Best wel even schrikken toen ik onlangs nieuwe steunzolen moest laten aanmeten. De kosten daarvan bedroegen . 175,00 (zolen . 150,00 en aanmeten . 25,00)! Heb daarop nog even bij mijn moeder nagevraagd of ze vroeger ook zo prijzig waren. Ze heeft het even nagekeken in de rekeningenmap, en in 1980 waren ze Fl. 69,00 tot Fl. 195,00 in 1999 (dat laatste kon ik zelf nog terugvinden). Wat betalen jullie allemaal/hebben jullie betaald. Overigens van de aanvullende zorgverzekering kreeg ik maar . 50,00 terug.
Dat valt me nog mee! Ik heb gisteren steunzolen aangemeten gekregen: 205,-!!! Daar zitten dan wel alles bij: aanmeten, zolen en nog een consult. Ik hoef er gelukkig maar 60,- zelf van te betalen... Dure grap die steunzolen en nu maar hopen dat het gaat helpen!
Marije, Zeg dat wel, dure grap. Dacht ik dat ik duur uit was. Ben je zeker bij 'n Podoloog geweest. Heb ze zelf altijd via een Orthopedisch-Instrumentenmaker. Dat gaat daar altijd in 2 keer. De eerste keer aan-/opmeten en een week later passen, dus geen nacontrole. Jij voor de eerste keer steunzolen?
Ik heb vorige maand steunzolen laten maken bij een podoloog en ik was totaal 146,- kwijt (weet nog niet hoeveel ik precies terug krijg van de verzekering want ik vergeet de rekening steeds in te dienen..)
Ik heb ze ongeveer 3 jaar geleden gekregen. Was toen geloof ik ook 150 tot 200 euro kwijt. Kreeg toen wel alles vergoed (zat toen nog bij delta lloyd).
mijn man moest 195 betalen en krijgt 175 van de verzekering terug. Wel jammer dat we het eerst ff moesten voorschieten. Was bij een podoloog
Die van mijn man kosten geloof ik iets van 150 euro, via een podoloog, hebben we geheel vergoed gekregen
Ik was een aantal jaar geleden alweer toe aan mijn 2e paar zolen en toen moest rond de 90 euro bijbetalen en ze waren iets van 150euro ofzo.
Die van mij waren 175 euro. De podoloog heeft op de rekening een voetbehandeling erbij gezet, zodat ik alles vergoed krijg, wat anders niet het geval was geweest.
Zo te lezen allemaal forse prijzen, moet je eens omrekenen naar de oude guldens. Allemaal meer dan Fl. 300,00 en dan gaan ze ook nog niet zo lang mee als vroeger. Jullie allemaal voor de eerste keer steunzooltjes?
Ik schrok ook wel behoorlijk van de prijs! Het zijn inderdaad mijn eerste steunzolen. Volgens mij waren de zolen zelf 150,- en de rest 50,-... Ik wist wel dat het prijzig was maar zo erg... Ik ben trouwens bij een podotherapeute geweest (was meteen proefkonijn voor haar stagiaire en de afspraak duurde dus meteen ruim een uur en nu flink last). Ik hoop maar dat het echt gaat helpen!
Ow ik vond het in euro's al een flink bedrag maar in guldens ... Zucht ik weet nog zoveel andere leuke dingen die ik met zo'n bedrag kan doen.
Marije, Niet te lang bij nadenken, alles is met de invoering van de Fl. naar de Euro 1 op 1 overgezet (behalve dan je salaris). Waar dat dikke bedrag dan wel niet in moet zitten als je de steunzolen zo bekijkt, ik weet het niet. Wie het weet mag het zeggen. Je hebt de steunzolen al? Je moet altijd de eerste dagen erg wennen aan de stand van de steunzolen hoor. Heb je ook als je nieuwe hebt gekregen of ze zijn bijgesteld naar een nieuw gecorrigeerde stand. Dat wennen heb je altijd. Voeten moeten zich naar die stand zetten.