Wat verdrietig Mijn moeder was ruim 30 jaar geleden ook ernstig depressief en is toen opgenomen geweest, dat wil ze nu absoluut niet! Ze accepteert nu bijna geen hulp, heeft medicatie geslikt, maar de juiste medicijnen voor haar hebben ze nog niet gevonden. Ze zorgt trouwens nog wel redelijk voor zichzelf, komt elke dag een paar uur uit bed en eet ook wel, maar buiten haar man en mijn jongste broertje die nog thuis woont, ziet ze niemand. We hebben trouwens nog wel wat contact via WhatsApp, ik stuur af en toe foto's en dan reageert ze wel, maar heel kort en 'leeg'. Ik hoop zo dat ze er nog uitkomt, maar mijn hoop wordt steeds kleiner naarmate het langer duurt.
Mijn andere kids zijn 7 en 9 Dus dit gaat een soort van nakomertje worden ook zoiets waar mijn man problemen van kan maken hihi Maar ik heb wel het idee dat hij echt graag wil. Volgens mij is het gewoon de koudwatervrees Ik wil al heeeeel lang een derde,maar pas als hij er ook 100% achter staat. Dus ik zal geduld moeten hebben hè
Welkom @Langmuts ! Het zijn meestal de mannen die wat afwachtend zijn..nu is hier manlief nog enthousiaster dan dat ik ben. Hoe oud zijn je andere kids? @Rapunzel heftig dat het boek definitief dicht gaat.. Hier dacht ik dat ook vorig jaar en toen heb ik er best veel last van gehad. En net toen het boek dicht was en dus bijna alle spulletjes weg waren kregen we toch nog groen licht! En praat er gewoon met mensen over desnoods de huisarts of praktijkondersteuner. @Loetje88 Heftig dat je nu geen moeder meer hebt om dit allemaal mee te delen, lijkt me zo moeilijk als m'n moeder weg zou vallen. Ik ga je bevallingsverhaal zo even lezen. @MaLuc Voor jou ook heftig dat jullie je moeder niet meer zien, voor jou nog meer dan voor je kids. En vooral het contrast dat ze eerst zoveel ook met de kinderen deed en nu ineens niet meer, heeft ze goede hulp? En een badbevalling is idd heel erg fijn, ik hoop het nog een keer mee te maken en dan hopelijk niet zo'n grote baby met brede schouders zodat hij/zij geheel in het bad geboren mag worden!
Wat leuk! Hier zijn de kids nu 7 en 3 en er zal minstens 4,5 en 8,5 jaar tussen hun en de eventuele derde zitten. Het is zo fijn om weer helemaal de tijd te hebben voor zo'n kleintje. Hoe oud ben jij?
@Rapunzel wat naar dat je denkt dat je het echt af moet gaan sluiten lijkt me heel erg moeilijk. Wil je man echt niet meer? @Loetje88 wat heftig van je moeder hier is helaas mijn schoonmoeder overleden voordat ik net zwanger was van mijn dochter, had een super goede band met haar maar helaas heeft ze mijn kinderen nooit kunnen ontmoeten mijn dochter is met haar tweede naam naar haar vernoemd. Ook een zeer heftige 1e bevalling, bah. Ik zal zelf niet teveel in detail treden verder over mijn eerste bevalling, ik heb daarna gelukkig nog drie maanden hulp gehad van een psycholoog. Het ergste was dat mijn dochter bij mij weg werd gehaald na de spoed keizersnee en dat ik toen 1,5 uur heb moeten wachten (werd gehecht en alles) voordat ik weer terug naar haar kon. Vreselijk. @MaLuc Hihi dat van alles voelen is zoo herkenbaar als je bezig bent Hihi hou je ons op de hoogte? ben je in bad bevallen? Of toch nog in bed? Wat lijkt me dat een prachtig mooie ervaring! Zou je het de volgende keer weer willen in bad? Wat naar van je moeder en haar depressie ik hoop dat het met de tijd weer goed komt, heel veel sterkte. @Langmuts welkom, gezellig!
