De reden dat we nog even wachten is omdat er net een baby bij is. Als deze wat ouder is, een jaar of 2 of 3, willen we voor een derde kindje gaan. Dan is de jongste nu dus 2 of 3 en de oudste 5 of 6. De oudste kan dan af en toe misschien wel helpen met de kleine dingetjes. Voor nu moeten wij niet aan nog een baby erbij denken.
De overgang van 1 naar 2 vond ik veel zwaarder dan van 2 naar 3. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat t een eitje was. De zwangerschap was zwaar; ik merkte heel duidelijk dat ik lang niet meer zo fit was! (=én 5 jaar ouder én al 2x eerder zwanger geweest en bevallen). Maar je bent aan de andere kant ook al meer gewend. Ik was en ben trouwens wel een stuk 'egoistischer' geworden als mama van 3. In de zin van dat ik soms gewoon eens even eerst voor mezelf kies ipv alleen maar de hele dag achter iedereen aan te rennen/geen minuut te kunnen zitten/weer koude koffie te drinken/weer m'n krant of tijdschriften aan stukken gescheurd voor het lezen/etc. Sorry jongens... ma is nu even niet aanspreekbaar