3e kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loetje88, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja klopt idd dat hoe korter je bevalling hoe meer kans op naweeen. Bij mij klopte het ook. Bij de eerste geen naweeen gehad maar bij de tweede die in 4 uur kwam ook heel veel. Nog paracetamol voor geslikt niet dat dat veel hielp. Lag echt te puffen in bed. Wel minder heftig dan echte weeen maar zeker zwaarder dan hevige menstruatie krampen. Vreselijk idd. Maar op dat moment kon me dat niks meer schelen ik was thuis en mn kind was eruit. Dat was al de grootste opluchting haha

prulletje2 vindt dit leuk.
  2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    O ja die naweeën, vreselijk. Mijn tweede bevalling ging ook erg snel, heb echt nog wel 3 dagen fikse naweeën gehad, vooral tijdens het voeden!

3. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Hier alleen bij de tweede een paar naweeën de nacht na de bevalling (half 12 bevallen) tijdens het voeden. Maar meer dan een paar steekjes was het gelukkig niet. Ondanks dat hij er binnen 1.5 uur was na de start van de weeen.

Hier weer in de stomme wachtweken! En zeer waarschijnlijk gaan we als het deze ronde niet raak is het eerst een paar maand uitstellen ivm de opleiding die ik ga volgen..

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Iedereen een gelukkig nieuw(baby)jaar!!

@naweeën idd als je snel bevalt heb je daar meer last van pfff, verschrikkelijk. Mijn 3e bevalling was trouwens wel een eitje met 3 kwartier. Was daarna inderdaad wel een paar dagen zoet met de naweeën. :|
    Maar sowieso (muv bij de eerste het allerlaatste stukje)makkelijke en vlotte bevallingen gehad.

@Rhombi fijn dat je er nu ook vrede mee hebt. Ik vind dat voor mezelf ook wel fijn. En wie weet wat de toekomst voor jou brengt :)

Ben benieuwd wie de volgende is met babynieuws :)

Rosy90 vindt dit leuk.
  5. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik heb bij beide geen naweeën gehad De eerste duurde 18 uur en de 2e 8 uur waarvan de laatste 4 uur pas actieve weeën. Beide keren dacht ik dat ik aan het begin vd bevalling zat met af en toe een lichte wee, liep nog gewoon rond en bleek ik al op 8cm te zitten :eek: helaas bleef het daar ook op hangen toen de weeën wel heftiger werden na het breken vd vliezen en had ik bij allebei weeën opwekkers nodig helaas. Ik hoop dat ik het de 3e keer zonder poespas kan doen.. Wel in het ziekenhuis.

Rosy90 vindt dit leuk.
  6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh ik verlang wel echt enorm weer naar dat moment na de bevalling! Zo'n klein mini mensje op je borst en dan dat euforische gevoel van dat het je gelukt is! En dan zo heerlijk knuffelen met hem/haar! Ook de dagen erna natuurlijk. En dan de borstvoeding als die lukt. Oh dat vond ik toch ook altijd wel speciaal hoor! Ik ga nog maar even niet denken aan alle gebroken nachten. Eerst maar even de fijne herinneringen.

Rosy90 vindt dit leuk.
  7. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Jaaa dat is geweldig!!

prulletje2 vindt dit leuk.
  8. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik heb twee keer een keizersnede gehad, de eerste keer duurde de bevalling 5 dagen met heel veel weeën toen geen naweeën gehad. Maar bij mijn tweede bevalling heb ik ook geen naweeën gehad, dit was een gentle sectio dus de bevalling duurde helemaal niet lang. Ik heb wel veel voorweeen gehad bij de tweede. Maar weten jullie dat? Kun je na weeen na een keizersnede? Lijkt me vreselijk pijnlijk namelijk:o:

9. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ohh ja dat gevoel als ze eruit zijn. Fantastisch. Een grotere vorm van opluchting heb ik nog nooit gevoeld. Daar verheug ik me ook wel weer op. Alleen niet die bevalling. Maar dan vooral de onzekerheid van hoe het gaat lopen vind ik erg. Maar dat is omdat ik het erg vind dat je geen controle er over hebt. De eerste keer heb ik dikke pech gehad. De tweede keer geluk. De derde keer wordt dus een grote vraag. Ga wel weer proberen vertrouwen te hebben in mn lichaam. Voor mijn gevoel heeft dat de tweede keer geholpen.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    @Loetje88 vertrouwen hebben helpt zeker. Het heeft echt een betere kans van slagen als je denkt dat het gaat lukken ipv dat het je toch vast niet lukt. En het draagt ook zeker bij aan het gevoel wat je er achteraf aan overhoud. De derde bevalling zal vast goed gaan :thumup:

11. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Absoluut. Eerste keer wist ik en niet wat ik kon verwachten en ben ik toen in geleid en is mijn lichaam niet zelf begonnen. Dat maakte het voor mij wel moeilijk om de tweede keer te geloven in mn lichaam dat de weeen zelf zouden beginnen. Maar dat leek ook even zo niet te gaan hoor want de afspraak voor inleiding stond al. De ochtend dat we ons moesten melden gingen we alleen toen al naar huis. Met baby hihi wat hebben we een hoop mensen voor de gek kunnen houden. Iedereen appe succes vandaag! En ik sturen we mogen niet meer komen :roflmao: leverde een hele hoop leuke reacties op toen ik een foto stuurde met want hij is er al! Hihi anyway uiteindelijk is het wel gegaan zoals ik me de hele zwangerschap heb gevisualiseerd. Dus ik geloof er wel in dat dit mee helpt.

12. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Klopt, het was toen ik dat bericht schreef ook definitief. En dat is het nog steeds wel, maar toch, ergens, zijn er twijfels. Bij mij, maar ook bij mijn man. En het gevoel dat er ooit nog een kindje komt is op de een of andere manier gewoon heel sterk, terwijl ik nu, in de situatie zoals hij nu is, niet zou kiezen voor nog een kindje. Het is druk genoeg en de nadelenlijst is langer dan die met voordelen. Maar hé, we zijn nog jong dus wie weet wat de toekomst nog brengt! Ik vind het in ieder geval fijn dat ik weer wat lucht heb, weer gewoon grapjes erover kan maken en echt uit kan kijken naar de eventuele komst van neefjes of nichtjes!

Bevallingen, die waren hier ook verschillend. Bij de eerste was ik ervan overtuigd dat ik in het ziekenhuis zou bevallen want dat voelde veiliger en ik wist natuurlijk nog helemaal niet wat me te wachten stond. Maar na een bevalling waarin ik het gevoel had dat er veel beslissingen werden gemaakt door het ziekenhuis, en niet door mezelf, en met een ruggenprik die niet goed werkte, persweeën die ik niet voelde en een persfase die te lang duurde waardoor er een nogal hardhandige gynaecoloog binnenkwam met een vaccuumpomp, werd het gevoel thuis te willen bevallen gedurende mijn tweede zwangerschap steeds groter.
    Mijn tweede bevalling was de makkelijkste en fijnste. Tweede Kerstdag begonnen de weeën, die ik fijn met een kop thee en een goede film op de bank weg kon puffen. Toen we twijfelden of we de verloskundige moesten bellen, dit toch deden en zij ging kijken hoe ver ik al was, mocht ze de boel al meteen klaar gaan zetten omdat ik al op 5 cm zat. Ze is dus niet meer weggegaan. De bevalling ging vlot. Na het breken van mijn vliezen kon ik meteen persen. De placenta duurde wat langer, maar ach, wat kon mij dat schelen. Ik had een prachtig mooi kind op mn borst liggen. Toen ik hoorde dat ik waarschijnlijk naar het ziekenhuis moest om hem te laten verwijderen heb ik nog even alles gegeven en was ook dat ding eruit.
    De derde bevalling verliep ook prima, alleen kwam met de weeën voor mijn gevoel iets minder vlot op gang. Ik had de hoop dat ook nu de verloskundige niet meer weg zou gaan. Maar mijn lijf was een beetje op met nog 2 kleintjes in huis dus had er iets meer moeite mee. Uiteindelijk was het een prachtige zomerdag, waarbij ik lekker in de tuin heb gezeten, wat door het huis heb gelopen en de laatste fase supervlot en zonder problemen verliep.

