Gewicht baby en erfelijk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Corinne348, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Toen ik 28 en 2 dagen zwanger was is mijn baby gewogen en ze weegt 1600 gram.

Toen ik het mijn ouders vertelden zeiden ze: " vind je het gek jij bent toch dik krijg je een dik kind.
    Terwijl ik me afvraag kan het inderdaad erfelijk zijn en zo ja toen ik was geboren was ik juist te dun en moest ik bijgevoed worden nou in mijn pubertijd zwom ik 5 keer per week 8 jaar lang en nu ben ik 1:72 en weeg 97 kilo (ben tot en met nu toe 5.3 kilo maar aangekomen) zal het echt aan mij liggen?

Liefs van Mij

2. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Ik weet niet of een erfelijkheid een rol speelt.Ik heb zelf 2 zoons,de 1e woog bij de bevalling bijna 9 pond en de 2e bijna 8 pond.Nu was ik zelf toen ik geboren ben 7 pond en mijn man ook 7 pond.Dus ik denk zelf niet dat het erfelijk is.
    Wat zegt de verloskundige hierover?

Trouwens ik vind het wel bot hoe je ouders reageren en als ik jou was zou ik proberen je daar niet al teveel van aantetrekken!
    Zulke uitspraken kunnen erg kwetsend zijn en helemaal van je ouders!

Liefs Saraatje

3. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    ik was bij de gynacoloog en hij zei er weinig over. Ik ga er van uit dat als er iets niet goed is ik het wel zou horen

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik ben van mezelf ook redelijk stevig en heb ook aanleg om snel dik te worden. Bij mijn geboorte woog ik ruim 9 pond. Toen ik zwanger was mijn zoontje was ik dus ook wel bang dat hij ook zo groot zou worden. Gelukkig pakte mijn gyn dit goed op en heb ik zodoende 3 groeiecho's gehad. Bij de laatste groeiecho (bij 40 weken) werd zijn gewicht geschat op ruim 8 pond. Dus waar ik al een beetje bang voor was. Uiteindelijk ben ik bevallen bij 40w5d en hij woog nog net geen 7 pond.

Zo zie je dus maar dat een een groeiecho niet alles zegt en dat als je zelf groot ben helemaal geen grote baby hoeft krijgen.

Als je gyn er zelf verder weinig van zegt, mag je er vanuit gaan dat het goed is, maar als het toch blijft knagen zou ik gewoon aandringen op een groeiecho. Voor hun stelt dat niets voor en jij bent er (als ze het goed inschatten ;)) mee gerust gesteld.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Als het al erfelijk is dan zul je het af moeten meten aan je eigen geboorte gewicht en niet het gewicht wat je nu hebt.

Meid als je gyn er niets over heeft gezegd is er ook niets aan de hand hoor.
    Kylian was bij de groei echo's steeds p95 (dat betekend dat 95% van de kinderen kleiner zijn dan hij ) en zelfs toen hebben ze nog nooit wat gezegd over mijn gewicht in combi met die van Kylian.

En ook deze keer was de kleine bij de eerste groeiecho p95 en het enige wat ik te horen kreeg was dat ik een goed voedende placenta heb.

Groetjes Anita

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Voor zover ik weet is alleen de bouw van je kindje erfelijk. Je eigen gewicht op het moment zeg niet zoveel, het is meer of je de aanleg hebt om snel aan te komen of niet. Jullie kindje kan natuurlijk ook de bouw van je man/vriend hebben....

Een vriendin van mij woog trouwens ongeveer 125 kilo tijdens haar zwangerschap en kreeg een heel klein kindje van net 6 pond. Als je gyn niets zegt zou ik me er eerlijk gezegd niet zo druk om maken.

Liefs

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ben ruime 36weken zwanger en ons babytje weegt nu 3kilo.
    vk zegt dat het niks te maken heeft met of t al in familie zit en of je zelf wel of niet dik bent (ik ben toevallig ook niet de dunste)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee hoor, ik denk dat het eerder in de buurt komt van wat jij bij je geboorte woog. Vind het ook niet echt leuk gezegd van je ouders. Probeer het je niet aan te trekken. De gyn had het je heus wel gezegd als het kind bijzonder groot is.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zwaar offtopic:
    Jo79 wij zijn even ver maar ik krijg mn banner niet goed
    hoe heb je dat gedaan?? hoe vaak ik m ook in mn 'handtekening' zet, t wil maar niet lukken

Deel Deze Pagina