Hoi meiden, Ik heb even jullie advies nodig. Mijn vriend heeft een thuistest gedaan van sensitest voor zijn zaad te testen en deze was negatief Pas na afleestijd kwam er een licht streepje maar daar mag je dan niet naar kijken toch? Is het nu al verstandig om naar de huisarts te gaan of eerst nog zelf te proberen? Want kan de thuistest ook ongelijk hebben? Dus vals negatief? En wat was dan dat streepje na afleestijd? Indroger? Mijn vriend is niet ziek geweest of alcohol gedronken voor test. Zelf vind ik het nog vroeg om naar de huisarts te gaan en ben bang voor een slechte uitslag. Maar van de andere kant wil ik wel weten of het überhaupt mogelijk is om natuurlijk zwanger te raken. Hebben jullie tips voor te zorgen dat de vruchtbaarheid misschien verbeterd? Liefs,
dat ze heel erg slecht zijn ze meten maar 1 van de belangrijke dingen, en het is de combinatie die goed of slechte uitslag geeft (hoeveelheid, bewegelijkheid en de vorm). Ik zou ze ook niet doen, wat zowel een positieve als negatieve uitslag zeggen niks. maar daar heb je nu niks meer aan Stoppen met roken, strakke kleding, veel fietsen, alcohol, en meer gezond gaan eten enzo, zijn wel dingen die kunnen helpen. zou gewoon naar de huisarts gaan en een echte test laten doen.
hm, ik zou de ha bellen en hier eens navraag over doen. Dan kan je altijd nog beslissen of je meteen verder actie wil ondernemen. Ik zelf zou wel actie ondernemen, heb geen ervaringen met de testen maar wordt zelf behoorlijk onzeker met 10 rondes op de teller
Oh nee, zo'n test moet je echt nooit doen! Ik hoor heeeel veel dat die onbetrouwbaar zijn, ik weet niet meer hoe het precies zat hoor; Ze tellen alleen hoeveelheid zaadjes, of alleen de beweeglijkheid, in ieder geval zijn deze testen heel anders dan die van de dokter. Daar maak je jezelf alleen maar gek mee. En ik zie dat jullie in de vijfde ronde zitten, dat is echt vroeg voor zulke dingen. Dikke kans dat jullie nog niet in aanmerking komen voor zo'n onderzoek, er is immers geen reden om aan te nemen dat het niet zou lukken
Ik heb geen ervaring net thuistesten voor mannen. Ik weet wel dat ze er zijn. Maar volgens mij is er nog vrij weinig over bekend qua betrouwbaarheid. Over het algemeen wordt er gesteld dat je een jaar zelf moet proberen en lukt het binnen dat jaar niet, dan is de volgende stap naar de ha. In die zin ben je 'pas' 5 rondes bezig, dus zou ik zeggen probeer het nog even zelf. Maar van de andere kant kun je ook zeggen dat deze test je reden tot zorg geeft en dat je daarom al eerder de stap naar de ha zet. Je zou eens kunnen bellen met een fertiliteitskliniek en je zorg aan hen voorleggen. Ik denk namelijk dat de ha je naar huis stuurt met de boodschap dat je over ruim een half jaar terug mag komen als het dan nog niet gelukt is.
Ik ben wel blij dat die test niet veel zegt. Ik denk niet dat we nu al naar ha gaan met jullie advies om terug gestuurd te worden. Dan is het ook zo zonde voor de tijd. De ha zal ook wel zeggen dat die test niet betrouwbaar is. Moet je persé een jaar wachten voordat de ha iets gaat ondernemen? Ik dacht dat zaad eerder kon worden gecontroleerd? We hadden die test gedaan vanwege vriendlief zijn verleden. Hij is ooit een keer op de badrand gevallen als kind en hierdoor kan hij nu 1 bal omhoog "drukken". Weet niet of dat veel schade aan kan brengen?
Wij hebben ook eens zo een test gedaan. Uitslag was goed. Laatst is het sperma van mijn vriend via de dokter onderzocht en die was ook goed. Bij ons klopte de uitslag dus wel, maar goed dat zegt dus nog niks hoor.. Er zijn verschillende thuistesten in de omloop en de een is betrouwbaarder dan de ander. Die van ons testte zowel de hoeveelheid als de beweeglijkheid en moest je ook nog een keer herhalen. Anders zegt zo een test helemaal niks.
Dat kan bij die van mijn vriend ook, maar dat maakt helemaal niks uit. Zegt niks over de zaadkwaliteit.
Dan hadden wij een andere alleen voor de hoeveelheid dacht ik. En dat herhalen was bij die van mij ook niet