Haha nouja dat snap ik wel maar ik dacht meer hoe gezonder of ongezonder dat je bent, dat dat invloed heeft op welk zaadje meer kans heeft het te overleven ofzo. Het schijnt bijv ook dat premature meisjes het vaker overleven dan jongens, omdat ze sterker zijn. Misschien dat je dan eerder een meisje krijgt als je niet zo super gezond bent, omdat meisjes dat beter aankunnen ofzo, weet ik het haha. Je hebt ook meer kans op een tweeling bij overgewicht.
Die verhoogde kans op een tweeling bij overgewicht komt omdat er bij overgewicht vaker een verstoorde cyclus is en daardoor ook verhoogde kans op een dubbele eisprong. Het blijkt ook dat vrouwelijke zaadcellen langer overleven dan mannelijke, maar dat mannelijke sneller zwemmen. Blijft interessante materie
Haha ja dat laatste wist ik, maar dat schijnt tegenwoordig ook weer ontkracht te zijn las ik ergens. Nouja ik ben ook geen wetenschapper dus ik verwacht niet dat ik nu ineens iets weet wat niemand ooit nog onderzocht heeft haha. Ach je krijgt wat je krijgt
Bij de jongens elke dag sex gehad rond eisprong. Maar dit keer dus sex een paar dagen voor de eisprong. Dus ik kan morgen vertellen of die theorie klopt. Maar het blijft altijd bij een zogenaamde verhoogde kans. Er is nog altijd genoeg kans dat je toch gewoon het andere geslacht krijgt dus blijft altijd lastig die dingen!
De vorige keren klopte die theorie wel, bij mijn zoon seks op dag van eisprong en bij dochter 2 dagen ervoor. Nu 2/3 dagen voor eisprong, dus volgens die theorie zou ik dan weer een meisje moeten krijgen. Maar dat weten we pas in december
Ben wel heel benieuwd nu loetje! Jij nog meer uiteraard haha. Ik heb bij mijn zoon en dochter allebei rond de eisprong veel seks gehad omdat ik dacht dat dat hielp haha. Geen idee dus op welke dag het zaadje is blijven plakken.
Ik wil mezelf niet ongezond noemen, want dat ben ik momenteel volgens de bloedwaarden en volgens mijn bloeddruk waarde niet maar ik ben wel plussize en heb geen dochters. Ik denk dat ik je theorie even kom ontkrachten Ik had morbide obesitas toen ik mijn twee eerste jongens kreeg. Mijn man rookte. Geen pakje per dag gelukkig. Maar hij rookte ook wel meer dan 'recreatief'. Inmiddels ben ik een maagverkleining verder en vele tientallen kilo's lichter. En mijn man is drastisch geminderd met roken, hij is aan het stoppen mbv zo'n elektrisch ding. Ondanks mijn maagverkleining ben ik nog steeds niet slank en atletisch Ik ben van maat 56 naar 48 gegaan. En krijg nu weer een jongen. Dus hier wel een dikkere, en volgens jouw visie ongezonde, moeder met alleen maar jongens
Ik wilde zelf heel graag voor het hier en nu een jongen erbij. Leek me veiliger en gemakkelijk. Ik ben het gewend. Ik werk ook met kinderen in een opvoedende setting en ik vind over het algemeen meiden wel pittiger qua opvoeden. Ze vragen om een heel andere aanpak dan jongens. Maar als ik 20 jaar in de toekomst kijk dan had een dochter erbij me ook heel leuk geleken. Heb je toch een andere band mee...niet perse hechter in mijn ogen, maar anders. Mijn broertje is 31 en al lang het huis uit, maar komt nog zeer regelmatig in het ouderlijk huis. Vaker dan ik voor de gezelligheid een hapje eten met mijn moeder bijvoorbeeld. Onze levens zijn dan wel anders. Ik werk en heb kinderen. Spreek mijn ouders vaak en mijn moeder vaak ook rondom de kinderen omdat zij oppast. Maar mijn broertje kan echt voor de leuk en alleen om bij te kletsen gewoon bij mijn moeder langsgaan. En dat doet hij ook zeker wekelijks. Ik hoor vaak dat mensen zeggen dat jongens niet vaak meer