3e kindje?!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Loetje88, Jul 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ajaxfan

Ajaxfan Lid

Aug 5, 2018
    25
    8
    3
    Female

Wauw dames wat gaan jullie hard met de berichten hahaha kan het bijna niet bijhouden

Ik vind het gezellig om er ook bij te komen

Mississippi and Rosy90 like this.
  2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Wens voor een 3e/4e/5e kindje

Mississippi ~ 31 jaar ~ 4e kindje ~ schatting beginnen: december2018 /januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU

Loetje88 ~ 30 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: april 2019? ~ anticonceptie: VHZDKU

Roosie91 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: december 2018/januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU, met vakantie wel de pil.

Roever ~ 31jaar ~ derde kindje ~ schatting beginnen: augustus 2018 anticonceptie: nee

Eppo82 ~ 35 jaar ~ vijfde kindje ~ schatting beginnen: ZOV januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU

Loesje6 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is ~ anticonceptie VHZDKU / condooms

Nod lijst
    Roever:

ZWANGER

3. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    @werk hier nog steeds thuisblijfmoeder, ik kijk wel naar vacatures, maar wil dan wel echt iets vinden wat ik heel leuk vind en niet omdat het ‘moet’. Ik zou ook nog wel willen studeren en toevallig dan ook wel de pabo willen doen. Ben officieel pedagogisch medewerker van beroep en onderwijsassistent geweest. Op het moment veel vacatures met erg veel uur en dat wil ik toch liever niet. Zou graag willen beginnen met twee dagen werken.

Ik kom uit regio Utrecht:thumup:

@ de mama’s die al drie kindjes hebben (of meer) mijn grootste twijfel is toch wel de individuele aandacht. Hoe verdeel je dat? En vinden de kindjes het niet erg om soms wat langer te moeten wachten, hoe doe je dat 1 op 1? En heb je daar echt nog wel de tijd voor? Ik ben bang dat ik de andere kids met een derde ‘te kort’ doe. Dat is mijn grootste twijfel eigenlijk:oops:

4. Ajaxfan

Ajaxfan Lid

Aug 5, 2018
    25
    8
    3
    Female

Mississippi ~ 31 jaar ~ 4e kindje ~ schatting beginnen: december2018 /januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU

Loetje88 ~ 30 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: april 2019? ~ anticonceptie: VHZDKU

Roosie91 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: december 2018/januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU, met vakantie wel de pil.

Roever ~ 31jaar ~ derde kindje ~ schatting beginnen: augustus 2018 anticonceptie: nee

Eppo82 ~ 35 jaar ~ vijfde kindje ~ schatting beginnen: ZOV januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU

Loesje6 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is ~ anticonceptie VHZDKU / condooms

Ajaxfan~ 32 jaar~ 3e kindje ~ juli gestopt met prikpil ~ beginnen: nu

Nod lijst
    Roever:

ZWANGER

5. Ajaxfan

Ajaxfan Lid

Aug 5, 2018
    25
    8
    3
    Female
    Goedemorgen dames,

Ik vraag me ook wel af hoe je de aandacht verdeeld net als roosie91, mijn jongste heeft autisme dus krijgt veel aandacht.
    Ondanks dat er veel leeftijd tussen zit lijkt mij dat ook wel lastig.

Zoals jullie zien aan mijn leeftijd en de leeftijd van mijn kinderen 14,12 waren wij erg jong en was ik opeens zwanger. Nu kiezen wij er echt bewust voor, moet zeggen dat dat erg spannend is en het voelt soms alsof je voor het eerst een kindje gaat krijgen of is dat gek?
    Ga me nu druk bezig houden met alle dingen wat er mee te maken heeft haha

Rosy90 likes this.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ik ben sinds de zwangerschap van de 4e thuis. Elke keer was er wel een kind ziek en kon ik weer iets regelen op mn werk. Was niet leuk en ook niet fair naar de werkgever.
    Maar ik vind het heerlijk nu even thuis en blij dat het kan :) al wil ik straks weer gaan studeren en een andere kant op met werk. Maar nu nog even genieten van mn kleintjes. ;)

Qua aandacht verdelen, ja je hebt per kind natuurlijk minder tijd, maar ik merk dat ze het ook erg fijn vinden dat ze niet alleen die ene broer of zus hebben. Want als je ruzie hebt met de een, kun je nog wel fijn spelen met de ander.
    Wel maken we bewust tijd voor 1 op 1 tijd. Vaak is dat met 1 ouder. Ga ik met mn oudste dochter naar de stad bijv. Of mijn vriend gaat met zoon of dochter even fietsen. Of een spelletje doen.
    Ook laten we de jongste 2 wel eens bij oma om met de oudste 2 naar de bioscoop te gaan bijv. Iets wat niet geschikt is voor peuters en baby’s. En de jongsten hebben het natuurlijk hartstikke leuk bij opa en oma.
    Overigens gaan de oudste 2 daar ook af en toe apart logeren. Even opa en oma voor jezelf :)

En bij mij scheelt het natuurlijk dat de oudste op school zitten, dus de jongste 2 hebben doordeweeks veel tijd met mij alleen.

