3e kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loetje88, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Dat is hier idd ook zo, maar toch spelen de kids vaak op het schoolplein hier om de hoek (zitten de kids niet op school) en vinden daar weer aansluiting met de buurtkinderen gelukkig.

    Achja zoveel 'vaste' oppassers zitten er dus niet tussen. Alleen m'n ouders zijn een stabiele factor wat dat betreft!
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd hoop dat het hier ook zo zal gaan:)
    Wel fijn dat je ouders de stabiele factor zijn, dat is hier ook zo:) en voor de kinderen ook wel het fijnste dat ze niet van hot naar her moeten.
     
  3. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Komt vast helemaal goed en anders krijgen ze vast vriendjes/vriendinnetjes op school!
    En ik ben zo blij met onze flexibele gastouder die echt een schat is en waar de kinderen met zoveel plezier naartoe gaan!
     
    Pioenroos92 en Rosy90 vinden dit leuk.
  4. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hier niet echt vaste oppassers, maar heb wel 3 zussen en mijn vader en eigenlijk lukt het altijd wel om 1 van hun te laten oppassen. Maar niks voor vast ofzo. Mijn schoonouders wonen op 2 uur rijden. Hier wilde mijn zus ook niet twee tegelijk, maargoed ze heeft zelf ook al twee kids. Misschien als ze weer wat groter zijn dat ook weer anders is.

    Wij zijn de enige met kinderen in onze buurt. heel jammer, hoop dat daar ooit nog verandering in komt.
     
  5. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Aah dat is fijn! En wat een luxe en gezelligheid zoveel zussen:) dat is wel jammer he! Dat merk ik hier ook, de kinderen die hebben allemaal aanspraak met elkaar hier in de buurt behalve die van mij die zijn nog te jong, hier zijn de kinderen allemaal tussen de 7 en 15 jaar. En mijn oudste is 3 haha.
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  6. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik ben zo benieuwd naar alle kinderen van ons nieuwe pleintje straks, het wordt wel een kinderrijke buurt in elk geval. In ons rijtje van 6 huizen zijn de meeste kinderen iets ouder, al is er 1 gezin met 4 meiden waarvan de jongste een jaar jonger is dan mijn dochter en ons buurjongetje is 1 jaar ouder. Maar de huizen aan de andere twee zijden van het pleintje worden nog gebouwd, daar komen vast ook nog veel kinderen te wonen. Komt vast wel goed met straks een speeltuintje voor ons huis.

    Qua oppas paste mijn schoonmoeder altijd 1 dag in de week op. Ik weet niet of ze dat nog ziet zitten met drie kinderen, maar zo niet, dan regelen we wel kinderopvang. Verder logeren de kinderen regelmatig een nachtje bij mijn ouders of bij mijn schoonouders. Misschien dat we met drie kinderen, helemaal als de jongste nog een kleine baby is, dat wat minder snel zullen doen. Of de kinderen verdelen inderdaad :)
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  7. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Leuk zeg een nieuwe omgeving! En wat veel kindjes, dat word hopelijk één grote gezelligheid. Ach en oudere kinderen zijn altijd makkelijk als 'oppas'..

    Hoe gaat het verder met je?
     
  8. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Zou leuk zijn als er in de toekomst een buurmeisje wil oppassen :)

    Het gaat goed! Ik ben alleen erg moe, maar ook erg druk, dus niet zo gek. Ik kijk echt uit naar de echo 30 november, want kan wel weer wat bevestiging gebruiken.
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  9. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Pff ja zeker op het begin is het altijd een eeuwigheid voor je weer een beetje bevestiging hebt! Spaknend!
     
  10. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    @MaLuc spannende tijden voor jou! Aftellen! Eerste en laatste weken lijken altijd zo lang te duren:confused:
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  11. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja echt he?! Maar als je al kinderen hebt gaat het wel weer sneller dan bij een eerste!
     
    Pioenroos92 en Rosy90 vinden dit leuk.
  12. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Haha, ja, @Pioenroos92 en @Loetje88, dat is echt zo he? Het lijkt eindeloos te duren nu, maar aan de andere kan vliegt de tijd ook voorbij. Morgen alweer 10 weken! Dan is dat laatste weekje vast ook zo voorbij.
    De laatste weken bij mijn zoon vond ik niet lang duren eigenlijk, maar dat kwam ook omdat het december was en we veel leuke dingen hadden, die ik gelukkig allemaal nog lekker mee kon doen. En de laatste dagen, net na kerst, had ik buikgriep, toen moest ik helemaal niet aan bevallen denken :D
     
    Pioenroos92 vindt dit leuk.
  13. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat heerlijk @MaLuc ! 10 weken alweer!

