Nou dames, ik kom met meer vragen terug dan dat ik heen ging. Gister bloed geprikt en vandaag een gesprek. Eerste waarde was 69. 2e waarde was 130 en gister was het 152. Echo gehad vandaag en niets te zien, alles zag er normaal uit. De waarde hoort niet bij een gezonde zwangerschap maar hoorde ook niet bij een miskraam. Dan moet hij dalen. Hij wist niet zo goed wat dit dan kon zijn en heeft het lijstje met waardes van het hele jaar erbij gepakt. Ik ben nooit onder de 5 geweest. Duidelijk is dat er nog een stukje weefsel zit maar hij kan het niet zien. En nu zet hij er vraagtekens bij of het ooit wel uit mn lichaam is geweest en er niet al zat van na de eerste miskraam. Wat dus betekend dat we 1 keer zwanger zijn geweest en 1 keer een miskraam hebben gehad en de rest door het achtergebleven weefsel komt. Nou, hoe bijzonder is dat. Hij wil nu overleggen met zijn collega's en dinsdag belt hij terug. Ik vind het maar vreemd allemaal, maar als het wel zo is dan vallen er wel veel puzzelstukjes inelkaar en ziet de situatie er heel anders uit. Ik vind het wel spannend allemaal. Word vervolgt dus. Groetjes balloo
Hi Balloo, Ik kan me voorstellen dat het allemaal erg verwarrend is. Dus als ik het goed begrijp, dan heb je 1 zwangerschap/miskraam gehad en is daar weefsel van achtergebleven in de baarmoeder, en ben je daarom niet meer zwanger geworden en had die HCG schommelingen, waardoor je tot 2 keer toe dacht dat je opnieuw zwanger was. Hoe voel je je bij dit nieuws? Lucht dit je op? (misschien omdat je toch "maar" 1 miskraam hebt gehad ipv 3 en je waarschijnlijk gewoon domme pech hebt gehad en geen onderzoeken hoeft?) Ik ben benieuwd wat er uit het gesprek van je gyn met zijn collega's komt. Houd je ons op de hoogte?
Het lucht een beetje op. Maar ben ook bang dat hij het mis heeft. Het kan toch ook geen bbz zijn? Dan zie je op de echo ook niks. Heb geen pijn enzo maar ja. Hij heeft het niet genoemd. Je loopt zo te malen nu. Zal blij zijn als het dinsdag is. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik ben natuurlijk geen arts, maar zou je bij een bbz niet heel erg veel pijn hebben? Ik hoop dat je dinsdag uitsluitsel hebt! Veel succes dan! Liefs, Marla
Hoi Balloo, Hoe is het afgelopen dinsdag gegaan? Ik hoop dat je een beetje zekerheid hebt gekregen. Ik ben erg benieuwd. Groetjes, Marla
Daag, Afgelopen donderdag ben ik weer langsgeweest. Het Hcg wil niet uit zichzelf dalen. Ik word as vrijdag gecuriteerd. Ik ben er wel erg blij mee want dan weet ik zeker dat ik helemaal schoon ben. Het weefsel gaan ze onderzoeken en ook het baarmoederslijmvlies. We zullen er nooit achter komen of het 3 miskramen zijn geweest of 1 met alle verschijnselen nadien. Dat kunnen ze niet meer zien. Wel kunnen ze uit het slijmvlies zien of er mischien innestelingsproblemen zijn geweest of andere dingen. Hij raad ons aan na de curitage en alles staat weer op groen licht het gewoon weer te proberen en hopen dat het dan goed gaat. Gaat het weer mis dan kunnen we voor verdere onderzoeken gaan. Ben blij dat ik zo vlot geholpen word want we gaan 22 december trouwen. Hopen maar dat alles goed komt. Marla, wil het bij jou een beetje lukken allemaal? Rest van de dames, succes met alles en ik blijf jullie op de hoogte houden. Liefs balloo
Hoi Balloo, Dit klinkt naar omstandigheden goed. Wel balen dat je opnieuw gecuretteerd moet worden, maar dan weer een geluk bij een ongeluk dat je al zo snel terecht. kunt. Nu weet je tenminste wel zeker dat je baarmoeder weer leeg is, en er geen zwangerschapsweefsels meer in zitten. Misschien kunnen ze na afloop van de curettage wel zien of er inderdaad nog wat weefsel heeft gezeten? Gaaf dat je gaat trouwen eind december. Wel romantisch, zo vlak voor Kerstmis. Alvast gefeliciteerd! Ik ben een beetje aan het tobben op het moment. Ik ben 2 keer in korte tijd gecuretteerd, en heb het vermoeden dat mijn hormonen overhoop liggen. (had zaterdag een vreemde bloeding, zo maar tussen door). Ik probeer er toch maar positief onder te blijven, want dat werkt het beste. Heel veel sterkte vrijdag! Ook al heb je nu niet het emotionele aspect van een curettage, er zijn toch dingen die we liever doen, niet? (het is toch weer een ingreep met narcose). Liefs, Marla
Hoi ik heb in augustus ook een miskraam gehad (na 9 weken). Was mijn eerste zwangerschap dus zat erg in de put. Nu ben ik 7 weken zwanger, dus voor de 2e keer. Afgelopen zondagnacht ook krampen en bloedverlies gehad. Maandag naar gynaecoloog: wel zwangerschapje te zien, maar ze kunnen natuurlijk geen zekerheid geven of het nu wel goed zal gaan. Volgens gynaecoloog hoeft het niet altijd iets negatiefs te betekenen als je tussentijds kramp en bloedverlies hebt. Ik blijf gewoon foliumzuur slikken en positief denken, want over 2 weken (donderdags)hebben we pas de 2e echo, waar hij wat meer over zal kunnen zeggen. Het worden 2 spannende weken....
Hoi Marjolein, Bah, wat een onzekerheid. Goed van je dat het positief blijft denken, ook al is het moeilijk. Houd je maar vast aan wat de gynaecoloog heeft gezegd. Het hoeft niet fout te zijn. Ik hoop dat je over 2 weken goed nieuws krijgt. Succes over 2 weken! Groetjes, Marla
Hoi Marjolein, Bah, wat een onzekerheid. Goed van je dat het positief blijft denken, ook al is het moeilijk. Houd je maar vast aan wat de gynaecoloog heeft gezegd. Het hoeft niet fout te zijn. Ik hoop dat je over 2 weken goed nieuws krijgt. Succes over 2 weken! Groetjes, Marla
Marjolein, ik wil je veel sterkte wensen, ik kan me voorstellen wat je nu doormaakt, ik moest ook 11 dagen wachten voor een volgende/definitieve echo, het was een hel, en zoals je gynae zei, bloedverlies is niet altijd een slecht teken, en hij zal het wel weten Ik duim voor je! flyke