3e kindje?!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loetje88, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik vond het ook heerlijk met nr 3 hoor @Roosie91 en @MaLuc. Echt genieten. Voor mij persoonlijk was het grotere leeftijdsverschil tussen 2 en 3 heel fijn.
    En ik snap dat je er ook naar uit kijkt maluc, ondanks alle gebroken nachten etc is het toch een hele bijzondere tijd. Weet je al of je een jongen of meisje krijgt? Of wil je het niet weten?

Ja weet je ik heb het ook al 4 keer mogen meemaken natuurlijk en ik ken mezelf, na nr 5 heb ik weer hetzelfde dilemma, want dan is er nog steeds een kindje welkom. Verder heb ik ook geen grote bezwaren, elke keer (bijna) gelijk zwanger, geen miskramen, goede zwangerschappen en snelle bevallingen zonder complicaties en een vlot herstel. Financieel is er ook geen bezwaar. Dus geen echte dealbreaker waardoor ik uit mezelf al zeg het is genoeg.
    Maar ja, soms is het ook wel fijn om even aan mezelf te kunnen gaan denken ;) en er komen nog genoeg mooie momenten met de kindjes die er nu zijn.

Loetje88 en Rosy90 vinden dit leuk.
  2. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Als het hier nu raak zou zijn, zou mijn oudste wel op school zitten als de baby komt, maar mijn jongste nog niet. Ze gaat dan nog wel naar het kdv, maar niet op de dagen dat ik thuis ben. Dus dan zit ik toch nog met een baby en een peuter. Wat dat betreft weet ik ook echt niet hoe dat zou zijn. Misschien was het fijner als zij ook op school zou zitten, maar ja, dat is nu toch te laat als het raak zou zijn haha. We zien wel hoe het komt.

@Eppo82 , Ik vind het knap dat je nog steeds meer kinderen zou willen, ook al hebben jullie nu een beetje besloten dat het toch bij 4 blijft. Ik denk dat ik het ook altijd wel moeilijk zou vinden om de babytijd af te sluiten. Maar na 4 zouden voor mij toch echt wel wat andere dingen mee gaan spelen, zoals mijn vrije tijd, de financiën, plaats in huis enz. Ik heb dat nu zelfs al wel een beetje. Dat was voor ons ook de reden om uberhaupt over nummer 3 te twijfelen. Maar ik wil gewoon geen spijt krijgen. Dus nummer 3 en 4 kunnen nog wel, maar dan is het hier echt klaar.

3. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ja, mij ook! Maar ik kon echt niet nog wachten tot mijn zoon ook naar school zou gaan, haha, hij is 3,5 straks.

@Eppo82, jij hebt nog iets meer ruimte tussen nummer 2 en 3, zo lang kon ik echt niet meer wachten ;) Ik weet het geslacht nog niet. Zei eerst ook overtuigd dat ik het niet wilde weten, maar begin nu wel nieuwsgierig te worden en misschien is het ook juist wel leuk voor mijn kinderen, dan wordt het nog echter ofzo. Ik hoop dat ik er 1 februari uit ben, dan heb ik de 20-wekenecho.

@prulletje2, jouw jongste zal ook zeker 3 zijn als de volgende baby komt, dat is al weer heel anders dan het kleine leeftijdsverschil dat je bij je oudsten hebt :)
    Lijkt me trouwens best fijn dat je voor jezelf al duidelijk hebt dat nr 3 en 4 welkom zijn, maar dat het dan ook klaar is.

prulletje2 en Rosy90 vinden dit leuk.
  4. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Ja lastig is dat het @Roosie91 om te beslissen wanneer het juiste moment is om voor een derde te gaan. Hier onbewust nu weer meer tijd er tussen, maar het is ook wel fijn om echt tijd te hebben voor een kleintje!

@MaLuc Heerlijk he die tijd voor jezelf! Hier vanochtend ook, maarja dan plan ik weer van alles en is de ochtend weer veel te snel voorbij. Nog maar paar weekjes en ik heb 2 dagen per week tijd over.. Ben benieuwd wat ik met m'n tijd dan ga doen.. lig wil ik het hardlopen weer goed oppakken en echt 5km in <30min kunnen rennen.

@Loetje88 spannend.. nog even en we kunnen samen aftellen tot onze NOD!