thuis komen, maar ik zie dat om mij heen anders. Mijn neven komen ook nog zeer regelmatig bij mijn oom en tante thuis. Nichtje maakt zich veel meer los van haar ouders dan haar broers nu ze volwassen is Heb bij mezelf nog niet gemerkt dat ik er moeite mee heb dat ik nooit een dochter zal hebben. Dit is zoals het moest zijn. Dit is wat ik gekregen heb en wat ik koester. Ik herken wel deels wat je zegt. Ik was ook heel nieuwsgierig hoe een meisje van ons eruit zou zien en hoe ze zou zijn. Of ze op mij zou lijken bijvoorbeeld. Wat dat betreft is het wel jammer dat we dat nooit zullen weten. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat voor ventje dit wordt. De jongens die ik heb zijn zo verschillend! Ik vind het super stoer om straks 3 jongens te hebben die mij mama noemen. Prachtig toch! Morgen weet je het. Hoe jullie gezin er vanaf oktober uit zal zien. En het zal hoe dan ook prachtig zijn. Misschien is het een meisje en moet je wel even slikken omdat dat zo anders zal zijn dan je jongens
Sorry ik wilde ook niet suggereren dat iemand hier niet gezond is hoor. Ik kijk naar mezelf. Ik ben wel wat te zwaar en sport niet en dat ligt echt aan mezelf. Ik eet ook niet het meest gezond. Dat doe ik zelf. Daar moet natuurlijk wel wat veranderen. Ik wil er wel 15 kilo af hebben. Dus ik vind mezelf nu niet echt gezond. Maar ik wil niemand beledigen of een slecht gevoel geven in elk geval. Dus ik hoop niet dat je het zo opvatte.
Ik nam het niet persoonlijk op, omdat ik zelf weet hoe mijn gezondheid en leefstijl is. Maar het kwam wel een beetje over alsof dikkere vrouwen ook automatisch ongezond zijn in jouw ogen Maar fijn dat je er nog even op terug kwam
@Loetje88, hoe laat heb je de echo? Ben heel nieuwsgierig! Ik snap je gevoel wel hoor, lijkt me ook best een ding om los te moeten laten dat je ooit een meisje krijgt.
Vanochtend hebben we de echo gehad. We hebben gevraagd of ze het op een briefje wilde schrijven en zijn daarna door gereden naar mijn zus waar we de kinderen even gedropt hadden. Daar heeft mijn zus een genderreveal ballon opgeblazen. En de kleur van de confetti was....................... ROZE!!!!!!!!!!! wat een super leuke manier om er zo achter te komen ik kan het nog steeds niet geloven. Mn zus heeft alles gefilmd. Heb echt staan gillen en huilen hahahah zo komisch!!! En mijn zoontje was alleen maar verdrietig dat de ballon kapot was hahaha
Ik wil nog wel even zekerheid met de twintig weken echo hoor haha. Sowieso een hele spannende echo wel of alles goed is met de baby!
Wat leuk @Loetje88 een meisje!! Gefeliciteerd!! Ik heb precies hetzelfde.. Ik verwacht ook dat we een 3e jongen krijgen, man en ik denken het allebei.. Maar ergens is er toch een kleine wens voor een dochter, om het ook mee te maken en lekker te tutten. Ik mis nu echt niets met mijn jongens hoor, en nog een jongen zou heel erg welkom zijn, maar een meisje zou gewoon extra speciaal zijn haha..
Wauw @Loetje88 gefeliciteerd!! Het maakt natuurlijk geen bal uit (nou ja feitelijk wel 2) maar een meisje is natuurlijk superleuk! Geniet ervan!! Lekker roze shoppen
Haha bedankt allemaal. Nou na twee jongens is dit natuurlijk wel echt super leuk. Jongen was ook heel leuk geweest maar dat we nog een dochter mogen krijgen wauw. Toch wel een droom die uitkomt. Heel bijzonder. Nu aftellen naar de twintigwekenecho. Toch ook wel weer een spannend moment vind ik
Haha nu ga je vast al die clichés horen van 'oh jullie wilden zeker nog proberen voor een meisje'. Bij ons zeggen ze standaard dat we klaar zijn nu we allebei hebben.