste maand al zwanger ;) dus inmiddels ben ik bijna 30 weken zwanger van onze 3de!
    Ik ervaar deze zwangerschap wel totaal anders, zwaarder lichamelijk maar we kijken er wel naar uit dat er straks weer een baby in huis gaat zijn.
    En om heel eerlijk te zijn ik denk dat er nog wel een 4de komt ;) ..ooit

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hihi, nou idd. Waar ik nog het meeste naar uit kijk is dat ze op een gegeven moment gewoon in het weekend zelf hun bed uit komen en naar beneden gaan:D
    Dan mogen ze van mij zelfs de hele ochtend tv kijken, als ze ons maar laten liggen:D

7. Alita

Alita Niet meer actief

haha maja....misschien is het omdat je het ook zo gewend bent vanuit je werk...

@Umm pff ja dat dan weer wel he! Geniet ervan dat de oudste zelfstandig is maar vindt het ook niet erg om de jongste nog te helpen.

@Yelice lekker hoor meid dat je nu zwanger bent!!

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Zo herkenbaar!

9. Alita

Alita Niet meer actief

ja idd ik voel het ook zo...het is nog niet af!

10. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Grappig om alles zo te lezen, wij zijn heel gelukkig met 2 lieve kinderen. Tot een paar maanden geleden was ik heel stellig; 2 is genoeg. We zijn compleet.
    Toch begint het steeds meer te kriebelen. Bij mijn man is dat een stuk minder. Ook omdat ik 2x een verschrikkelijke zwangerschap had die beide keren eindigde in zw.vergiftiging en vroeggeboorte. Vooral na de 2e was ik heel ziek en duurde het lang voordat ik weer op de been was.
    Mijn Gyn raadde ons af om voor een 3e te gaan, kans op herhaling is heel groot en wie zegt dat ik dan niet nog veel eerder beval. (nu 34 en 35 wk)

Ik ben benieuwd of we wel of niet voor een 3e gaan, en misschien is het ons ook wel helemaal niet gegeven..

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.854
    113
    Hier dus nu zwanger van de 3e. Ik ben ook niet zo'n babymoeder, maar een huis vol pubers lijkt mij ook super! Ik hoop er ook echt op dat ze straks lekker al hun vrienden enz meenemen haha.

Ja, ik zie mijzelf in de toekomst juist met nog wel meer kinderen, al weet ik verstandelijk gezien mijn lichamelijk conditie dat 3 echt genoeg is.

12. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dus ook echt het gevoel dat het nog niet 'af' is. Ik ben gevoelsmatig nog niet klaar zeg maar. En dat terwijl ik het nu best wel druk vind met 2 kleintjes. En ik weet niet meer wie het zei, maar je moet voor jezelf bedenken hoe je het over een paar jaar voor je ziet? Tsja, dan zie ik een gezin met 3 kinderen. Ik heb dat plaatje al van kleins af aan in m'n hoofd en ik hoop toch zó dat dat ons gegeven is! Dus ik blijf hoop houden en ondertussen geniet ik lekker door van die 2 mooie wondertjes die ik wèl al heb!

13. MommyLoves

30 okt 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een kindje van bijna 3 en 1 van 8mnd. Nu we er beiden open voor staan ben ik echt benieuwd wanneer ik zwanger raak. Ben sinds kort gaan minderen met bv geven ivm vaste voeding. Ik heb laatst mijn menstruatie gehad, zou dat betekenen dat ik toch wat ''meer'' vruchtbaar zou zijn?

14. Alita

Alita Niet meer actief

Zit er een verband in dan die vergiftiging en vroeggeboorte? Ik heb het bij de oudste ook gehad en mij vertelde ze dat de kans op een tweede keer kleiner was...

Maar dan is het weer heel anders als je zo`n zwschappen hebt:( erg zeg! Maar gelukkig vergeet je de ellende weer wat sneller...

15. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    De kans is inderdaad kleiner bij het 2e kind, maar als het dan terug komt is de kans bij de volgende juist heel groot. Er is inderdaad een relatie met de vroeggeboorte.
    Mijn dochter kwam spontaan met 34 weken, mijn lichaam trok toen zelf aan de handrem.
    Mijn zoon hebben ze gehaald met 35 weken. Toen was mijn lichaam op. De nacht voor dat hij geboren is dachten ze dat ik het niet meer zou redden, op het moment dat ik weer stabiel was is hij met spoed gehaald.

Dat maakt het wel extra lastig allemaal, maar soms is je gevoel tegenstrijdig met je verstand..

16. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Heel herkenbaar allemaal!

Terwijl het hier juist nu heel anders is dan na onze eerste: toen hebben we echt getwijfeld of we wel een tweede kindje wilden!!!

En nu is nummer twee er, en ik vind het helemaal fantastisch!! Juist als ik zie hoe gek dochterlief op haar broertje is, en hoe hij op haar reageert....smelt......:)

En juist daarom heb ik echt het gevoel ook graag voor nummer drie te willen gaan. Niet nu, maar ook weer over een jaar of 2,5. Ik ben echt compleet veranderd nu! Ik zou het liefst minder gaan werken, en meer moederen. Terwijl dit nooit echt iets voor mij was! Maar ik haal er zoveel voldoening en rust uit!

Maar helaas is manlief heel stellig dat hij twee echt genoeg vindt. En het gekke is: ik kan hem alleen maar gelijk geven! Het is drukker, financieel lastiger, praktisch minder handig ( auto, kamers, enz).
    Maar die gezelligheid en levendigheid van mijn 2 kindjes nu vindt ik zo super!!!! Het lastige is dat voor de keuze van een derde kindje geen rationele argumenten te geven zijn, het is alleen maar gevoelsmatig. Terwijl voor de keuze om het bij twee te houden zat argumenten te bedenken zijn......

17. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier was het precies hetzelfde mijn verstand zei 2 is mooi en mijn hart en gevoel verlangde nog naar een 3e kindje! En zie mijn onderschrift ik heb naar mijn hart geluisterd. En het voelt goed!

18. Alita

Alita Niet meer actief

Jeetje:$ ik had dan wel steeds een hogere bloeddruk en werd goed in de gaten gehouden...fijn was dat! Want ik schrok de eerset keer heel erg omdat ik opeens niks meer kon zien thuis bah!

Maar dan kan ik de mening van je man erg goed voorstellen hoor...;)

19. Alita

Alita Niet meer actief

Jammer dat je van 2naar3 zo anders denkt dan he...ik bedoel ik heb me niet druk gemaakt over al die praktische dingen we wilde gewoon weer een kindje..
    Maar ga je voor een derde moet je opeens aan een hoop andere dingen denken;)

20. Alita

Alita Niet meer actief

wat heerlijk zeg!:D

Deel Deze Pagina