Welkom @Langmuts spannend! Hopelijk is hij snel echt om. Ik ken het gevoel. Mijn man is nu net om hihi maar we wachten nog tot begin volgend jaar vanwege een aantal praktische zaken. @MaLuc heftig hoor. Het wordt soms zo onderschat. Ik herken je verhaal heel erg. Mijn moeder had een aantal jaar geleden heel veel baat bij de antidepressiva maar daar is ze vanaf gehaald door de huisarts omdat het zo goed ging. Joh!! En helaas daarna weer bergafwaarts met nog een heleboel lichamelijke klachten waar ze veel medicijnen voor moest slikken en toen wilde de HA haar geen antidepressiva laten slikken vanwege de combi met de andere medicijnen. Zo frustrerend allemaal. Begin dit jaar werd het dal zo diep en bleek ze uitgezaaide kanker te hebben en was het dus binnen een paar weken einde oefening. Toen ze nog leefde had ik heel sterk het gevoel van het is goed zo ga maar dan heb je eindelijk rust. Maar na haar overlijden voel ik alleen maar verdriet en spijt dat ik zo makkelijk dacht. Ik krijg het zo benauwd en wil dan zo graag terug. Terug naar de tijd dat ik haar nog even kon zien en spreken en knuffelen. Ik hoop van harte dat je moeder er uit gaat komen. Het is zo heftig voor de omgeving ook.
@Loetje88, wel rot dat je mijn verhaal zo herkent. En nog verdrietiger dat je uiteindelijk echt afscheid hebt moeten nemen. Ik herken je gedachten wel, maar ergens houd ik toch nog een beetje hoop dat het ooit weer goedkomt. Of dat de komst van een derde kindje haar zo'n oppepper geeft dat ze ineens wel weer wat voelt. De tijd zal het leren. @Roosie91, je eerste bevalling klinkt echt heftig, goed dat je daarna hulp hebt gehad. Mijn bevalling was compleet anders, maar mijn dochter werd ook weggehaald na de bevalling. Vanwege mijn medicatie moest ze 24 uur ter observatie blijven, maar omdat de kraamafdeling vol was is ze op de neo geplaatst. Mijn man was gelukkig wel bij haar, maar ik heb me zo alleen gevoeld toen! Ik heb voor mijn gevoel uren alleen in een kamer liggen wachten tot er eindelijk iemand was die mij met bed en al daarheen kon rijden (andere kant ziekenhuis ook nog). Ik wilde alleen maar naar mijn dochter, desnoods kruipend, maar dat mocht niet Ik ben de tweede keer niet meer in bad bevallen. De weeen werden ineens zo heftig dat ik het niet meer zag zitten om nog te verplaatsen. Volgende keer hoop ik gewoon in bad te kunnen blijven, maar ze waren in dit ziekenhuis ook nog geen badbevallingen gewend, tegenwoordig hebben ze zelf ook bevalbaden, scheelt ons ook weer een hoop geregel
Allemaal heftige verhalen dames.. dan mag ik in m'n handjes knijpen met 2 redelijke bevallingen. Echt heftig wat een depressie met iemand kan doen, mijn schoonvader is momenteel ook erg ziek, heeft PTSS en wordt nu gelukkig wel goed behandeld. Maar kan zo heftig reageren ook op de kids terwijl hij het niet zo bedoeld. M'n schoonouders passen nu af en toe op, maar denk dat dat voorbij is als er een derde komt. Maar we gaan het zien. @MaLuc ik ga eens kijken naar het ziekenhuis hier of ze ook een bevalbad hebben (mocht ik toch in het ziekenhuis moeten bevallen). Vorige bevalling had ik het bad van m'n verloskundige geleend.
Handig dat je die kon lenen @gerdia! Wij hadden ergens een bevalbad gehuurd en moesten hem in het ziekenhuis dus ook zelf opzetten (nouja, mijn man dan ). Ik geloof dat ze tegenwoordig in ons ziekenhuis het bad al voor je klaarzetten, hoe luxe! Maar ooooh, wat zou ik graag thuis bevallen. Alleen is mijn bevalling sowieso nog nooit spontaan begonnen, dus dan ben je al gauw aan het ziekenhuis overgeleverd (nog afgezien van mijn bloeddruk).