@Eppo82 Fijn dat je steeds meer afstand kan nemen van je wens. En wie weet worden jullie nog wel verrast. Het kan nog wel..

Hier weer bijna bij m'n eisprong.. dus maar weer even afwachten hoe de testen gaan oplopen!

Rosy90 vindt dit leuk.
  5. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @gerdia, zo'n ochtendje is inderdaad veel te snel voorbij. Over een paar weken gaat je zoon naar school? Spannend!
    Hopelijk gaan je testen mooi oplopen!

6. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    @gerdia spannend! Vind de ovu testen ook al een leuke voorpret zeg maar haha

Hopelijk de komende maanden allemaal positieve testen!

7. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    @MaLuc hij gaat idd over een week of 8 ook naar de basisschool, hij is er ook wel aan toe, maar ik nog nog niet! Hier spelen nu 3 kinderen heerlijk in de sneeuw.. zo fijn he! Als er volgend jaar nog geen baby is gaan wij op wintersport. Maar ik hoop dat reisje nog wel een jaartje uit te stellen.

MaLuc en Rosy90 vinden dit leuk.
  8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    @MaLuc ja het verschil was niet bewust hoor, wij waren op relationeel gebied in zwaar weer en dan is het niet verstandig om aan een kind te beginnen ;) anders had er in mijn hoofd max 3-3,5 jaar tussen gezeten.
    Maar het is nu helemaal prima zoals het is. :)
    Spannend, 1 februari schiet al op.

@prulletje2 ja wat mij betreft is het hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik vind het zo gezellig zon grote club. Maar ja, ik merk wel dat ik ook wel toe ben aan een paar uurtjes voor mezelf. Ik heb straks in september 2x2 uur per week voor mezelf, voor het eerst in 11 jaar :o: (altijd schooltijden gewerkt, dus nooit structureel een kindvrij dagdeel :roflmao:) dat is ook wel lekker denk ik.
    Wat ik van jou dan weer knap dat je nu al weet dat je ook een nr 4 wil, dat had ik echt nog niet toen. Jij hebt meer een plan, bij mij is het meer een samenloop van omstandigheden :roflmao:.

@Roosie91 oeh spannend binnenkort wennen, leuk zeg! Lijkt het haar zelf ook leuk om naar school te gaan?Mijn dochter kan in september gelijk met het schooljaar starten, dus ik weet niet hoe dat met wennen gaat eigenlijk.

@ de rest ik hoop voor jullie snel op een mooie test, kom maar door! :)

Rosy90 vindt dit leuk.
  9. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    @Eppo82 Jaa ze heeft er heel veel zin in om naar de ‘grote’ school te gaan. Ik wat minder haha. Maar dat komt vast omdat ze mijn eerste is. Ik ga haar ontzettend missen! Maar ik kan er ook wel naar uit kijken dat ik dan wat meer alleen ben met mijn zoon, dat vind hij vast geweldig!
    Ze gaat dan (als het goed is) drie ochtendjes van te voren wennen. Maar dat gaat helemaal goed komen want ze is super meegaand en sociaal.

Eppo82 vindt dit leuk.
  10. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja ik vind 3 gewoon een vreemd aantal ofzo. En misschien is de kans er echt wel dat we stoppen na de derde. Maar ik wilde niet dat mijn man na nummer 3 stop zou zeggen en dat ik dan nog een 4e wilde. Dus ik heb met hem eerst wel overlegd als we een derde willen of hij dan ook nog een vierde wil. Daar is hij mee akkoord gegaan. Dus ik heb in elk geval de optie open.

Rosy90 vindt dit leuk.
  11. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Oja @Eppo82, dat heb je geloof ik wel eens genoemd. Dan snap ik het grotere leeftijdsverschil ook wel. Al lijkt het me best ideaal: de jongste op school voordat er weer een baby komt. Maar goed, dat duurde me net te lang ;)
    Mijn dochter is trouwens van september en mocht toen gelijk volledig starten direct na de zomervakantie (ze werd pas eind september 4). Alle kinderen die in juli/augustus/september 4 werden begonnen tegelijk. Ze zijn voor de vakantie alleen een keer een uurtje in de nieuwe klas wezen kijken, niet echt wennen dus. Maar het zal per school wel verschillen.

