Intake voor GUO???

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door nelta, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Vanwege een schisis bij onze dochter krijgen wij deze zwangerschap een GUO ipv de normale 20-weken echo.

Nu moeten we deze keer eerst voor een intake komen bij het ziekenhuis. Deze afspraak staat volgende week al en dan plannen ze dan de GUO.

Vorige keer hebben we geen intake gehad en hadden we gelijk de GUO (na afwijkende 20-weken echo).

Wat is het nu het nut van deze intake? Bij de vorige GUO (bij dochter) is al een complete familie-anamnese afgenomen. Indicatie GUO is ook al bekend. Ik zie er zelf de meerwaarde niet van (behalve dan financieel voor het ziekenhuis.......), maar misschien zie ik dit verkeerd. Graag hoor ik jullie ervaringen.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hmm geen idee. Lijkt me dat ze het best ook kunnen bespreken vlak voor de GUO, aangezien ze weten waar ze naar moeten kijken. Ik zou ze even bellen en het navragen.

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Tja, heb ik gedaan. Het is hun protocol, zeiden ze.

4. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad, er word dan besproken waar ze allemaal naar gaan kijken en als er eventueel iets word gevonden wat er dan gebeurd...

Verder de guo zelf word gedaan door een prenataal echoscopist. Deze kan jou als vrouw dus nergens mee helpen en gaat dit ook niet doen.

Ik had persoonlijk een cyste bij m'n eierstok, en vroeg haar of ze even wilde kijken of hij er nog zat en of hij vergroot was ten opzichte van de vorige keer. Dit werd dus niet gedaan omdat ze alleen verstand hebben van babies in de baarmoeder... Opzich wel fijn dat ze zulke specifieke kennis hebben. Maar ik had het toch ook wel prettig gevonden als het had gekunt:(

Het gesprek ervoor is dus voor al jou vragen en jou als zwangere vrouw.

De guo is puur voor de baby.

Ik ben overigens een uur zoet geweest met de guo dus hou daar rekening mee;)

Succes!

5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar de vk houdt mijn zwangerschap al in de gaten. Bij een normale 20 weken echo krijg je ook geen intake.
    Wij hebben nu een iets verhoogde kans op kindje met een schisis, dat is ons al verteld door de klinisch geneticus bij het schisisteam.

Voor de GUO zelf heb ik vorige keer ook 5 kwartier gezeten en later die dag nog een 3d echo, maar toen mankeerde de baby wat en nu hopelijk niet.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Vaag, ik heb bij zowel deze als vorige zwangerschap een GUO gehad maar geen intakegesprek eerst. Gewoon de echo

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb wel in het zkh van tevoren altijd een gesprek gehad wat de opties zijn wanneer er iets gevonden wordt. Dus ik denk dat het dat dan idd zal zijn. Want zo'n echoscopiste bespreekt idd niets. Die zegt alleen of het goed is en zo niet, wat er dan fout is. Niet eens over de gevolgen daarvan.

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja, daar kan je toch echt pas wat over zeggen na de echo, afhankelijk van of ze wat vinden en wat ze dan vinden.

Ik ben me ervan bewust dat het medische echo is en dat er afwijkingen gezien kunnen worden, al hoop ik natuurlijk niet.

9. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Wij hebben ook een GUO gepland staan en we hebben geen intakegesprek..... ik denk dus dat het per instelling verschillend is! Wij hebbende GUO in Zwolle.

10. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dit...

Hier trouwens de GUO in het AMC gehad.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik had ook geen intake apart..
    alleen een gesprekje vooraf me de echoscopiste.
    zij legde uit waar ze allemaal naar gingen kijken en dat het na de tijd besproken zou worden met de gyn.
    na de guo kwam de gyn en heeft de kleine goedgekeurt op wat ze konden zien.
    was trouwens ook in zwolle.

Deel Deze Pagina