slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door owly, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Onze kleine man ligt niet meer stil in bed,we vinden hem sinds kort overdwars in bed. We hebben het bed schuin staan dus hij komt zo wel sneller onderin.we hebben nog een slinger in bed dus een kleinere kans dat hij onder het laken komt te liggen maar we willen dit proberen te voorkomen.

De vraag is hoe weet ik dat de slaapzak goed is. Er hebben bij prenatal een dikkie dik slaapzak gekocht. Op aanraden van een van de medewerkers hebben we maat 70 (hij is 61 cm).
    De armsgaten zijn erg groot.in de winkel zeiden ze dat het niet uitmaakt als het maar bij het hoofd goed is. Toch staat me ergens bij dat de armsgaten ook niet wijd moeten zijn.hoe maak he het eventueel kleiner en hoe klein.

Sorry voor het lange verhaal het is ons eerste kindje.

2. gwen84

gwen84 Lid

14 jul 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje hebben wij ook vrij vroeg in een slaapzak gelegd omdat wij dat veiliger vinden. We vinden hem nog steeds geregeld achterstevoren, schuin, scheef,.... terug in bed.
    Volgens mij hoef je echt geen angst te hebben dat hij wegzakt in een slaapzak.

Wij gebruiken trouwens veelal de slaapzakken van Ikea. Zijn heel fijn, dun en handig.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Hoe oud is hij?

Wij gebruiken sinds onze dochter 7 maanden is de puckababy 'the bag'. Is niet heel goedkoop maar we gebruiken hem nu al meer dan een jaar en vind het echt een super slaapzak. Het is een 4 seizoenen slaapzak.

Tot de 7 maanden hebben we haar gewoon in slaapzakjes van de hema gedaan. Nooit problemen mee gehad.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik slaapzakken van Prenatal hebben inderdaad wel grote armsgaten.

Ik zou een slaapzakje van Hema aanraden. Die passen aan het nekje en de armen véél beter aan.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zweer ook bij de slaapzakken van Hema.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Jammer dat we er al een hebben gekocht. Ze hadden een dikkie dik slaapzak en we hebben een dikkie dik kamer.

Kan ik nog wat doen aan de grote armsgaten?

7. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien iemand die handig is ze wat in laten nemen?
    Ik heb eerst ook van prenatal en hema gebruikt maar daar heb ik achteraf spijt van. Nu heb ik een slaapzak van ergopouch en zo zijn er nog wat merken die langer passen.;) ze zijn wel duurder maar je doet er ook langer mee.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om de armsgaten, zolang je zoontje maar niet met zijn hoofd erin weg kan zakken. Dat zei onze kraamhulp toen we haar naar de slaapzakjes vroegen. Dus naar mijn mening ben je goed voorgelicht in de winkel.

Ik weet niet of het een dunne of dikke slaapzak is? Mijn zoontje heeft op dit moment alleen maar een rompertje zonder mouwen en het dunne slaapzakje (eveneens zonder mouwen) van de Hema aan. Kijk dus uit dat hij het niet te warm gaat krijgen. Wanneer je hem een slaapzakje aandoet, mogen de dekentjes het bed uit :)

9. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Is hier ook zo! Bij elke slaapzak hetzelfde probleem, zowel bij de armen als haar hoofd.
    Ik neem ze in met de hand op een plek waar ze er geen last van heeft, werkt prima!

10. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Met dit weer een dikke slaapzak, is veels te warm hoor. Hoe oud is je kindje? Hier slaapt ze met alleen een romper aan. Of woon je niet in Nederland?

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Onze uk is nu 3.5 maand (5 weken te vroeg geboren ) het gaat ook om een dunne slaapzak zo.der mouwen. Hij slaapt nu in een rompertje en als hij het niet weg trapt een lakentje.
    Volgens mij kan ik het niet meer terug brengen dus moet ik het maar smaller maken maar wel zo dat het te gebruiken is wanneer hij groter is en dus kan losmaken.
    Hoe groot mogen armsgaten dan zijn?
    Hoe groot breed zijn ze bij jullie. Het gaat om een70 cm slaapzak.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik kan je zeer de slaapzakken van ergo pouch aanraden! Ze zijn niet goedkoop maar het zijm echt top slaapzakken! Helemaal natuurlijk materiaal, ademend, en temperatuur regulerend. De pasvorm is passend waardoor de kans op in de slaapzak terecht komen er eigenlijk niet is! Ze verkopen deze slaapzakken alleen bij ikbenmama.nl ook in kleine maatjes.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
  14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ze bedoelt ook geen 'dikke' slaapzak kwa warmte, maar een dikkie dik slaapzak, als in die oranje kater ;)

Deel Deze Pagina