@Rapunzel de overgang van 3 naar 4 liep hier iets minder soepel, maar dat kwam door verschillende dingen: -timing, ik ben half juli bevallen, dus begin van de zomervakantie en dus fulltime 4 kinderen thuis, vriend werken muv kraamweek en niet wegkunnen, je begrijpt dat dat niet heel prettig is. - mijn zoon is geboren op dezelfde dag dat mijn vriend zijn vader overleed, dus we hadden een hele heftige kraamweek met begrafenis-geregel etc. - mijn zoon was een plakbaby, dus ik kon hem niet wegleggen anders krijste hij de boel bij elkaar. Dag en nacht, ik ‘sliep’ dus rechtop met hem. Laten we zeggen, de eerste 3 maanden van zijn leven doe ik niet graag over. Daarna is het echt een hele makkelijke baby geworden tot nu toe, dus nu echt geen klagen .
Ik geloof zo dat het best zwaar is hoor, helemaal als je de avonden ook nog alleen mag doen. Na een hele dag thuis met de kinderen vind ik het altijd heerlijk dat mijn man om 6 uur thuis komt eten en we het avondritueel lekker samen kunnen doen. En wat leeftijd betreft heb je natuurlijk gelijk, voel me ook zeker geen oude moeder, ook niet als ik op het schoolplein rondkijk. Maar feit is wel dat ik niet nog jaren moet wachten met een derde. Ik heb zo een sollicitatie voor kraamverzorgster, kom uit een andere richting, dus ben benieuwd.
@Roosie91 herken ik ook wel ja, het is toch een soort sleur waar je in zit, ookal geniet ik daar echt wel van en zou ik het niet willen missen, maar de afwisseling is minder dan bij een ander waarschijnlijk en helemaal niks doe ik ook niet, haha, ik heb 2 dagen mijn neefje in huis en doe schoonmaakwerk. En het is ook pittig, je maakt alle leuke dingen mee, maar ook elke huilbui, chago en dwarse momenten avonden alleen vind ik ook vreselijk, gebeurt gelukkig niet vaak. @MaLuc ow heerlijk zo'n ochtendje! Lekker van genieten. Succes met je sollicitatie straks! Lijkt me heel zwaar en leuk werk. @Eppo82 poeh dat klinkt heel zwaar! Een mooie en verdrietige periode ook met zijn geboorte en het overlijden erbij, heftig zeg. Gelukkig doet hij het nu super, maakt een hoop goed toch
Heerlijk toch! Als wij makkelijker oppas hadden zouden we het ook vaker doen. Zo belangrijk tijd met z'n 2en. Even ongestoord kunnen praten en samen genieten. En even man/vrouw, vriend/vriendin ipv papa/mama. Mensen die zich dan meteen een slechte moeder voelen...tja..
Nou lijkt het net alsof ik heull heull jong ben hahaha. Ik ben van 1 januari 1992 Ach je bent zo jong als je je voelt toch! En wat kinderen betreft de ene is er veel eerder klaar voor als de ander. En daarbij moet het dan ook nog maar lukken natuurlijk. @Eppo82 klinkt als een hele pittige periode!! @MaLuc hoe ging je sollicitatie? Kost een hoop energie zo'n gesprek he
Ik ben wel heel blij dat ik toen ik er eindelijk klaar voor was ook meteen zwanger raakte. Dat geluk heeft lang niet iedereen. Als het bij mij jaren had geduurd, had ik uberhaupt niet na kunnen denken over een derde. Sollicitatie ging goed! Ik was wel superzenuwachtig, maar ik werd eind van de middag al gebeld dat ik door ben voor de volgende ronde. Gelijk weer zenuwachtig natuurlijk, maar dat is pas over 3 weken, dus ik kan vannacht rustig slapen
Jaa daar kan ik ook zo naar uit kijken dat we ritueeltje savonds samen kunnen doen. Al is het soms ook wel rustiger als ik het alleen doe, maar even een helpend handje is dan zo fijn. Ik snap je helemaal! Ik zou dan ook niet meer te lang durven wachten. Wat fijn dat je al door bent naar de volgende ronde om te solliciteren! Lijkt me wel een zwaar beroep met veel onregelmatige diensten maaar ook zo mooi die kleine humpies❤️ Heb er ook ooit over nagedacht dat te willen worden maar toch voor een iets andere richting gekozen.
Nou idd die sleur he! Hihi ja je maakt alle mooie dingen mee maar ook minder leuke dingen, maar dat hoort nou eenmaal bij het moederschap werkend of niet werkend. Jij bent zo te lezen dus ook een bezig bijtje met je neefje erbij en het schoonmaakwerk.
@Pioenroos92 dan ben jij echt de jongste ik ben van 14 september 1991. Bijna alweer 27, waar blijft de tijd denk ik soms. Was 23 bij de geboorte van mijn eerste, en echt ik moet er niet aan denken als ze over 8 maanden naar school gaat, pffoe wat zal ik haar missen!!
