3e kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loetje88, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Welshfan

Welshfan Actief lid

13 feb 2014
    303
    9
    18
    @Eppo82 Geen idee, dat lijkt me zo moeilijk om ineens ergens met 5 te gaan eten zonder te reserveren... En dan ook nog de drukte :D We zitten nu al voortdurend te grommelen "blijf op je stoel zitten", "eet door", "drink eens netjes, niet blazen als je drinkt",... Als we niet grommelen eten ze gewoonweg niet (spelen is veel leuker) en dan is hun drinken binnen de minuut op. Ze jutten elkaar ook voortdurend op waardoor ze onderling de grootste lol hebben maar voor ons is dat best stresserend :rolleyes: Maar goed, dat is misschien de leeftijd...

Ja wat het financiële betreft denk ik ook zo, als ik bekijk wat we de laatste jaren hebben kunnen bekostigen valt het allemaal wel mee. We moeten niet elk dubbeltje omdraaien, als we iets écht nodig hebben dan kopen we dat gewoon, maar we proberen wel op te letten om toch te proberen iets te sparen. We hebben nu ook nog geen lening af te betalen...
    Als we over enkele jaren een lening van het huis hebben lopen willen we ook niet in de problemen komen bij onvoorziene kosten. Bijvoorbeeld, afgelopen maandag wou mijn auto plots niet meer starten, batterij bleek kapot te zijn (auto van 2,5 jaar), dat grapje heeft ons even € 350 gekost wat we onmiddellijk ter plekke moesten betalen. En dan was het nog maar een klein defect aan de auto... Nu kunnen we dat prima betalen, maar wat als we maandelijks een hypothecaire lening moeten betalen, de kinderen hobby's hebben,...?

Eppo82 en Rosy90 vinden dit leuk.
  2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.257
    6.154
    113
    Ik snap het hoor @Welshfan. Ik zal ook de laatste zijn die beweert dat het makkelijker is met nog een kindje erbij. Nee het is drukker en ja, je gaat minder makkelijk weg en ja, het kost meer geld. Het is alleen de vraag of je het ervoor over hebt als het drukker, minder en meer wordt, en tot op welke hoogte. ;)
    Wat vind je lastiger aan het betalen van hypotheek? Nu huur je dan neem ik aan? Want dan maakt het qua lasten toch niet veel uit? Of is het dan dat je er minder makkelijk vanaf komt (verhuizen)?

Nou ja, ik begrijp op zich de bezwaren wel, mijn vriend heeft dat nu met de evt nr 5. :)

Pioenroos92 en Sokkie87 vinden dit leuk.
  3. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat super leuk om alle uitgebreide reacties te lezen:thumup: Ik schrijf niet zo heel veel maar ik lees nog altijd:rolleyes:

Zelf heb ik 1 zus, 3 jaar ouder. We botsen op een hoop vlakken en zijn erg verschillend kwa karakter. Ik had graag nog een zusje of broertje gehad. Soms heb ik het idee dat ik enigs kind ben.

Hier ook nog steeds twijfels over een derde:oops: maar iets in mij zegt dat we er ook wel weer uit zijn:roflmao: haha heerlijk die onduidelijkheid. Tijd zal het leren

Rosy90 vindt dit leuk.
  4. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Hoi! Ik ben nieuw op dit forum, kwam hier via google terecht, omdat we twijfelen over een derde kindje. Eigenlijk precies wat ik hier ook veel lees; praktische bezwaren, maar mijn gevoel zegt duidelijk ja! Mag ik hier nog mee komen schrijven? Ik heb een dochter van bijna 5 en een zoon van ruim 2,5 (en ik moet nog even uitzoeken hoe ik aan een onderschrift kom).

5. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Tuurlijk! Welkom!
    Onderschrift staan bij instellingen / handtekening

6. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hier alweer vroeg wakker. Zoals elke dag. Manlief is alweer naar beneden met de kleinste. Pfff half 5 wakker.

Iedereen leuk weekend gehad? Wij hebben een weekje vakantie en zijn lekker een dag en nacht samen weggeweest. Was echt genieten. En alweer veel te lang geleden hihi

Mississippi vindt dit leuk.
  7. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    @Loetje88 Ooohh half 5, niet te doen! o_O Hopelijk snel verbetering voor jullie... Betere nachten maken de keuze vast ook makkelijker.
    Heerlijk samen weg een nachtje! Doet altijd weer even goed hè :) waar laten jullie de kinderen dan?!

@MaLuc Tuurlijk! Welkom:thumup: klinkt alsof jullie er toch eigenlijk wel uit zijn! Meer twijfel bij jou of je man? Vaak vinden de mannen de praktischer dingen bezwaarlijker dan de vrouwen :p

Pioenroos92 vindt dit leuk.
  8. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @MaLuc welkom! Klinkt inderdaad alsof jullie er al uit zijn. Waar twijfel je nog over??

