Voeding tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nina010, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Hallo verloskundige,

Ik heb toch nog een vraagje en dan wel over voedsel.

Ik ben gewend om gezond te eten maar ben geen makkelijke eter.
    Ik hou bijvoorbeeld niet zo van boterhammen dus ik eet crackers. Volkoren of vezelrijke. Kan dat kwaad dat ik geen brood eet of zijn de crackers ook voedzaam genoeg?
    Verder gebruik ik geen boter, lust ik gewoon niet.
    Ook volle/halfvolle producten , melk yoghurt of vla lust ik niet maar wel de light versies die zijn meestal zonder vet of suikers. Ik eet veel groente en fruit en vlees 2 keer per week ofzo en bijna geen vis.
    Zoals je ziet eet ik bijna geen suikers behalve fruitsuikers en bijna geen vetten.(behalve olijfolie) Krijgt ik dan wel genoeg vezels/ vitamines etc binnen voor mijn kindje?
    Ik ben gewoon een lastige eter maar wil graag je advies

alvast weer bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

teveel ligtht spul is niet zo goed omdat daar ook veel zoetstoffen inzitten. Als je weinig vis eet zou ik wel visoliecapsules erbij nemen. Boter op brood is wel belangrijk omdat daar ook vitamine, A,D en E in zit. Neem je wel eens pindakaas of hazelnootpasta? Dan heb je in elk geval weer vitamines en wat vet binnen. Twee kee rper week vlees is genoeg maar zorg wel voor voldoende ijzer, in de vorm van noten (zit ook weer vet in en veel vitaminen, dus kun je wel gebruiken) of appesltroop, spinazie, broocoli.
    Kijk ook eens op de website van het voedingscentrum wat je per dag moet eten en wat de alternatieven zijn.

Mirjam

3. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    Dat is een snelle reactie, super!
    Oke, ik ga die visoliecapsules meteen halen maandag, ja pindakaas neem ik wel ns en appelstroop of spinazie en broccoli ben ik dol op! Dank je voor je antwoord en ik zal zeker op de site kijken van voedingscentrum!
    gr, nina

Deel Deze Pagina