Ik denk niet dat ze iets tekort komen, maar goed ik ben ook niet anders gewend vanuit huis, wij waren natuurlijk ook met 3. Ik heb dat nooit als vervelend ervaren, juist gezellig. En nu ook is het fijn met ‘meer’ te zijn.

Oh en als ik aan mijn kinderen vraag of er nog een broertje of zusje bij mag dan is het volmondig: jaaaaa!
    Dus ik denk dat ze het toch wel leuk vinden :)

@Ajaxfan klinkt helemaal niet gek, ik ben ook veel bewuster bezig geweest met zwanger worden van nr 3 dan de eerste 2. Mijn eerste was ongepland en de 2e kwam er eigenlijk automatisch (wel gepland) achteraan.
    Nummer 3 was de eerste waarover ik echt nagedacht heb :roflmao::oops:

Ajaxfan and Rosy90 like this.
  7. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    @Ajaxfan ik snap je helemaal qua dat aandacht! En ja jullie waren inderdaad erg jong bij de eerste twee. Kan me nu zo goed voorstellen dat het nu dan echt weer ‘nieuw’ is! Geniet ervan zou ik zeggen, en ik begrijp jullie wens voor een derde heeeel goed!

@Eppo82 bedankt voor je fijne uitleg, hoe het bij jullie thuis gaat met de kindjes! Dat geeft mij weer stof om over na te denken Hihi. En wat mooi dat ze allemaal zeggen dat ze graaaag nog een broertje of zusje zouden willen. Dat zegt ook wel wat:)
    Vooral ‘als’ Er een derde komt dat ze dan ook even met de andere broer/zus kunnen spelen lijkt me erg leuk:)

Ajaxfan likes this.
  8. Rhombi

Rhombi Bekend lid

Jul 26, 2018
    669
    1,055
    93
    Female
    Leuk dat jullie een lijstje bijhouden! Ben ik de enige bij wie het allemaal nog niet zeker is? Ik durf daarom niet op de lijst. Misschien leuk om er een "twijfellijst" aan toe te voegen, met bijvoorbeeld de datum waarop je de beslissing denkt te gaan nemen?

En ik lees bij veel dat jullie als anticonceptie voor het zingen de kerk uit doen. Vinden jullie dat niet spannend? Wij zijn uhm... best wel vruchtbaar dus ik zou elke maand in spanning zitten of het niet toch fout is gegaan. Hoe staan jullie daarin?

Ik snap je twijfel! Maar ik heb nu 3 kindjes en ze hebben zo ontzettend veel aan elkaar! Ja, ik kan ze niet de aandacht geven die ik ze zou kunnen geven wanneer er minder kinderen zouden zijn, maar ze weten niet beter. En ze hebben elkaar, ze zijn nooit alleen. Ik vind het juist ontzettend mooi om te zien hoe snel kinderen accepteren dat ze moeten wachten, of even niet aan de beurt zijn. Of dat broer of zus iets krijgt en zij niet. En natuurlijk zijn er ook momenten dat het even wat moeilijker is, maar ik vind dat heel erg meevallen. Ik heb niet het idee dat er kinderen aandacht te kort komen. Ik zorg ervoor dat we tijdens bepaalde momenten, zoals het naar bed brengen of het avondeten, 1 op 1 momentjes hebben. Zo ga ik in de avond om beurten naar de kids om even helemaal alleen met ze te zijn. Maar het grappige is dat ze vaak juist vragen om een verhaaltje mét broer of zus erbij!
    En de momenten hoeven nu niet eens zo lang te duren. En wanneer ze straks groter zijn en alleen thuis kunnen blijven zullen we de aandacht verdelen door met 1 van de kids de stad in te gaan oid.

