3e kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loetje88, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Spannend!! Maar zo leuk..
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  2. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Pff vanmiddag een gesprek met m'n leidinggevende over een eventuele opleiding en uitbereiding van uren.. Tja die uitdaging wil ik graag aan gaan, dus misschien komt een derde dan toch op een laag pitje. Lastig waar ik voorr moet gaan.

    @Mississippi tja een ander huis weer kopen is ook duur idd.. Verbouwen is ook leuk als de plek nog bevalt. Wij kijken ook om ons heen op zoek naar iets anders, maar de huizen gaan zo snel!!
     
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Jaa echt zo leuk en spannend:D vind het veel spannender dan de vorige keren:D
     
  4. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ach wat een moeilijke beslissing word dat!! Wanneer zou het dan kunnen? Om weer te gaan proberen?
     
  5. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Rosy90 vindt dit leuk.
  6. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Tja dan word het zoiezo nog een jaar wachten minimaal.. Dan zou ik in september beginnen,opzich is zwanger worden onder de opleiding niet erg, maar hoogzwanger studeren is ook niet echt top.

    De keus is zo lastig.
     
  7. roever

    roever Niet meer actief




    Dat zijn idd moeilijke keuzes zeg!!

    Maar......
    Studeren en werken kun je je hele leven!
    En (met geluk) zwanger worden/kindjes krijgen maar een bepaalde tijd in je leven.

    Misschien is het een optie om direct maar open kaart te spelen met je werkgever?
    Gewoon aangeven dat er een kinderwens is, maar je ook graag die uitdaging aan zpu willen gaan.
    Misschien heeft zij zelf wel een ander voorstel oid! Succes iig
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hoe is het hier? Veel naar een sinterklaas intocht geweest?:)
     
  9. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Ik kom ook weer even om de hoek kijken :D veel gemist?
     
  10. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Waren wel gegaan maar sint niet gezien. Werd te laat voor de kids die moesten eigenlijk slapen en werden vervelend. Wel jammer maar ach volgend jaar weer.

    Maar het is toch in en in triest als je ziet hoe de landelijke intocht verziekt is door die demonstraties. Zo jammer.
     
  11. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Hier was het plan om de intocht vanaf de bank te bekijken maar de kids waren zo onrustig dat we lekker naar de geitenboerderij geweest zijn met ze. Vanochtend even de samenvatting gekeken haha maar het interesseert ze gewoon nog niet zo. Vanavond maar eens schoentje laten zetten!

    Ja zo jammer dat een stapel volwassenen het nodig vindt een mooi kinderfeest te verpesten, bah...

    @gerdia lastig hoor die keuzes. Maar je weet natuurlijk ook niet hoe vlot een zwangerschap je gegund is en om dan de keuze te laten beïnvloeden door de kinderwens... maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik!

    Ik was bij de huisarts voor anticonceptie en zelfs dan laat ik mijn keuze beïnvloeden door het feit dat er ergens diep in mijn hart een wens is voor nog een kindje...
     
  12. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Loetje88 aah jammer dat de jongens zo moe waren! Maar volgend jaar zijn ze nog bewuster dus word het vast nog leuker:) tja erg jammer he van die demonstraties!

    @Rhombi de geiten boerderij was vast ook hartstikke leuk voor de kids denk ik zo:)
    Ach toch welke anticonceptie heb je nu gekozen? En heb je ook je wens besproken met de huisarts of dat niet?

    @hier ik heb ineens zoo veel kriebels om er voor te gaan haha:roflmao: maar ook weer twijfels of ik het wel écht ga trekken met drie kleintjes? Herkenbaar?
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  13. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Roosie91 ja zolang er geen knopen zijn doorgehakt wil ik wel aan de anticonceptie. Ik ga volgende maand een spiraaltje laten plaatsen. Ik heb de wens inderdaad besproken (dokter keek me wel een beetje raar aan maar goed..). Ik wilde eerst graag aan de pil omdat je daar zelf makkelijk mee kan stoppen maar ik heb daar altijd flink hoofdpijnklachten van gehad. En een spiraal is ook zo verwijderd. Ook ben ik met de pil te bang dat ik in de hectiek van de dag een pil vergeet haha. En als we voor een vierde gaan wil ik dat wel bewust doen en niet "per ongeluk".