@Roosie91, ze gaat het vast fantastisch vinden als ik dat zo lees. En je zoon vast ook. En jij went er vast ook snel aan als zij het leuk vindt. Ik vond het ook vooral lekker dat ik ook eens 1-op-1 iets kon doen met mijn zoon. We gingen ineens elke week zwemmen (dat zag ik echt niet zitten met twee kleine kinderen).

prulletje2 en Rosy90 vinden dit leuk.
  12. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Wat zijn er toch veel dingen om over na te denken he... Dat maakt het allemaal ook wel lastig merk ik. Wij hebben erg kort tussen de 3 kinderen, en dat was bewust. Nou ja, vooral omdat ik na nummer 1 het geduld niet had om te wachten op een groter leeftijdsverschil en we zoiets hadden van: ach we zitten nu toch in de luiers ed. Dus dan liever meteen erachteraan ;) En bij nummer 3 hetzelfde verhaal. Daarbij kwam dat we het dan leuker voor de kinderen vonden als ook daar niet zoveel verschil tussen zou zitten. Ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb. Ik vind het heerlijk, deze kindercreche. Mochten we gaan voor nog een kindje dan willen we er wel bewust wat meer tijd tussen. De zorg voor een baby is best pittig en dan is het wel fijn als de andere kinderen al wat zelfstandiger zijn. Maar ik heb wel heel erg in mijn hoofd dat ik er dan niet veel meer verschil tussen wil als tussen de oudste en jongste, zodat hij/zij geen nakomertje is.
    En dat laatse zorgt voor mij dat ik steeds met augustus in mijn hoofd zit om een knoop door te hakken. Mochten we er dan voor gaan, en we zijn weer snel zwanger, dan zit er bij de komst van de kleine ongeveer evenveel tijd als tussen de oudste en jongste.

@Eppo82 ik ben wel lichtelijk jaloers hoor, hoe jij schrijft over je grote club. Dat geeft echt zo'n liefdevol gevoel. Ik wil ook 4 kids aan de ontbijttafel haha. Maar goed, ik kan me ergens ook voorstellen dat na nummer 4 hetzelfde knagende gevoel weer opspeelt en je moet ergens toch stoppen (toch? ;) )

Oee ik duim voor een hoop positieve testen hier de komende maanden. Ben benieuwd hoor!

Hier kan het echt nog alle kanten op gaan. Ik doe er heel luchtig over en maak regelmatig even een opmerking om het idee van nog een kindje warm te houden ofzo. Maar mijn man maakt het me wel moeilijk door eigenlijk nooit echt negatief te reageren. Net ook weer. Zegt hij letterlijk: de wens is er wel, maar het is niet praktisch. Grrr waarom kan een vent niet gewoon zijn gevoel volgen en dat praktische komt dan wel goed! Nu hoeft er voor mij ook niet nu meteen een keuze gemaakt te worden dus ik zie het maar weer als een stukje hoop haha.

Hoe is het verder met iedereen hier?

gerdia en Rosy90 vinden dit leuk.
  13. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Lastig @Rhombi ! Mannen zijn hierin zo anders he! Het zijn ook geen makkelijke keuzes. Ik heb ook zo getwijfeld maar toen we eenmaal de knoop door gehakt hebben kan ik me inmiddels niet meer voorstellen dát we getwijfeld hebben.

Hoe oud zijn jouw kindjes ook alweer?

14. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hier zn gangetje. Druk met de voorbereidingen van de verbouwing en daardoor kan ik mn ongeduldheid redelijk onder controle houden haha

gerdia en Rosy90 vinden dit leuk.
  15. Rhombi

Rhombi Bekend lid

26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Fijn gevoel is dat, als die knoop eenmaal is doorgehakt, lijkt me! Dan ga je er alleen maar meer en meer naar uitkijken. Fijn dat je lekker afleiding hebt nu!

Mijn kinderen zijn 4, 3 en 1,5

Loetje88 en gerdia vinden dit leuk.
  16. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    @Rhombi Lastig he om het voor je uit te schuiven en dat de tijd door tikt ondertussen. Hier wouden we ook graag een wat kleiner leeftijdverschil tussen nr 2 en nr 3.. maar de tijd heeft helaas uitgewezen dat we geduld moeten hebben.