9. loesje6

loesje6 Bekend lid

May 4, 2012
    891
    199
    43
    Voor mij is het ook nog niet 100% zeker hoor. Manlief heeft de deur op een kier... maar nu te pittig. Ik verwacht (of hoop:rolleyes:) dat hij er volgend jaar klaar voor is...
    En wat betreft vhzdku... ik doe het al 2,5 jaar zo... als je het echt goed toepast dan is er volgens mij niet zoveel aan de hand. En echt rond eisprong meestal wel een condoom.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Hier is het nu ook een nee, vanavond serieus over gesproken en hij ziet het (nu) niet zitten, maar wil niets voor de toekomst uitsluiten. :(
    Dus ik ga maar van de lijst af..
    Maar goed, ik ben al gezegend met 4 mooie kindjes :)

@vhzdku hier passen we het ook al jaren toe en tot nu toe alleen ‘gepland’ zwanger. Alleen de eerste was een verrassing, maar toen gebruikten we condooms. Ik vertrouw dus meer op deze methode :p

Meiden ik wens jullie veel succes en hopelijk allemaal mooie baby’tjes de komende tijd! En mocht er verandering komen, laat ik het jullie weten :thumup:

Rosy90 likes this.
  11. Welshfan

Welshfan Actief lid

Feb 13, 2014
    303
    9
    18
    Wauw wat gaan jullie hard!
    Ik wil heel graag meekletsen maar durf ook niet echt op de lijst, omdat het nog zo onzeker is ..
    Mijn man denkt er wel veel over na maar komt enkel aandraven met nadelen. We zijn nu enkele dagen naar zee en hebben de fietsjes van de kinderen mee in de koffer. Zei mijn man onderweg uit het niets "3 fietsen gaan er echt niet in hé". Zo doet hij dat vaak zo in de loop van de dag, bij alles wat we doen bedenken dat dat toch heel moeilijk is met 3. Dan denk ik "ja goed, laat ook maar als je geen positieve dingen kunt bedenken". Maar hij zegt langs de andere kant ook geen nee, hij wil het wel overwegen maar hij kan enkel negatieve dingen bedenken... Het enige positieve is dat het later mooi en gezellig is...

Rosy90 likes this.
  12. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Jammer @Eppo82 maar wel begrijpelijk hoor :) goed dat je er zo nuchter instaat. En wie weet komen bij je man ook de kriebels op den duur weer terug!

@vhzdku hier ook al jaren deze methode (sinds de geboorte van de oudste) en ook nooit ongepland zwanger geraakt. Voor ons werkt het dus wel.

@Welshfan balen dat je man enkel de praktische negatieve dingen benadrukt. Mijn man heeft dat ook wel een beetje, maar die ziet naast de misschien negatieve dingen ook heel veel positieve dingen. Soms ‘betrap’ ik hem erop dat hij echt helemaal verliefd naar onze dochters aan t kijken is, als ze spelen met elkaar. Nou dan smelt ik gewoon :)

@Rhombi hier is het op zich wel zeker dat we er nog een vierde kindje bij willen, maar meer de vraag wanneer dan. Er zijn bij ons gewoon wat dingen die we eerst op de rit moeten hebben. Allebei de combinatie werk/studie en gezin. We zijn op zoek naar een schoonmaakster, financieel moet het even net iets soepeler gaan lopen, en stoppen met roken ruim voordat we ervoor gaan. En er moet bij allebei een volmondig ‘jaaa nu!’ uitkomen als we het erover hebben. :)

@loesje6 spannend hè, dat niet weten of het wel of niet gaat gebeuren. Fijn dat jouw man iig de deur op een kier heeft gezet.

@Ajaxfan ik kan me voorstellen dat het extra spannend is als je een zorgenkind hebt. Ik was toen we voor de derde gingen ook heel zenuwachtig of ik het allemaal wel aankon, en of de andere meiden niks tekort zouden komen qua aandacht. Helaas heb ik het nooit kunnen ervaren. En dat is de les die ik eruit heb geleerd; je weet nooit wat de toekomst brengt, maar alles komt op zijn pootjes terecht. Je bent flexibel genoeg om elke situatie aan te kunnen :) er is in ieder geval genoeg liefde, toch? ;)

@hier: vandaag lekker dagje zonder de meiden. Ze zijn naar het kdv, zo ff badkamer poetsen en boven stofzuigen en dweilen, dan met een vriendin lunchen en vanmiddag naar een medium. Ben heel benieuwd naar wat ze gaat zeggen. Ik hoop mooie dingen te horen over mijn dochter, maar ben al redelijk vaak teleurgesteld in dat soort mensen. Heb me nu laten overhalen door een klasgenoot die echt van zichzelf heel nuchter is maar alleen maar goede ervaringen heeft met deze persoon. Vind het wel heel spannend :)

Ajaxfan likes this.
  13. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    @Eppo82 jammer! Maar ik snap het helemaal:)

Hier is het toch ook nog niet 110% zeker hoor! Daarom de lijst met wens voor nog een kindje Hihi. Snap dat sommige meiden er dan nog niet op willen hoor!