    Geitenboerderij was inderdaad heel erg leuk! Kids hebben echt genoten. En het was heerlijk rustig haha.

    Oww die twijfels zijn heel erg herkenbaar! En zie nu, 3 kids en zelfs weer de kriebelt voor een vierde haha. En dat terwijl ik regelmatig van die dagen heb dat ik het liefst gillend het huis wil verlaten ;)
     
  14. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Rhombi ja snap ik. Better safe then sorry!
    Goed dat je het er wel over gehad hebt! En laat die dokter maar raar kijken hoor, jou leven!
    Hihi ja dat zal wel heerlijk rustig zijn geweest.
    Haha ja dat is zo, ik heb dat gevoel soms ook wel. Ik twijfel best of het wel makkelijk kan met dagjes uit, oppas enz. Mijn moeder past altijd op, maar ze is wel ‘al’ 63 en heeft reuma en artrose.
    Hoe ervaar jij dat met drie kinderen? Als jullie als gezin op pad gaan bijvoorbeeld? Heeft 1 ouder er dan twee onder zijn hoede, en de andere 1 kind?
     
  15. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Met 3 is het inderdaad soms wel even wat ingewikkelder. Voor de oppas is het inderdaad wat drukker. Nu scheelt het hier dat er een kind naar school is overdag.
    Dagjes uit is soms even organiseren. Onze oudste blijft altijd wel in de buurt maar de middelste zijn we zo kwijt.. Dus dan zorgen we altijd dat we sowieso 2 kinderen kunnen "vastzetten". De jongste zit dan bij mij in de draagdoek en er gaat een buggy mee om de middelste vast te zetten als we even op willen schieten of als we ergens zijn waar het druk is.
    Zwemmen doe ik vaak met schoonouders zodat ieder kind een volwassenen heeft als begeleiding. En sowieso nodigen we voor dagjes uit vaak opa's en oma's uit om het onszelf iets gemakkelijker te maken.
    Vakantie doen we vaak een week met opa en oma, zodat we zelf wat meer rust hebben, en dan een week lekker met z'n drietjes. Ow en zwemmen gaat dan trouwens ook prima hoor. Je moet alleen wat beter opletten dan.
    Naar school heen en weer doe ik alleen en dan is de draagdoek ook de oplossing. Jongste op mijn rug, middelste in de buggy en oudste loopt gewoon zelf.

    Ach, je wordt er vanzelf wel handig in. Je verzint altijd wel iets en je past je gewoon aan. Net als het hele bedritueel. Je wordt er handig in. Kids om beurten onder de douche, soms zelfs tegelijk. Met zn allen een boekje lezen en dan om de beurt naar bed.

    En het komt ook regelmatig voor dat ik even met mijn handen in het haar zit en denk: hoe moet ik dit nu weer doen. Vooral als mijn man laat thuis komt en ik moet gaan koken terwijl er 3 kinderen hangerig en vervelend worden haha. Maar ook dan is mijn redding vaak de draagdoek (en de televisie ;) )
     
    Pioenroos92 en Rosy90 vinden dit leuk.
  16. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wij zijn niet naar de intocht geweest, ik was in het nieuwe huis aan het klussen met mijn man en de kinderen waren bij opa en oma. Anders was ik wel even heen gegaan denk ik, maar we gaan volgend weekend naar 'pepernotenpret' van Dirk Scheele in het theater, lijkt me superleuk met de kinderen! Mijn oudste heeft de intocht gekeken op tv, is ook heel erg bezig met het hele verhaal. De jongste vond het nog niet zo interessant, hij wilde liever slapen :D

    @Roosie91, ik vind je twijfels erg herkenbaar, maar weet dat ik bij de tweede ook wel getwijfeld heb toen ik al net zwanger was. Het ging allemaal zo lekker relaxed met dochter, wilden we daar echt wel weer een baby bij? Ik denk wel dat het straks druk zal zijn, maar het komt vast wel weer goed, al zullen we weer een nieuw ritme moeten vinden met wat handig is.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  17. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik denk dat twijfels ook heel menselijk zijn. En ook goed. Daardoor is je keuze vaak nog meer weloverwogen.