@Loetje88 Wachten duurt altijd zo verschrikkelijk lang he.. nouja nog even en het is alweer maart. Pff de maand dat m'n kids jarig zijn en de jongste naar school gaat. Stiekem kijk ik ook wel weer uit naar de tijd dat ik dan gewoon voor mezelf heb, kan ik rustig overdag gaan hardlopen ipv in het donker.

Het is hier nu weer het lange wachten.. donderdagavond laat een positieve ovulatietest gehad... dus nog maar even 2x goed geklust!

Deze week een rare week met een avonddienst en twee nachtdiensten. Dus vooral slapen op gekke tijden, gelukkig is m'n ovulatie geweest!

Rosy90 vindt dit leuk.
  17. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Lastig @Rhombi! Maar augustus is het gelukkig nog lang niet, al lijkt het me wel vervelend dat als bij jou de wens zo duidelijk aanwezig is, hij nog geen knoop kan doorhakken. Hopelijk komt dat snel!
    Ik zie nu de leeftijden van je kinderen, nog lekker jong in elk geval! Ook als er iets meer verschil zit tussen 3 en 4 dan tussen 1 en 3 zou ik het niet gelijk zien als nakomertje hoor. Hier straks 3,5 jaar tussen nummer 2 en 3, wel wat meer dan tussen 1 en 2, maar zie deze baby ook niet als een nakomertje.

@Loetje88, het gaat nu bijna beginnen! Het verbouwen en het voor een derde kindje gaan, spannend! Ik kan me voorstellen dat de tijd nu met alle voorbereidingen wel wat sneller lijkt te gaan.

@gerdia, weer op het wachtbankje dus, spannend!

Hier gaat het prima gelukkig. Ik ben al bijna weer op de helft van de zwangerschap (of misschien ben ik dat al wel :eek:). De tijd vliegt echt voorbij. Ik heb vrijdag de 20-wekenecho, vind ik wel spannend! En ik twijfel nog steeds of we het geslacht willen weten. Mijn man laat het an mij over.

Rosy90 vindt dit leuk.
  18. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Hopelijk deze ronde wel raak @gerdia !!! Duimen draaien voor je!

Jeetje @MaLuc de tijd gaat echt snel he! 20 weken echo is ook altijd best spannend! Is toch weer een mijlpaal als die goed is vind je niet. Ben heel benieuwd of je eruit komt of je het geslacht wilt weten! Ik ben ook al benieuwd aan het worden hahah maar het is ook zoiets leuks! Maakt het beeld ook alweer wat echter vind ik. Maar jij hebt iig al een jongen en een meisje meer smaken zijn er niet haha. Bij ond wordt dat echt spannend dit keer. Hoewel ik nu al heel sterk voel dat wij alleen maar jongens krijgen. Altijd al gehad haha

Vandaag over zes weken start de verbouwing. Echt zo spannend! Eerste meubels aan t verkopen.

Wil wel even tegen die tijd kijken hoe mn cyclus is uitgekomen misschien dat we dan toch nog een maandje opschuiven vanwege uitgerekende datum rond de kerst. Maja kijken tegen die tijd wel ff. Het is wel gek dat het alweer zo dichtbij komt. Ik had vandaag beoordelingsgesprek en had gelijk zoiets van owjee die gaat straks niet blij zijn als ik weer aan kom met ik ben zwanger haha maja ook dat komt wel weer goed. Schuiven de plannen op t werk ook weer op. Het is niet anders.

19. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Wat is het rustig hier!

Wij hebben gisteren besloten om de boel lekker los te laten vanaf nu. We gaan nog niet gericht aan de slag maar als het gebeurt dan gebeurt het, vanaf mrt/april gaan we wel gericht aan de slag (dus echt op de juiste dagen).

Maar we hebben gelijk deze maand al een kans volgens mij want hebben gister onveilig gedaan en vanochtend had ik ineens een knal ovutest. Dus 2-3 dagen voor ei...maargoed we zien wel hoe het loopt. Ook wel weer spannende voorpret vind ik, soort van roulette hahahah

MaLuc, Rosy90 en kwebbelsnoes vinden dit leuk.
  20. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Spannend @Loetje88!!!

Ik mag weer op het wachtbankje, spannend weer!

Rosy90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina