We doen zelfinseminatie ivm vaginisme. Afgelopen keren had ik op zondag een positieve ovulatietest. Mijn vriend is altijd van huis doordeweeks (maandag t/m vrijdag) Dus heb toen op de dag van de positieve ovulatie test geïnsemineerd. Deze week begint mijn vriend op dinsdag pas met werken maar helaas is mijn ovulatie iets later deze maand. Heb net nog geen positieve ovulatie test. Dat zal vast vanavond of morgen ochtend wel zo zijn. Op de foto is de onderste van de rij net gedaan. Daar ook nog een aparte foto van gemaakt. Hij is nog niet zo knal als ik vorige maanden heb gehad, maar dat verwacht ik dus wel vanavond of morgen ochtend (gebruik nooit ochtend urine) Maar eigenlijk is mijn simpele vraag dus gewoon: Wanneer is het nou het beste moment om te insemineren na een positieve ovulatie test?
Kun je maar 1 x insemineren? Zo ja dan zou ik het of op de dag zelf of de dag na de positieve ovulatietest doen. Je eis springt 24-36 uur na positieve ovulatietest. Dan heb je denk ik de meeste kans
Ik zou dan vanavond of Morgen ochtend voor dat je partner weg gaat insemineren. Zeker als jij denk dat je positieve ovulatietest vandaag of Morgen komt.
Stom, zie dat ik de foto's ben vergeten. Haha. Bovenste foto is dezelfde als de onderste van de rij testen. Maar daar ahd ik ook even apart een foto van gemaakt. Die is van vanmorgen.
Het komt elke keer zo uit dat we maar 1x kunnen insemineren omdat mijn vriend veel van huis is. Afgelopen keren was dat de dag van de positieve ovulatie test.
In de ochtend zou ook nog kunnen. Zelf het gevoel als ik vanavond een positieve test krijg dat ik morgen avond het beste kan insemineren. Maar dat kan dus niet en moet het dus eerder om toch kans te maken. Heb nu ook geen vruchtbaar slijm. Normaal wel altijd. Mijn lichaam doet het deze maand even anders als normaal. Ben al jaren (zonder pil) heel regelmatig en heb altijd krampjes en slijm rond mijn eisprong.
Merk je nog iets anders aan je lichaam waaruit je kunt opmaken dat je gaat ovuleren? Vaak merk je dat je meer slijm krijgt dat op eiwit lijkt. Als je het tussen je vingers neemt kun je het uitrekken. Ik zou niet enkel afgaan op de ovulatietest maar zodra je man er is om de dag insemineren. Hij is alleen in het weekend thuis begrijp ik? Als hij op vrijdag thuiskomt zou ik op vrijdagavond, zondagmiddag en maandagochtend insemineren. Of als hij zoals nu morgen pas vertrekt dan dinsdagochtend nog eens. En als het lukt na de inseminatie voor jou een orgasme zodat je baarmoeder het zaad naar binnen kan duwen. Liefst niet oraal bevredigen omdat speeksel het zaad kan beschadigen. Succes!
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik voel zeker mijn ovulatie wel aankomen. Maar bijvoorbeeld de 1e ronde had ik een dag voor mijn positieve ovulatie test erge ovulatie krampen en flink slijm. Toen dus ook ondanks nog geen positieve test wel geïnsemineerd. Vorige maand had ik op de dag van mijn positieve test vruchtbaar slijm. Dus de test komt ook niet echt overeen met die symptomen. Begin nu wat lichte krampjes te krijgen maar heb nog absoluut geen vruchtbaar slijm. Vorige cyclussen ook wel 2x geinsemineerd. Dit keer wilde ik wachten tot een dag na de positieve test. Maarja die is wat verlaat dit keer