Hoi dames, Ik ben de hele zwangerschap aangekomen, zelfs toen ik in het zh lag wegens uitdroging, omdat ik niks meer binnen hield, ben ik niet echt afgevallen! Nu ben ik, met 34 weken, in ruim een week 2 kilo lichter, en dat al 3 dagen. Nou weet ik dat je je niet gelijk druk moet maken met afvallen, en dat 2 kilo niet veel is, maar het past niet in het patroon van regelmatig aankomen en vraag me toch af of dit iets is wat ik in de gaten moet houden en wat de oorzaak kan zijn. De verloskundige houdt tenslotte ook niet voor niks mijn gewicht bij Groetjes!
Heb je misschien veel meer gedaan de laatste paar weken/dagen? Of ben je misschien anders/minder gaan eten door bijv de warmte. Ik ben nl in de laatste weken bij mn oudste ook wat afgevallen... maar wij zaten midden in een verhuizing, dus meer bewegen en slechter eten Op zich is het idd niet erg.
Eigenlijk is er bij mij echt helemaal niks veranderd! Ik doe de hele dag bijna niks (ivm extreem energie tekort e.d., niet zo'n pretje), en in m'n eetpatroon is ook niks veranderd (terwijl ik soms best wat minder mag snoepen, haha!). Dat is het dus niet..
Bij mijn zoon ben ik ook in de laatste 5 weken 1 kilo per week afgevallen, terwijl er niet echt iets veranderd was in mijn eetpatroon. Volgens de VK was het ook echt niet erg, je kindje pakt de voedingsstoffen wel die hij/zij nodig heeft. Zoon is geboren met 41 weken met een gewicht van 3200 gram, dus niet klein ofzo
Oké. Ik maak me ook niet veel zorgen als ik zelf afval, maar vraag me vooral af of de oorzaak niet in m'n buik kan zitten (kind, vruchtwater, placenta...).