    Ik weet soms niet wat ik met mezelf aan moet. Soms zooo wispelturig:confused: Maar blijven ontkennen:o:
     
    MaLuc en Rosy90 vinden dit leuk.
  14. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hallo allemaal! Sorry voor mijn afwezigheid! Echt superdruk gehad de laatste weken met tentamens en werk. We hebben toch besloten om ons huis te koop te gaan zetten (of althans kijken wat de mogelijkheden zijn) dus komende week afspraak met de makelaar voor taxatie en de hypotheekadviseur. Spannend wel :) dit alles en het feit dat het even niet zo lekker gaat met mijn man (beetje tegen overspannen aan) heeft ons doen besluiten om toch nog even te wachten met het babyplan. Het was alleen vrij gek dat ik degene was die aangaf dat we misschien beter even konden wachten en mijn man het juist wel heel jammer vindt :roflmao: Verhuizen is op zich prima als je zwanger bent (eerste helft iig) alleen dat mijn man niet lekker in zijn vel zit doet me denken dat het beter is om daar even mee te wachten. Wel een beetje met pijn in Mn hart hoor :rolleyes:
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  15. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Gekke vraag misschien, maar laten jullie het karaktertje van een van de andere kinderen ook meetellen in je beslissing? Het staat er misschien raar, maar er zal vast iemand zijn die me snapt :roflmao:
     
  16. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik snap het wel hoor wat je bedoelt! Maar nee absoluut niet:)
    Ieder ander kindje heeft ook een ander karakter.
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik weet niet of ik echt zeker weet wat je bedoelt, maar mijn oudste dochter had het liefst enig kind willen zijn. Als in alle aandacht voor haar. Zij vind het heel lastig om te delen en dus met name aandacht. Maar ik denk dat het juist voor haar al goed is om dus te leren dat het niet alleen om haar draait. Dat doet het in ‘de echte wereld’ ten slotte ook niet.
    Maar dat was niet een doorslaggevende reden om wel of niet voor nog een kindje te gaan hoor. Ik moet wel zeggen dat het individueel aandacht kunnen geven nu wel een overweging was/is. Ik kan dat nu wel en ik vind het belangrijk om dat ook te kunnen blijven geven.
     
  18. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Ik vind het geen gekke vraag hoor! Kan me heel erg goed voorstellen dat je dat mee laat tellen in je beslissing. Wanneer je een kind hebt met een heel pittig karakter dan zal dat wat zwaarder wegen dan wanneer je een kind hebt waarbij je denkt: er kan makkelijk nog een kindje bij. Maar of het echt doorslaggevend zal zijn weet ik niet. Ik heb makkelijk praten want mijn kinderen hebben geen heel pittig karakter (al kunnen ze best pittige dagen/momenten hebben) maar dat veranderd natuurlijk ook wel wanneer ze ouder worden (of niet, maar dat weet je gewoon niet van te voren).
    Laat het karakter van je kind(eren) je twijfelen?

    Hoe is het met iedereen hier? Hier lekker druk zo midden in de feestdagen. We hoppen van het ene Sinterklaasfeest naar het andere en daarnaast zit ik ook nog in de Sint en Kerstwerkgroepen op mijn werk. Lekker druk dus. Afgelopen weekend hadden we 2 Sinterklaasfeesten en komend weekend vieren we het ook nog hier. Van mij mogen we wel even doorspoelen naar de Kerst haha.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  19. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Rapunzel, het was bij ons geen punt dat meewoog in onze beslissing, maar misschien dat dat het ook pas was geweest als een van de twee een heel moeilijk karakter zou hebben. Natuurlijk kunnen mijn kinderen oervervelend zijn, haha, maar het zijn op zich de moeilijkste niet.

    Hier gaat het goed verder. Gezellig met Sinterklaas natuurlijk, maar niet te druk eigenlijk. We zijn het weekend naar de voorstelling Pepernotenpret van Dirk Scheele geweest, superleuk! En verder zetten we 1x per week onze schoen, zo is het precies goed.
    Het enige vervelende is dat we nog steeds in ons tijdelijke onderkomen zitten. We moesten vorige week intern verhuizen en zitten nu echt heel klein. Ik hoop echt dat we over een week naar ons eigen huis kunnen.
     
  20. roever

    roever Niet meer actief

    Ha hier nog diehard op t wachtbankje....
    Donderdag Nod maar afgelopen zaterdag nog flinke omoteat gehad met predictor express. En verder ook geen kwaaltjes ofzo... dus helaas niets deze maand denk ik :)

    Wel begin ik mij wat zorgen te maken omtrent Mn lichaam...
    Afgelopen week naar arts geweest en een heeeeeel lichte vorm van hernia geconstateerd...
    daarnaast heb ik sowieso al zo snel last van mijn rug en heup isgewricht oid!
     

Deel Deze Pagina