Naweeën had ik na de tweede bevalling wel, en na de derde nog iets heftiger. Vooral tijdens het voeden inderdaad, auww.

Ben benieuwd wanneer er hier babynieuws is! Hopelijk brengt 2019 een hoop goeds!

Loetje88 en Rosy90 vinden dit leuk.
  13. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Wat fijn @Rhombi dat er weer wat meer lucht is! En dat jullie weer wat grapjes erover kunnen maken. Ik zou hier ook echt geen ziekenhuisbevalling meer willen, de eerste keer ook nare ervaring. Maar het zo wisselend..

Nog 3 dagen tot m'n NOD.. Pff ben zo benieuwd!

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wat fijn @Rhombi, de deur staat in ieder geval op een kier. :thumup:

@gerdia spannend, ik duim met je mee! Denk je wat te voelen?

Ik begin er juist steeds meer vrede mee te krijgen dat het hierbij blijft. Hele drukke tijd momenteel met ons nieuwe huis en ik ben al een paar weken zo ongeveer fulltime alleen met de kids. Pittig!
    Alleen soms met het avondeten is ie er even, schuift ie wat naar binnen en weg is ie weer. En een peutermeiske wat 3,5 is en dus kuren begint te vertonen (toe aan school) maar nog niet helemaal zindelijk is =wil absoluut geen luier aan maar wil ook niet op de wc aaarch:confused:
    En ik ga ook steeds meer de voordelen zien van dat ze groter worden. (Bijna) geen gebroken nachten meer enzo.
    Alleen rond mijn eisprong :o: dan wil ik er nog wel een. Erg he, hoe de natuur werkt :cool:

15. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Spannend! Nog niet de behoefte om al een vroege test te doen?

16. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    @Rhombi wat fijn! En wie weet wat de toekomst brengt idd!

Leuk om je ervaringen te lezen met je bevalling. Jouw ziekenhuis bevalling is vergelijkbaar met de mijne, bij de tweede had ik ook zoiets van nee nooit weer op die manier, maar ben met de tweede ook wel in het ziekenhuis bevallen, maar wel heel anders, geen pijnstilling en het ging heel snel. achteraf wel blij dat we erheen zijn gegaan want zoontje was in nood, als we thuis waren gebleven wat even de bedoeling was omdat het zo snel ging dan was dat niet goed gegaan en hadden we alsnog halsoverkop moeten gaan.

Maar het lijkt me wel heel fijn om de volgende keer thuis te bevallen, maar ik weet niet of dat er in zit, vanwege gewicht (toen) mocht ik niet boven bevallen en aangezien ze beide met vacuum zijn geboren is het vertrouwen dat het thuis kan ook niet heel groot bij mijzelf. Maar het is altijd een gok, voor iedereen. Maar ach we gaan het wel zien!

Zijn er hier nog meer die thuis zijn bevallen? Het lijkt me zo lekker dat je al thuis in je eigen omgeving bent! Maar ik moet zeggen dat ik het samen weg gaan uit het ziekenhuis toch ook wel een heel bijzonder moment vond hoor. Ik heb een tijdje terug, toen ik in het ziekenhuis zat te wachten, als een sentimentele trut zwijmelend naar de lift zitten staren waar alle nieuwe papa's en mama's uit kwamen met hun maxicosi...geweldig toch?!

Rosy90 vindt dit leuk.
  17. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik heb 2 keer thuis willen bevallen maar 2x helaas niet gelukt.
    De eerste keer braken mijn vliezen te vroeg. Moest naar het zkh maar alles nog in orde dus weer terug naar huis en zo paar keer over en weer tot ik uiteindelijk thuis zo ver was dat ik niet meer in de auto kon. Mocht toch thuis bevallen van de vk. Maar op het eind had ik al uren volledige ontsluiting en gebeurde er niks meer. Dus toch nog de auto in en daar de weeën opgewekt en aan de remifentanil. Mijn placenta kwam ook niet, dus moest operatief. Dus toch maar goed dat ik al daar was.
    Toen nog 2 dagen blijven omdat hij te vroeg was.
    Bij de tweede was ik thuis alweer een heel eind en weer zelfde verhaal. Het lukte niet verder. Dus weer met hevige weeën de auto in (voor ons 25 min rijden) en weer weeën opwekkers en weer aan de remifentanil.
    Maar met mijn dochter was alles goed dus konden we een paar uur later lekker met haar naar huis.

