Bij wie 3e kindje prematuur?

Discussie in 'De bevalling' gestart door K00, 2 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K00

    K00 Niet meer actief

    Dag dames.

    Ik ben op zoek naar ervaringen..

    Ik weet als de eerste (En evt 2e) te vroeg geboren is, je een grotere kans hebt op vroeggeboorte bij de volgende..

    Maar zijn er dames die 1 of 2 kindjes voldragen hebben... en waarbij (de 2e of) 3e ineens vroeger kwam? Zonder medische aanleiding?
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Daar heb ik geen ervaring mee, hier drie te vroeg geboren kindjes.

    Verwacht je dat je derde te vroeg komt dan?
     
  3. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik weet het niet... heb zo'n gevoel.
    Vanmorgen aan de ctg gelegen ivm minder leven. Toen hebben ze hele regelmatige harde buiken geconstateerd (ik voel ze overigens niet).
    Bij de andere 2 heb ik ook een week voor ze kwamen aan de ctg gelegen met minder leven en toen concludeerde ze hetzelfde...daarom heb ik zo'n gevoel :confused: maar het zal wel meevallen :)
     
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is geboren met 40+5 en bij mijn zoon zijn de vliezen gebroken bij 29 weken zwangerschap. Uiteindelijk bij 37 weken ingeleid.
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Geen ervaring mee. (heb 1 dochter prematuur)

    Wel gevoel gehad dat niet goed ging, en die intuïtie klopte...
     
  6. K00

    K00 Niet meer actief

    Hm...ik hoop maar dat mijn gevoel niet klopt...

    Alles goed gekomen met je kleine meisje? X
     
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja is helemaal goed gekomen. (wel flinke opstart problemen gehad)

    Hopelijk klopt je gevoel niet, en beetje vertrouwen hebben het is al 2x goed gegaan :)
     
    K00 vindt dit leuk.
  8. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik volg even, hier ook twee redelijk probleemloze zwangerschappen en op de normale termijn bevallen. Deze dame maakt het me de hele tijd al moeilijk met bloedingen en afgelopen vrijdag regelmatige pijnlijke harde buiken. Aan de ene kant denk ik komt wel goed, maar zit me toch niet helemaal lekker..
     
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Nee snap ik! En we moeten uitgaan van het beste, maar elke zw is toch weer anders.
    Laten we hopen dat jullie kleine nog een week of 3 blijft zitten en de mijne 3 :)
     
  10. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Bij de eerste begonnen de weeen op 39 weken en werd hij geboren met 39.5 weken.

    Deze keer kreeg ik om 500 uur opeens krampen die dus heel erg regelmatig bleken. En om 1556 is met 34.2 weken dit mannetje geboren. Ze zijn de placenta nog aan het onderzoeken. Deze is losgelaten tijdens de bevalling.

    Ik had trouwens ook een gevoel dat hij eerder kwam. Met 25 weken zei ik tegen mn moeder dat ik dacht dat hij eerder zou zijn. En die avond voor de bevalling zei ik (toen nog zonder aanleiding) wat nou als ik vannacht moet bevallen (hij had nachtdienst). En ik had die maandagavond de geboortekaartjes ontworpen...
     
  11. K00

    K00 Niet meer actief

    @Kinderwens87 kan het niet meer aanpassen.. maar jouwe een week of 10 natuurlijk :)
     
  12. K00

    K00 Niet meer actief

    Jeetje! Bijzonder dat je dat zo kan voelen he
     
  13. mommyof3boys

    23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw
    De eerste was te vroeg met 36 weken.
    De tweede was een geplande keizersnede met 38.6
    De derde met 41 weken

    Hier bleven ze dus steeds langer zitten
     
  14. mommyof3boys

    23 jun 2018
    62
    107
    33
    Vrouw

    Eerste was prematuur
     

Deel Deze Pagina