Hier kan dat nog niet in het ziekenhuis. Maar ik ben wel thuis begonnen in bad en vond dat ook al wel erg fijn. @MaLuc ik hoop het voor je! Zolang ze er nog is. Is er nog hoop!
Vragen of ze je willen strippen Maluc, ik ben 2 keer gestript voor de 40 weken en heerlijk thuis in bad bevallen (eerste 2 in het ziekenhuis, ook nooit uit mezelf begonnen)
Bij de eerste heb ik daar niet aan gedacht, bij de tweede wel, maar toen kreeg ik met 39 weken buikgriep en moest ik er niet aan denken met 39+4 moest ik toch echt ingeleid worden, was echt nog niet hersteld, maar op de een of andere manier ging de bevalling gewoon goed, toen had ik geen last meer van de buikgriep. Herstel kostte me wel langer dan verwacht, ik denk toch door die griep. Maar goed, de volgende keer hoop ik me vlak voor de bevalling iets beter te voelen, dan ga ik daar wel om vragen.
O jakkes buikgriep hoogzwanger lijkt me helemaal niets... Hier 3x gestript zonder resultaat, maar toch nog spontaan (op de dag dat ik een vierde poging zou krijgen) bevallen. Hopelijk mag je de volgende keer wel in bad bevallen meid!
Hoe is het hier meiden? Hier gaat alles zijn gangetje! Gisteren nog wat ‘los’ gesproken over een derde. En mijn man heeft een voorkeur voor nog een meisje nooit gedacht haha. Maar we gaan binnenkort ‘even rond de tafel zitten’ (volgens mijn man) Ik zal even de lijst naar voren halen, wie er op wil kan zich er op zetten door de quote weg te halen.
♡ Wens voor een 3e/4e/5e kindje ♡ Mississippi ~ 31 jaar ~ 4e kindje ~ schatting beginnen: december2018 /januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU Loetje88 ~ 30 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: april 2019? ~ anticonceptie: VHZDKU Roosie91 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: december 2018/januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU, met vakantie wel de pil. Roever ~ 31jaar ~ derde kindje ~ schatting beginnen: augustus 2018 anticonceptie: nee Loesje6 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is ~ anticonceptie VHZDKU / condooms Ajaxfan~ 32 jaar~ 3e kindje ~ juli gestopt met prikpil ~ beginnen: nu Sokkie87 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ beginnen vanaf december/januari ~ geen AC Pioenroos92 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: Als man er klaar voor is ~ anticonceptie: mirena ♡ Nod lijst ♡ Roever: ♡ ZWANGER ♡
♡ Wens voor een 3e/4e/5e kindje ♡ Mississippi ~ 31 jaar ~ 4e kindje ~ schatting beginnen: december2018 /januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU Loetje88 ~ 30 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: april 2019? ~ anticonceptie: VHZDKU Roosie91 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: december 2018/januari 2019 ~ anticonceptie: VHZDKU, met vakantie wel de pil. Roever ~ 31jaar ~ derde kindje ~ schatting beginnen: augustus 2018 anticonceptie: nee Loesje6 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is ~ anticonceptie VHZDKU / condooms Ajaxfan~ 32 jaar~ 3e kindje ~ juli gestopt met prikpil ~ beginnen: nu Sokkie87 ~ 31 jaar ~ 3e kindje ~ beginnen vanaf december/januari ~ geen AC Pioenroos92 ~ 26 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: Als man er klaar voor is ~ anticonceptie: mirena MaLuc ~ 37 jaar ~ 3e kindje ~ schatting beginnen: september 2018 ~ anticonceptie: geen Rapunzel ~ 28 jaar ~ 4e kindje ~ schatting beginnen: als man er klaar voor is ~ VHZDKU ♡ Nod lijst ♡ Roever: ♡ ZWANGER ♡
Er was nog een iets nieuwere lijst, hier staan Rapunzel en ik ook bij Haha @Roosie91, ik heb ook een voorkeur voor nog een meisje, want dan heb ik al een naam, voor nog een jongen weet ik het echt niet Hier gaat het goed trouwens. We zijn er deze ronde serieus voor gegaan, eind deze week weet ik meer. Ik zal mijn gegevens in de lijst ook nog even bijwerken.