3e miskraam achter elkaar, wie herkent dit?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MDvD96, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    In 2019 voor het eerst zwanger geraakt, een fijne zwangerschap gehad en met 37 weken bevallen van een prachtige dochter..

    November vorig jaar besloten voor een tweede kindje te gaan. Ik raakte al snel zwanger in januari, maar dit werd een miskraam rond de 5 weken.

    Opnieuw zwanger in mei, dit werd wederom een miskraam in juni met 5 weken.

    Na de miskraam in juni niet meer ongesteld geweest en gelijk weer zwanger. Dit leek goed te gaan. Op 21 juli hadden wij onze eerste echo op 6+1 weken. De verloskundige zag niets in de baarmoeder. Doorgestuurd naar het ziekenhuis waar ze een vergrootte baarmoeder met vruchtzakje zagen geschat op 5 weken. Gisteren had ik roze verlies bij afvegen en vanochtend is het bloeden begonnen. Ook dit is dus weer een miskraam.

    Is er iemand hier die ook meermaals miskramen heeft gehad rond het termijn van 5-6 weken die inmiddels onderzocht is of hulp heeft gehad en nu wel blijvend zwanger is?
     
  2. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik heb 4 miskramen tussen de 4 en de 12 weken gehad voordat ik blijvend zwanger was van mijn dochter. Ik heb alle onderzoeken gehad maar hier is nooit iets uitgekomen. Ben alleen geopereerd aan mijn endometriose en daarna kreeg ik een miskraam met 12 weken (kindje gestopt met 10 weken) maar daarna wel blijvend zwanger. Volgens de arts werkte mijn filter niet goed, dus liet mijn lichaam ook slechte embryo's innestelen. Ik had ook vrijwel iedere ronde een positieve test.

    Na mijn dochter heb ik nog 2 miskramen gehad tussen de 4 en 6 weken. Nu hopelijk blijvend zwanger, maar de angst zit er wel goed in, genieten gaat ook nog niet echt.

    Na 3 miskramen heb je recht op onderzoeken, meestal komt hier niets uit maar soms wel.

    Sterkte!
     
  3. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    139
    43
    Vrouw
    Hier is het nu ook 3 keer achter elkaar mis gegaan, in Nederland lopen we tegen een muur van protocollen wat er niet onderzocht kan/mag worden. Wij hebben ons aangemeld in Duitsland, het oriënterende gesprek was al een verademing, werd zo serieus genomen, waar in het umc alles van tafel werd geveegd. Dus hopelijk over 8 weken intake gesprek!
     
  4. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Wat naar! Heel veel sterkte!

    Hier ging het 3x mis toen we voor de derde gingen, in een korte tijd (3 miskramen in 5 maanden tijd)
    Ik heb toen herhaalde miskramen onderzoek laten doen. Er kwam niks geks uit behalve een lichte afwijking op de bloedstolling. Normaal moet je dan nog een tweede keer prikken om te bevestigen, maar toen was ik al weer blijvend zwanger. Wel hadden we toen voor het eerst een menstruatie er tussen gelaten (ik word snel zwanger) en slikte ik een bloedverdunner. Dus geen idee waar het aan lag.

    Je hebt nu recht op onderzoek, daar zou ik gebruik van maken.
     
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Allereerst wat een rot situatie! Ik heb helaas 2 missed abortions en 2 miskramen gehad achter elkaar. Missed abortion met 9,5 week, daarna met 11 weken. Direct daar achteraan een miskraam rond de 5 weken en daarna wederom een miskraam met 5 weken. Wij hebben alles laten onderzoeken wat er te onderzoeken valt. Genetische onderzoeken, NK- en plasmatelevisies, stollingsonderzoek, echt alles. Niets uitgekomen helaas. Wij zijn overal geweest, Nederland, België, Duitsland en Spanje. Wellicht speelt bij ons mijn leeftijd mee. Was 38 bij de 1e missed abortion en 41 bij de laatste miskraam. Nu ruim 17 weken zwanger na eiceldonatie. Wij durfde na alle ellende het niet meer aan met eigen eicellen.

    Veel sterkte met alles!
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Hier 1x t21, MK en zvmk. Kon onderzoek laten doen maar bij ons was uitbreiding geen "musthave" dus ik gooide t gewoon op pech en slechte foutcontrole van mijn lijf. Zoontje had gezien zijn orgaanschade nooit zo ver door mogen ontwikkelen, had al lang en breed een mk moeten zijn. Was destijds nog net 34 bijna 35 en op "latere leeftijd" zwanger worden is echt een ding in onze familie wat meer ellende dan goeds brengt. Ik was al blij dat we niet weer voor die klote keuze kwamen te staan en dit keer mn lijf in elk geval vroeger inschakelde dan pas bij 15 weken. (hartje stopte in de ochtend zelf nog voordat wij bij de intake van t ziekenhuis waren voor beeindiging zwangerschap)

    Vooralsnog gaat deze goed, zowaar, zonder enige verandering of onderzoeken. Reken me nog niet rijk, maar we zijn net voorbij neutraal richting positief.

    Belgie en Duitsland staan heel anders in dat soort onderzoeken dat heb ik wel meer gehoord.

    Geldt ook voor behandelingen van o.a. kanker. In Nederland ben je nogal vlot klaar, in Duitsland geven ze niet zo snel op.
     
  7. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.759
    1.342
    113
    Vrouw
    Wat rot, sterkte!
    Hier 2 miskramen en nog een die ik geen miskraam kan noemen (1,5 dag positief getest voor nod).

    Je mag onderzoek laten doen, maar dan mag je 3 maanden niet zwanger zijn. Ik heb er voor gekozen deze 3 maanden wel te proberen zwanger te worden, en lukt het niet dan testen.

    hopelijk ben je snel blijvend zwanger
     

Deel Deze Pagina