Ik zit alweer allemaal zwangerschapsaankondigingen te zoeken op pinterest. Maar heb nog geen echte leuke gevonden eerlijk gezegd. Maarja aan de andere kant zijn alle leuke tegenwoordig wel zon beetje gedaan lijkt wel. Ook de gendereveal zijn leuke dingen te vinden maar nog geen winnaar. Wil het dit keer wel grootst doen met familie en vrienden
Super leuk om naar te kijken haha! Maar eigenlijk ben ik er wel een beetje moe van, van al die zwangerschaps aankondigingen en gender reveal dingen Ik vind de geslachtsecho sowieso altijd al heel bijzonder! Ik ga wel iets voor mijn kindjes doen met blauw/roze maar voor de rest niets. Vind het gewoon al een wonder an sich!
Oh lijkt me nu wel leuk, nu alles voor de laatste keer is, het anders aan te pakken dan de vorige keren. Bij de eerste twee idd gewoon geslachtsecho en er daar gelijk achter gekomen, het lijkt me nu wel mooi om dan samen met vrienden en familie erachter te komen. Maar ik weet niet of het lukt haha want ik ben waarschijnlijk daar weer te nieuwsgierig. En een genderreveal doen terwijl wij het al weten vind ik dan weer niks!
Bij ons was het twee keer een verrassing wat het werd.. Bij de oudste was het het eerste wat ik vroeg, terwijl bij de jongste het nog niet eens in me opgekomen was om te vragen. En pas toen de verloskundige heb ging onderzoeken (na een half uur ofzo) bedachten we ons ineens dat we het geslacht nog niet wisten! Bij de volgende wil ik het wel graag weten, lijkt me ook bijzonder om het deze keer wel te weten. Ben benieuwd hoe m'n man hierover denkt. En misschien dat ik zelf wel ga kijken op m'n werk wat het word, gaan we gewoon in het weekend een keer stiekem kijken!
Haha, leuk @Loetje88! Ik ben daar dus helemaal niet mee bezig geweest. Heb, heel saai, iedereen gewoon de echo laten zien Vorige keer had mijn dochter een shirt aan met daarop dat ze grote zus werd, ook al zo origineel Wij willen het geslacht eigenlijk niet weten, vond dat de eerste keer ook wel heel bijzonder, maar ik begin toch een beetje te twijfelen. Voor de kinderen is het misschien juist ook wel leuk om het wel te weten. Dan wordt het iets tastbaarder ofzo. Nouja, ik heb nog even om erover na te denken. Ik wil sowieso een pretecho gaan doen zodat ze een keer mee kunnen. @gerdia, ik heb het allebei een keer gedaan: de eerste keer wisten we het geslacht niet (en daar waren we na de bevalling ook helemaal niet mee bezig, ik was vooral heel blij dat de bevalling voorbij was en mijn baby op mijn borst lag) en bij de tweede wel. Ik vind het allebei wel wat hebben eigenlijk
Dat meen je niet? Een half uur na de geboorte wist je het pas? Hahah Als ik het geduld al zou hebben tot de geboorte te wachten dan zou ik het denk ik gelijk schreeuwen WAT IS HET WAT IS HET hahaha, maar ik ben bang dat ik dat geduld nooit zal kunnen opbrengen. Wel leuk als jullie het dit keer idd ook anders kunnen doen dan voorgaande keren! Het is (vind ik) ook heel bijzonder om het al wél te weten tijdens je zwangerschap, het geeft je al zoveel voorpret en een blik in de toekomst.
Het is ook allebei heel bijzonder denk ik, als ik het geduld zou kunnen opbrengen lijkt het me ook heel bijzonder er pas bij de geboorte achter te komen, maar ik ken mezelf. Dus ik denk dat het me dit keer ook niet lukt. Gelukkig heb je nog even om er over na te denken, voor de kids idd misschien wel heel leuk maar aan de andere kant, baby in de buik is net zo tastbaar toch? En misschien juist wel heel leuk als ze het niet weten, kunnen ze ook nog niet ruzie maken over wat het is
Ja lastig he, ik laat het deze keer aan m'n man die wou het de eerste keer wel graag weten (maar ik niet, dus wisten we het beide niet). Bij de tweede wouden we het allebei niet weten (ik had twijfels, maar manlief die keer niet). Mijn dochter had met de verloskundige een weddenschap welk geslacht de jongste zou hebben. Zij won, dus de volgende ochtend stond de verloskundige met een zak spekjes op de stoep voor dochter. Ik zie haar gezichtje nog voor me, zo leuk!