Nou, ik hoop dat 3x scheepsrecht is en dat het nu wel thuis lukt. Lijkt me ook heel fijn! Maar mijn lijf weet geloof ik niet zo goed hoe het moet o_O

Rosy90 vindt dit leuk.
  18. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Ik vond thuis bevallen heel erg fijn, maar had dan ook wel het geluk dat alles probleemloos verliep. Maar ik had er wel het vertrouwen in dat, mocht het nodig zijn, je zo in het ziekenhuis bent. Ik vond het in ieder geval heerlijk om in mijn eigen omgeving te zijn en ik denk dat het daarom ook allemaal wat vlotter ging. Er was de hele tijd het vertrouwde gezicht van mijn verloskundige, en natuurlijk mijn man. En ik deed in de eerste face van de bevalling lekker mijn eigen ding, en mn man ook. Die ging dat lekker wat klusjes in huis doen terwijl ik in alle rust mijn weeën weg kun zuchten. In het ziekenhuis zit je dan toch een beetje op elkaars lip te "wachten" tot er meer gaat gebeuren en er komt steeds weer een ander binnen lopen. Zo heb ik het in ieder geval ervaren. Thuis kon ik het fijn allemaal zelf bepalen. Of ik mijn vliezen al wilde laten breken, hoe ik wilde liggen, en de kleine bleef altijd dicht in de buurt. In het ziekenhuis werd ze meteen mee genomen naar een ruimte naast waar ik lag, en daar werden dan de eerste testjes gedaan.
    Nou ja, ik kan nog wel even doorgaan over thuis vs ziekenhuis maar het is zo afhankelijk van de situatie. Er zijn genoeg mama's met hele fijne ziekenhuiservaringen of juist spijt hebben van de keuze thuis te blijven.

@Eppo82 oww zo herkenbaar! De ene dag kan ik hier ook schrijven dat ik er vrede mee heb. Afgelopen weekend waren we een dagje naar een pretpark en toen vond ik 3 af en toe al veel haha. En dan denk ik echt, nog eentje erbij en dan kan je niks meer (dat is niet zo natuurlijk, dat weet ik ;) ). De jongste begint een behoorlijk eigen willetje te krijgen en dat is echt wel pittig met een driftige peuter en dwarse kleuter. En ik heb echt moeite met aandacht verdelen af en toe. Maar er zijn ook dagen dat die eierstokken echt feest vieren haha.

En soms is het net of ik gewoon weet dat er nog een kindje gaat komen. Dan zie ik in het park iemand met een kinderwagen en denk ik: die moeten we nieuw aanschaffen wanneer er nog een baby komt ;)

@gerdia spannend hoor! Ik duim voor je!

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier eerste 2 ziekenhuis en laatste 2 thuis (badbevallingen). Ik vond het heel fijn om thuis te bevallen. Niet de starre protocollen van het ziekenhuis, maar gewoon op mijn eigen tempo.
    Al kijk ik ook niet per se negatief terug op mijn zh-bevallingen hoor, hierdoor heb ik wel geleerd wat wel en niet voor mij werkte.

20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn eerste bevalling was ingeleid, wat resulteerde in enorm veel complicaties en een spoedkeizersnede. Bij mijn tweede moest ik daarom sowieso in het ziekenhuis bevallen. Maar die tweede bevalling ging zo snel, dat ik niet lang in het ziekenhuis ben geweest. De vk zei toen al dat de kans bestaat dat ik bij een derde het ziekenhuis niet haal. En ik zou heel graag thuis willen bevallen, dus we zien wel hoe het loopt tegen die tijd. Het is ook al 6 jaar geleden dat ik bevallen ben, dus wellicht gaat het nu wat rustiger aan, je weet het toch nooit.

Deel Deze Pagina