@Mississippi ik wil telkens jouw oude namen taggen als ik iets tegen je wil zeggen:roflmao: wat heerlijk zo’n dagje! Geniet er lekker van hoor en het huisje heb je dan ook weer heerlijk op orde. Veel plezier bij het medium!:)

Mississippi likes this.
  14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female

Nod lijst
    Roever:

ZWANGER

15. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female

Ajaxfan~ 32 jaar~ 3e kindje ~ juli gestopt met prikpil ~ beginnen: nu

Nod lijst
    Roever:

ZWANGER

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    @Mississippi @Roosie91 weet je wat het is, voor mijn gevoel heb ik al de kers op de taart gekregen (nr3) en daarna nog een toef slagroom erbovenop (nr4). En ik zou er graag nog wat sprinkels (nr5) overheen doen, maar als ze er niet opzitten kan ik ook heel erg van mijn taart genieten. ;)
    En ik wil dat mijn vriend het niet alleen voor mij doet, hij moet er ook achterstaan en net zo naar uit kunnen kijken.:)

Mississippi and roever like this.
  17. roever

roever Niet meer actief

Wat een vette taarten eten jullie zeg!!! Hahaha
    Vind m leuk!

Mississippi likes this.
  18. Rhombi

Rhombi Bekend lid

Jul 26, 2018
    669
    1,055
    93
    Female
    Ik zou wel graag op de lijst willen hoor! Alleen staat er bij jullie ook echt een schatting van wanneer te beginnen en hoeveelste kindje. Dat klinkt voor mij al zo definitief ofzo haha. Vandaar dat ik dacht aan een aparte lijst met twijfel. Maar aangezien er meer zijn waar het niet helemaal zeker is zou dat een beetje dubbel op zijn. Voorlopig blijf ik nog even van het lijstje maar wie weet zet ik mezelf er binnenkort bij. Eerst nog even wat dingen voor mezelf op een rijtje zetten :)

@Mississippi , succes/sterkte vanmiddag. Ik hoop dat je bij het medium vindt waar je naar zoekt! En verder een lekker dagje zo te lezen, geniet ervan.

@Eppo82, jammer zeg! Je beschrijft het wel heel mooi zo! Maar toch lijkt me dat die wens er voor jou diep van binnen nog is. Hopelijk kun je dat dan een plekje geven!

@Welshfan , vervelend dat je man alleen de nadelen kan benoemen. Aan de andere kant ook wel weer goed want het zijn wel echt dingen om over na te denken. En eerlijk, ik kan een hele waslijst maken van de nadelen van nog een kindje, en waarschijnlijk is de lijst voordelen een stuk korter. Maar mocht ik er gewichtjes aan toevoegen en de voor- en nadelen op een weegschaal leggen dan weet ik wel wat er zwaarder zal wegen!

Vraagje.. hoe geven jullie je wens voor nog een kindje een plekje, zolang het allemaal nog niet zeker is of je nog geduld moet hebben? Ik wil het zo graag loslaten maar merk dat ik er echt veel mee bezig ben.

Mississippi likes this.
  19. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Ja ik snap het helemaal! Je hebt een heeeerlijke taart! Hihi super uitgelegd! Als mijn man zegt van nee het is echt goed zo deze twee kids dan zou ik me er ook bij moeten neerleggen en geniet ik ook sowieso van de twee schatjes die ik al heb en waar ik heeeel dankbaar voor ben. Al lijkt het me wel erg moeilijk om de wens dan los te moeten laten. Maar het maakt niet uit hoeveel kindjes je al hebt, als je de wens hebt dan is dat nou eenmaal zo en je gevoel kan je ook niet zomaar even ‘uit’ zetten. Maar idd het kindje moet door beiden gewenst zijn!

20. Rosy90

Rosy90 VIP lid

Jul 29, 2014
    9,546
    6,410
    113
    Female
    Ik probeer er gewoon niet té veel aan te denken. Het is niet uitgesloten dat het bij deze tweede kindjes blijft. Dus mag ik van mezelf ook blijven dromen. En ja geduld hebben is heel moeilijk maar dan denk ik maar weer zo, wat in het vat zit verzuurt niet! Maar goed er helemaal niet mee bezig zijn is ook moeilijk natuurlijk. Ik probeer gewoon te genieten van het hier en nu, en of er nog een kindje bij komt en wanneer, dat zie ik vanzelf wel:)

Share This Page