MaLuc en Rosy90 vinden dit leuk.
  9. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Wat leuk om dit allemaal te lezen, had ik jullie nou eerder gevonden, haha. Hier ook flinke twijfels, maar dan over een 4e, mag ik gezellig meekletsen? :oops:

Loetje88 en Sokkie87 vinden dit leuk.
  10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Welkom tuurlijk mag dat:D ik zal zo even de lijst naar voren halen dan kunnen diegene die dat willen zich zelf erop zetten:)

MaLuc vindt dit leuk.
  11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wens voor een 3e/4e/5e kindje

Mississippi ~ 31 jaar ~ 4e kindje ~ schatting beginnen: december2018 /januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU

Loetje88 ~ 30 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: april 2019? ~ anticonceptie: VHZDKU

Roosie91 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: december 2018/januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU, met vakantie wel de pil.

Roever ~ 31jaar ~ derde kindje ~ schatting beginnen: augustus 2018 anticonceptie: nee

Loesje6 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is ~ anticonceptie VHZDKU / condooms

Ajaxfan~ 32 jaar~ 3e kindje ~ juli gestopt met prikpil ~ beginnen: nu

Sokkie87 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ beginnen vanaf december/januari ~ geen AC

Pioenroos92 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: Als man er klaar voor is ~ anticonceptie: mirena

Nod lijst
    Roever:

ZWANGER

12. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Bedankt!

Ik geloof ook wel dat ik er zelf uit ben hoor, maar mijn man twijfelt nog wel erg. Het gaat nu gewoon goed met dochter en zoon, ze kunnen het (meestal) goed vinden met zijn tweetjes, ze (en wij dus ook) slapen goed, twee kinderen neem je makkelijker mee dan drie. In onze huidige auto passen maar twee kinderzitjes, kunnen we het tzt wel betalen als er drie willen studeren? Wat nou als het derde kindje niet gezond is? En ga zo maar door, haha.

13. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hihi precies dezelfde twijfels als iedereen in dit topic:D

15. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Herkenbare twijfels dus ;)
    Verder voel ik wel tijdsdruk, want ik ben 'al' 37, dus als er nog een derde kindje komt, dan wat mij betreft snel.
    Ik zal de lijst ook even aanvullen.

Rosy90 vindt dit leuk.
  16. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw

Mississippi ~ 31 jaar ~ 4e kindje ~ schatting beginnen: december2018 /januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU

Loetje88 ~ 30 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: april 2019? ~ anticonceptie: VHZDKU

Roosie91 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: december 2018/januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU, met vakantie wel de pil.

Roever ~ 31jaar ~ derde kindje ~ schatting beginnen: augustus 2018 anticonceptie: nee

Loesje6 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is ~ anticonceptie VHZDKU / condooms

Pioenroos92 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: Als man er klaar voor is ~ anticonceptie: mirena

MaLuc ~ 37 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is/nu? ~ anticonceptie VHZDKU/condooms

Nod lijst
    Roever:

ZWANGER

Sokkie87 en Rosy90 vinden dit leuk.
  17. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen?:)
    Wij hebben besloten om in oktober/november nogmaals ‘het gesprek’ over een derde aan te gaan, en wanneer het ons dan juist lijkt. En of we er natuurlijk beiden nog achter staan:)
    Nu ik dit type denk ik Woow maar het is al september nu:o::eek::p

Sokkie87, Loetje88 en Mississippi vinden dit leuk.
  18. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113

MaLuc ~ 37 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is/nu? ~ anticonceptie VHZDKU/condooms

Rapunzel ~ 28 jaar ~ 4e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is ~ VHZDKU

Nod lijst
    Roever:

ZWANGER

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.257
    6.154
    113
    Spannend @Roosie91! En ja, dat is al bijna :thumup:

Hier moet ik toch echt gaan accepteren dat het bij vier blijft. We hebben meerdere gesprekken gehad en hoewel mijn vriend geen 100% nee wil zeggen, blijft ie bezwaren zien (en eerlijk, ik kan me er in vinden..)
    Dus ik heb nu maar gezegd dat het klaar is, want ik ben toe aan afsluiting. Dus tenzij er nog eentje tussendoor piept :p blijven wij met z’n zessen.

Maar jullie zijn inmiddels met een mooi clubje hier, dus ik lees nog wel mee, want ik ben benieuwd wie er uiteindelijk allemaal voor gaan en wanneer de eerste babietjes geboren gaan worden :)

Sokkie87, Loetje88 en Mississippi vinden dit leuk.
  20. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik heb mezelf op de lijst gezet :) kan er altijd nog vanaf, hoop het niet natuurlijk:p
    Hier een man die het nu nog niet ziet zitten, nog een kindje, veel te druk, financieel gezien enzo, nou ja heel herkenbaar geloof ik hier. Ik hoop dat hij iig nog omgaat en het niet definitief nee word.

@Roosie91 jaa dat is al bijna joh! Haha.

Rosy90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina