3e kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loetje88, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja dat is een hoop werk! Hihi maar wel heerlijk als jullie straks helemaal klaar zijn, een huisje hebben naar jullie smaak! En inderdaad ik neem aan dat je niet een gehele nieuwe inboedel hebt gekocht Hihi maat leuke nieuwe dingetjes die echt voor het huis zelf zijn en bij het huis passen is wel erg leuk:)
    En ben je al een beetje ingepakt?

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @MaLuc wat grappig dat je hetzelfde voelde! Wisten jullie het geslacht bij de tweede ook niet? Ik twijfel heel erg om het bij de derde tot de geboorte als verassing te houden. Bij beiden kinderen wist ik het al vroeg. Maar ik weet niet of ik dat geduld wel heb:p
    Dankje!
    Ooh jee jullie ook vollop druk dus!

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Nee nog helemaal niet haha, maar we hebben de tijd. :)
    Het huis is wel 2 keer zo groot (klinkt groot maar we wonen nu op 85m2 :p) als dat we nu hebben, dus er moet ook wel wat anders komen. Maar goed, om alles in 1 keer te doen is een beetje teveel gevraagd van onze portemonnee ;)

Leuk @MaLuc dus nu druk aan het klussen? Of is het snel klaar bij jullie?

@verrassing nou ik wist het 2 keer wel en 2 keer niet en ik vond het toch leuker om het niet te weten.
    Zo gaaf bij de geboorte. :) Maar goed, ik hou ook wel erg van de witte neutrale babykleertjes. En verder ook geen voorkeur ofzo, dus evt. teleurstelling was ik ook niet bang voor.

Rosy90 vindt dit leuk.
  4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Hebben jullie trouwens allemaal ‘genoeg’ ruimte voor komende kindjes?

Hier is het nu dus wel krap (3 slaapkamers, dus de oudste 2 en de jongste 2 slapen bij elkaar), maar we hebben straks een slaapkamer meer (en grotere kamers). Maar nog niet een slaapkamer voor allemaal. Zou wel gerealiseerd kunnen worden overigens, maar voor nu vind ik dat niet belangrijk. Ja nu voor de oudste 2 is het wel fijn, een eigen kamer straks.
    Hoe staan jullie daar in eigenlijk?

5. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Roosie91, bij de tweede wisten we het geslacht wel. We hadden al een dochter en mijn man wilde heel graag ook een zoon. Op dat moment gingen we ervan uit dat het mijn laatste zwangerschap zou zijn en hij wilde niet bij de bevalling teleurstelling voelen omdat het misschien weer een meisje zou zijn en hij nooit een zoon zou krijgen. Dan wilde hij daar zonodig tijdens de zwangerschap al aan kunnen wennen. Bij de derde willen we het niet weten, ik vond die verrassing echt superleuk!

@Eppo82, wauw, knap dat jullie met vier kinderen op 85m2 kunnen wonen! Wij wonen nu op 94m2 en ik vind het wel echt klein hoor. Vooral boven, ook gelijk aan alle kanten schuine wanden, dus de kamers voelen ook extra klein. En dan staat ons huis ook nog in een rijtje in een halve cirkel, dus de woning is aan de voorkant heel smal en aan de achterkant breder, is ook niet heel praktisch. We gaan naar 160m2, ook flink vooruit dus. We maken gelijk een kamer op zolder, zodat ieder kind een eigen kamer kan krijgen. Maar de kinderen hebben het er nu over dat ze samen in een stapelbed willen, dus dan houden we een kamer over :D

Er moet echt heel veel geklust worden, maar we laten ook veel doen hoor. Mijn man is wel handig en heeft extra vrij genomen om ook veel zelf te kunnen doen.

Ik vind het nu nog niet zo belangrijk dat de kinderen een eigen kamer hebben, maar als ze groter zijn wel. In ons komende huis hopen we heel lang te wonen, dus daar moet die ruimte in elk geval wel zijn. En die is er voor drie kinderen. De zolder kunnen we ook nog makkelijk splitsen in twee slaapkamers, maar liever houden we daar een grote kamer.

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @Eppo82 nee dat begrijp ik, het kost allemaal genoeg, zeker verhuizen! Haha fijn dat jullie wel de tijd hebben om nog in te pakken.
    Wat grappig dat je bij twee wel het geslacht wist en bij twee niet! Jij en @MaLuc trekken mij nu wel een beetje over de grens om het geslacht niet te weten:D ik hou dan wel weer minder van dat neutrale, maar als ze geboren zijn is het zo gekocht! En daarbij ik heb van mijn dochter nog heel veel bewaard van mijn zoontje wat minder maat dat geeft niks:)
    @kamers hier hebben we 5 slaapkamers nu, drie beneden en twee op zolder. We twijfelen mog steeds of we over een tijdje ene ander groter huis zouden willen kopen. Maar goed, genoeg kamers dus! Al slapen wij nu allemaal wel op de 1e verdieping en wil ik de kids pas op zolder leggen als ze een jaar of 6/7 zijn. Of we verbouwen de zolder naar 1 grote kamer en dan (hopelijk Hihi:D) drie kindjes op de 1e verdieping.
    Ik heb ook al een beetje nagedacht over een baby kamer wel of niet. Maar ik denk dat we voor een derde niet perse een baby kamer zullen maken. Het eerste jaar slapen ze sowieso bij ons. Dus daarna kunnen we eens kijken, of we de oudste al oud genoeg vinden om op zolder te laten slapen, of de zolder verbouwen voor ons zelf of toch verhuizen haha:) maar voor nu, ruimte zat:)

@MaLuc Aah Jaa! Dat kan ik heel goed begrijpen van je man, dat hij daarom het geslacht wilde weten:) en wat super, hoe reageerde hij bij de echo toen hij hoorde dat het een zoon was?

Eppo82 vindt dit leuk.
  7. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Roosie91, ik had tijdens mijn eerste zwangerschap nog best wat leuke neutrale pakjes gevonden en ik dacht ook na de geboorte wel wat bij te bestellen, maar dat was niet nodig, ik werd echt bedolven onder het roze door opa's, oma's en trotse ooms en tantes, haha!

En mijn man was natuurlijk superblij toen hij hoorde dat hij een zoon kreeg! Ik moest zelf eerlijk gezegd wel een beetje wennen, ik wist helemaal niks van jongens. Maar ik denk dat ik daar geen 'last' van had gehad als ik het bij de geboorte pas geweten had. Op dat moment is het gewoon je baby, en maakt het niet uit of het een jongen of een meisje is.
    Mijn zoon is trouwens echt een mama's kindje, een heerlijke knuffelkont!

8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Jaa op zich is er ook wel heel veel leuks in neutraal te vinden! Bijvoorbeeld mint / licht groen en oker geel kan ook voor beiden.
    Aah wat lief zoveel cadeautjes Hihi super leuk!

Wat ontzettend leuk voor hem! En ik snap wel dat je even moest wennen, dat had ik ook! Na de eerste meid dacht ik dat ik vast geen jongens kreeg haha.
    Hier is het inderdaad ook een echt mama’s kindje! Een heerlijke knuffel! Mijn dochter houd veel minder van knuffelen enzo.

Waah hier pas ‘gelukkig’ op cyclus dag 8 maar m’n man had gisteren tijdens het vrijen iets te laat terug getrokken.. haha waar je het allemaal over hebt op zo’n forum he:oops: haha mijn eisprong is meestal
    Op dag 15 dus de volgende keer zou hij goed opletten. Haha:oops:

9. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Haha @Roosie91, je bespreekt hier echt dingen waar je het in het echt nooit met mensen over hebt he?

Ik begin echt ongeduldig te worden, maar moet nog een paar dagen wachten...