@Loetje88, je hebt ook gelijk, baby, meisje, jongetje, het maakt eigenlijk niks uit. Helemaal voor zoon niet, dochter is wel erg bezig met jongens en meisjes. We gaan in elk geval een echo samen doen, dat lijkt me zo leuk! @gerdia, wat leuk van die weddenschap! Je dochter heeft de vorige zwangerschap natuurlijk ook al heel bewust meegemaakt, leuk!
Ja het is zo leuk voor de kinderen een echo.. hier maakten we de vorige zwangerschap vaak genoeg echo's, zo handig om het gewoon op je werk te hebben! Ja ze was net 4 geworden toen de jongste werd geboren.. ben benieuwd hoe ze het gaat beleven als ik nu weer zwanger mag worden!
Ik heb vorige zwangerschap ook veel echo's gehad, omdat ik onder controle in het ziekenhuis moest. Voordeel was dat ik elke keer wel even mocht spieken (hoefde voor mij niet eens elke keer, zo vaak ). Mijn dochter was vaak mee, maar toen echt nog te klein (1,5-2,3 jaar). Een keer had ik haar verteld dat we naar de baby gingen kijken. Na de echo vroeg ze: en wanneer zien we nou de baby?
Hier was bij de laatste dat mijn zoon vooral graag een broertje wilde, en om evt teleurstelling bij de geboorte te voorkomen, wilden we het wel van te voren weten. Hier heel klassiek (blauwe) cupcakes gemaakt met een dot slagroom die de kinderen mochten opeten en dus zo de kleur konden ontdekken en dat gefilmd. En dat aan de rest van de familie/vrienden/kennissen getoond. Was erg leuk Bij de eerste wisten we het niet, tweede alleen wij 2, derde weer niet en de vierde was dus algemeen bekend
Leuk @Eppo82! Je oudste had dus geluk met het geslacht van de jongste Mijn dochter wil heel graag een zusje. Weet niet of ze ook echt teleurgesteld zal zijn als het weer een broertje wordt.
Ja bij de derde was het: ik wil wel een broertje, maar een zusje is ook leuk. Dus toen maakte het niet zo uit. Bij nr vier was het van: ik wil graag een broertje, want anders zit ik in een meidenclub Ik denk ook niet dat er heel teleurgesteld gereageerd was als het een meisje zou zijn hoor, want dan had ie vast gezegd: Y. Is ook lief, dus dan hoop ik dat ze op haar lijkt. Maar ik wilde geen enkel risico nemen om dat na de geboorte uit te vinden. Weet niet of ik het op het moment van de geboorte goed had kunnen hebben als er iemand teleurgesteld had gereageerd zeg maar. We hebben ook altijd gezegd: je kan niet kiezen he, dus als er een baby’tje komt kan het een jongen of een meisje zijn. En inderdaad, toevallig hadden ze geluk.
Hier gaat het goed! Van het weekend de nieuwe vloer in de woon kamer gelegd, ben er erg tevreden over. Hier eerst de knoop wel doorgehakt om vanaf februari te proberen maar ik twijfel nog zoo heb niks gezegd tegen mijn man dus voor nu houden we het nog steeds bij feb 2019
Oeh spannend @Roosie91! Want dat is al bijna waar liggen je twijfels? Reeel of een beetje cold feet? En wat voor vloer hebben jullie laten leggen?
Haha tja mijn twijfels, financieel niet, praktisch ook niet. Nou ja misschien wel praktisch; ik vind mijn jongste mannetje gewoon nog zoo klein was toen zijn zus 1,5 was al dik zwanger van hem haha. En qua oppas word het nog wel een dingetje!