    Wij waren een avond/nacht bij mn schoonouders. Hebben de kids bij mijn zussen laten logeren. Bij elke zus eentje haha. Met drie kids straks zal t ook wel zo gaan gok ik.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  18. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @Rhombi het klinkt wel allemaal super gezellig hoe jij het zo schrijft:) helaas hier echt alleen mijn ouders als oppas en geen alternatief, hele erge nood wel de zus van mijn man maar dat is echt alleen bij uitzondering. Nou ja mijn man zegt ook WIJ nemen kinderen dus desnoods een betaalden oppas mocht het hun niet lukken. Maar mijn moeder is stapel dol op de kinderen dus eentje meer of minder maakt ook niet uit denk ik dan:)

    @MaLuc de tweede was hier vanzelfsprekend ofzo? Haha weet dat elk begin nieuw is en je allemaal moet wennen maar komt vast goed:) onze oudste gaat in april naar school maar is dan nog niet leerplichtig, dat is ook 1 van de redenen dat ik meer het gevoel heb er dit jaar voor te gaan. Ik krijg een geplande sectio en mocht er echt niemand haar kunnen brengen/halen de eerste twee weken dan is ze nog niet leerplichtig en is thuis blijven een optie. Maar zodra ze wel leerplichtig is zit ik misschien met mijn handen in het haar na de keizersnee. Ach ik ben er nog niet 100% uit. Ik denk febuari/maart beginnen dan (hoop ik) op een november / december baby:)

    @Loetje88 dat is zeker waar! Dan heb je alles waarover je twijfels kunt hebben erg goed overdacht. Wat lekker, was het leuk?:)
     
  19. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    @Rhombi Respect voor jou drie van die kleintjes in het gareel houden! Hier zijn de kids gelukkig al wat ouder en zal er dus ook een groter leeftijdverschil zijn voor de tweede keer. Oudste word in maart 8 en kan heel goed meehelpen in het huishouden en kleed zichzelf en haar broertje ook aan/uit. Dus nog even en ik ben overbodig.. (Grapje natuurlijk).
    Ach laat die huisarts lekker kijken/denken, het is jullie leven en keuze!

    @Loetje88 Wat fijn dat ze beide een nachtje konden logeren. Hier wonen mijn broertje en zus van manlief verder weg, dus dat is altijd lastig. Bij m'n schoonzusje 'mag' er altijd 1 kindje per keer komen logeren, maar nu ze zelf een kleintje hebben doen ze erg lastig. Bij m'n broertje zijn ze gelukkig allebei wel welkom en daar slapen ze ook heel af en toe eens in de vakantie. M'n schoonouders wonen gelukkig wel dichtbij, maar zijn niet meer de jongsten en allerlei klachten. Dus ben benieuwd of ze bij een derde nog wel in kunnen springen. Mijn ouders zijn nog jong en enthousiast, maar wonen verder weg. Maar m'n moeder komt met liefde 1x per 2/3 week een dagje hier om op te passen. Echt ideaal.

    @Roosie91 Tja keuzes keuzes, maar er is vast een klasgenootje die in de buurt woont die je dochter dan mee kan nemen naar school. Hier neem ik ook regelmatig een buurtkindje mee..

    @MaLuc Wat tof, ben benieuwd hoe het in het theater is. Gaan jullie vaker met de kids?

    Hier wel even naar de intocht geweest, maar het interesseert ze niet zo. De oudste heeft enorme twijfels bij het hele sinterklaasgebeuren. Dit is echt het laatste jaar dat ze nog gelooft, wel jammer! Vind het zo'n fijne tijd van het jaar..
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  20. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    @gerdia jaa dat is ook wel zo. Alleen wonen we in een wat ‘oudere’ buurt onze kindjes zijn de jongsten. En het jongste buurt kindje is al 7. Dus weet niet of mijn kindjes daar echt aansluiting bij zullen vinden.
    Wat geweldig zoveel mogelijke oppassers Hihi.
     

Deel Deze Pagina