10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @MaLuc haha nou idd ik vertel zulke dingen niet echt gauw in real life haha:roflmao:
    Oe wat spannend! Hoeveel dpo zit je nu ongeveer?

11. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Op 11 dpo. Meestal word ik op dag 12 of 13 al ongesteld.

Rosy90 vindt dit leuk.
  12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hallo ladies! Sorry voor de radiostilte maar kreeg geen updates meer en ben lekker druk geweest dus niet veel op zp!

Heb vannacht zo’n bijzondere droom gehad: mijn man en ik waren een naam aan het bedenken voor ons zoontje, het was zo echt! Denk er al de hele ochtend aan haha :roflmao: ik zei dat ik D.aan zo mooi vind daar moest man even over nadenken. Gek hè!
    We hebben momenteel een heuse babyboom in de vriendengroep beste vriendin is 2 weken geleden bevallen, afgelopen zaterdag een vriendin van ons van een dochter en afgelopen nacht een andere vriendin ook een dochter. Dus misschien ligt het daaraan ;)

@MaLuc wat spannend! Ik denk dat je met 11dpo prima testje kan wagen hoor! Ik had bij alle zwangerschappen (inclusief die misgingen) al met 9dpo een duidelijk streepje. Ben benieuwd! Ik duim!

Ik ga straks ff bijlezen!

Rosy90 vindt dit leuk.
  13. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Oe dus je zou al kunnen testen:D

14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @Mississippi wel fijn dat je het wat drukker hebt! Dan hoef je niet continu aan het zwanger worden te denken? Denk ik?:p wat leuk al die baby’s! En allemaal meisjes? Hihi leuke droom ook!

15. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Mississippi, leuke droom en leuke jongensnaam! Was hier ook een kanshebber geweest als mijn nicht me niet voor was geweest ;) Ik snap dat je van al die baby's om je heen zelf ook wel zin krijgt in weer een baby :)

Ik wacht liever nog even met testen. Heb bij beide zwangerschappen pas na mijn NOD getest en zelfs toen had ik nog maar een heel vaag streepje. En ik heb ook afgesproken met mijn man om samen te testen, dus ik wacht echt tot zaterdag (als ik dan nog niet ongesteld ben geworden natuurlijk).

Rosy90 vindt dit leuk.
  16. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ohhh zo spannend @MaLuc !!!

17. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik voel me vandaag echt alsof mijn menstruatie elk moment kan losbarsten, al vanaf vanochtend vroeg, maar tot nu toe nog niks!

@Roosie91, ik zag je kinderen in het outfit-topic, leuk! Echt duidelijk broer en zus :)

Rosy90 vindt dit leuk.
  18. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wat spannend! Heb je geen test drang daardoor?:p
    Hihi ja leuk he ze lijken heel veel op elkaar:)

19. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ja, leuk! Ik zie dat bij mijn eigen kinderen dus helemaal niet, al hoor ik wel regelmatig dat ze zo op elkaar lijken. Maar waarom zie ik dat dan niet? :D

Ik moet mezelf best een beetje inhouden om niet te testen, maar wil dat echt niet doen zonder mijn man. En als ik test, dan wel 's morgens zo voor mijn NOD :)

20. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @hier mijn man is zzpr in de bouw, en die zei tijdens de lunch (zo’n groepje mannen aan 1 tafel:rolleyes:) dat hij er nog wel een kindje bij wilde, nou je zou eens moeten weten wat ze allemaal gezegd hebben:eek: dat hij gek was en van alles en nog wat haha (terwijl er zelfs mannen tussen zaten die zelf 5 kinderen hebben:roflmao:) maar goed ik vroeg daarna aan hem, wil je er nou geen kindje meer bij door de reacties? Nee zei die, de reacties van buitenstaanders kan me niets schelen, daardoor zou ik juist eerder nog een kind nemen:p hij is altijd tegendraads.

Deel Deze Pagina