Mooie verjaardagsdatum @Roosie91, is mijn trouwdag Bijna 6 jaar getrouwd alweer. Moet nog even oppas regelen voor die avond, zodat we uit eten kunnen Over 8 maanden wordt je dochter al 4? Voor mijn gevoel zijn kinderen uit 2015 nog lang niet schoolgaand, maar dat komt vast omdat mijn 2015-jochie van eind december is Ik moet zeggen dat ik het wel fijn vond dat mijn dochter naar school ging. Ze had er zelf enorm veel zin in en ik vond het heerlijk om ook even tijd met mijn zoon alleen te hebben. Inmiddels zit ze al in groep 2, bijna 5 jaar al!
Hihi Thanks! Ja das een mooie datum om op te trouwen Hihi ja mijn dochter is van april 2015 dus dat scheelt idd een paar maanden! Ja dat lijkt mij ook wel even leuk lekker even tijd met mijn zoontje alleen maar toch het is echt m’n vriendinnetje dus ga haar echt heel erg missen Hihi Wauw wat gaat de tijd hard he!
@Roosie91 herkenbaar! K gaat ook over 8 maanden naar school ze voelt zich al heel groot haha heeft het er dagelijks over! Vind het ook een behoorlijke mijlpaal hoor!
Het is natuurlijk ook echt een mijlpaal! Mijn zoon zei vanmorgen al: Emma mag wel thuisblijven bij jou, dan ga ik nu naar school. Haha, hij is er vroeg klaar voor Het duurt bij hem nog bijna 1,5 jaar voor hij naar school mag. Ik denk dat ik hem serieus al wel zou kunnen achterlaten in de kleuterklas, die redt zich wel.
Hoe gaat het met iedereen? Voor degenen die er al voor gaan (@roever? @Ajaxfan?), wanneer is jullie nod? Ik begin het toch spannend te vinden, al is er bij ons maar een heel klein kansje, omdat we niet echt ons best hebben gedaan. Ik moet volgende week zaterdag ongesteld worden (of misschien 1 of 2 dagen eerder, de laatste maanden was het vaak iets eerder).
Wauw, ha ik zag geen berichten in Mn inbox! Hallo vele berichten!! Wij hebben er afgelopen week nog keer goed over gehad, onstabiel graag wil weten waar ik aan toe ben Wij wachten nu echt nog tot november/december en gaan er dan echt voor als alles mee zit! Ik heb sinds afgelopen vrijdag nu echt mijn eigen onderneming en komende maanden druk met verbouwing van ons toekomstige woning! En Zodra we zeker weten dat we begin volgend jaar kunnen verhuizen, en ik de boel goed geregeld heb qua onderneming en dieren gaan we er voor ! Maar shit man, elke dag is me te veel! Ik heb nog niet eerder zoooo sterk het gevoel gehad een kindje te willen als nu volgens mij haha Naja, gelukkig kan ik me nu op Mn toko storten! Ook een fijne afleiding!! @MaLuc hoe klein de kans ook is, t blijft verdomd spannend!!! Ik ga duimen
Wat leuk, een eigen onderneming! Wat doe je? Op zich wel fijn, duidelijkheid, en ook tijd om alles op orde te krijgen. Maar ik herken je gevoel wel, ik heb ook het idee dat ik het nu veel meer wil nog dan bij de eerste twee. Het voelt veel meer als een bewuste keuze. Succes met je eigen bedrijf, @roever!
Oh wat spannend @MaLuc ik ga toch voor je duimen! @roever wat gaaf dat jullie eruit zijn! Voor je het weet is het november hoor. Maar ik herken het gevoel wel. Het liefst wil je gewoon NU Nog even volhouden meis Hier geen nieuws eigenlijk. We gaan een paar dagen naar Landal het Vennebos. Even ertussen uit. Ben benieuwd wat de kids ervan vinden
Goodmorning! @Pioenroos92 lekker even weg! Vennebos is een leuk park! @roever spannend zeg! Wat voor eigen zaak heb je? Hoop dat het snel raak mag zijn! @MaLuc spannend een minikansje! hier was mijn eisprong afgelopen vrijdag/zaterdag en we hebben het wel een paar keer gezellig gemaakt, maar wel weer vhzdku toegepast. Vraag me alleen af of dat het helemaal goed is gegaan vrijdagavond gezien de hoeveelheid wijn die we ophadden @hier: heerlijk weekend samen gehad, vrijdag lekker uit eten geweest en gister de hele dag op pad met de fietsen. Veel gekletst. Man gaf gister aan dat hij het liefst nog een jaar of wat zou willen wachten, ik had juist beetje het omgekeerde ineens. Dus dat is wel ff lastig. Meer dat ik denk, moet ik straks weer opnieuw beginnen. Zijn de meiden wat groter, komt er wat meer tijd vrij en dan weer een baby’tje dat het ritme gaat bepalen. Weet niet of ik daar dan de energie nog voor heb. Maar goed, man verandert ook zeer frequent van mening, dus voor hetzelfde geld heeft hij einde vh jaar toch weer een ander idee we zien het wel!