zucht, druk in bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by hugbear, Apr 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hoi allemaal,

Onze zoon is nu 10 maand en heeft sinds vorige week ontdekt dat hij aan de spielen van het bed kan pakken en zich zo kan omdraaien en dan naar boven onder de deken weg kan kruipen.....

Dit doet hij dus elke keer als hij moet slapen. Hij is dan helemaal bekaf, maar toch blijft hij het doen, met als gevolg een kleine die doodmoe is en zeer gefrustreerd aan de bovenkant van het bed ligt te drammen omdat ie moe is :(

Hebben jullie dit al eens mee gemaakt en/of hebben jullie tips? hij heeft al een slaapzak aan. Is dit een fase en gaat het gauw weer over? Ik wordt er zelf ook moe van om elke keer voor dat hij gaat slapen 5 a 10 hem weer goed te hebben gelegd.....

Groetjes

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

gewoon slaapzak aan doen, en negeren, wij hebben dat ook gehad, en ik heb het gewoon genegeerd, na een kwartiertje viel ze alsnog in slaap, en daardoor maar 2 nachten geduurd.
    hier speeld ze altijd nog in bed, we doen gewoon ons vast ritueel met naar bed brengen, muziek van babyfoon aan, weltruste wensen en dan gewoonn weg gaan.
    soms hoor je om 9 uur nog gelach of gegil of geklets. en uiteindelijk valt ze tevreden in slaap

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook zo'n mannetje die lekker druk doet in bed.
    Gooit zijn knuffels alle kanten op, kletst alles bij elkaar, heeft de grootste lol in zijn eentje (of met knuffels, geen idee), kruipt zelf alle kanten op, ligt daardoor in de meest onmogelijke posities in zijn bed, soms met zijn voetje (beentje) door de spijlen naar buiten (en dat MET slaapzak).
    We laten 'm nu maar gewoon, hij valt vanzelf in slaap, in de vreemdste posities....
    Maar als we elke keer gaan kijken, valt hij nooit in slaap....
    Het zal vanzelf wel een keer overgaan....

4. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Enige tip; zolang hij niet hard huilt laten gaan, en pas als hij diep slaapt weer goed leggen en onderstoppen. Hier ook een mannetje die steevast met zijn hoofd aan het voeteneind in slaap valt, of helemaal boven in en over dwars.
    Des te vaker ik hem goed leg, des te langer duurt het voor hij in slaap valt.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Misschien voel je je iets rustiger als je zijn dekentje wegneemt? Dan kan hij er niet onder kruipen. Op het moment dat hij slaapt, kun je z'n dekentje weer over doen.
    Of je doet een lekker dikke slaapzak aan, en helemaal geen deken. Dat deed een kennisje van ons ook bij haar dochtertje.

6. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Bedankt allemaal.

Zijn dekentje hoef ik niet weg te halen want die blijft altijd netjes strak liggen alleen onze knul ligt eronder weg.....

Ik heb hem vanmorgen maar eens gelaten. anderhalf uur later ;) slaapt hij naar het voeteneind en op de buik.

Dus ik ga hem maar gewoon eens proberen te negeren dan ;)

Groetjes

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    hier ook dat probleem..... ook eerst erbij gebleven hem vasthouden enzo, maar dat werkt alleen maar averechts. Ze hebben nou eenmaal iets nieuws geleerd en willen dat zo veel mogelijk oefenen , Das leuk!!!!! haha

Zelfs met slaapzak aan gaat Sam staan...

We leggen hem nu in bed, wel met slaapzak anders krijgt hij het koud, maar zonder dekens..... (die sla ik naar achteren) en dan helemaal geen aandacht meer geven, ook niet als hij meteen gaat staan. En zodra meneer stil is boven gaat een van ons even naar boven om hem uit zijn '' benarde'' positie te halen en goed onder het dekentje te leggen. Want meestal ligt ie half zittend, of op zn buik, omgekeerd in zijn bed haha...

Maar het is gewoon een fase, elke baby gaat dit doen. kijk maar naar die reclame van pampers :D

8. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Julia deed dat met omdraaien. Steeds maar omrollen, omdat het in haar hoofd zit dat het kan. Ik legde haar op een gegeven moment gewoon op haar buik in bed, en toen was het leuke er af. Nu slaapt ze op haar buik!

Share This Page