Jeetje, zit nou al weken na te denken hoe het dit jaar te doen voor onze zoon die 3 jaar wordt eind juni, maar moet nu echt knopen gaan doorhakken aangezien het al bijna zover is. We weten namelijk zeker dat we onze zoon er geen plezier mee doen om het groots te vieren. Hij is extreem verlegen en als er visite komt of wij gaan op visite dan raakt hij meestal of overstuur of hij kruipt in mij weg. En dit varieert van 5 minuten tot 3 kwartier. Vorig jaar zijn verjaardag was hierdoor ook al niet zo'n succes. Maar ik vind het zo lastig om mensen dit uit te leggen ook al weten ze hoe hij is. Het is ook zo niet volgens de 'normale' gang van zaken en ben ik bang voor de reacties. Of tenminste, ik heb daar geen zin in. We zijn heel trots op onze zoon en wat hij inmiddels al kan (achterstand) en we willen graag dat hij het naar zijn zin heeft. Maar dat zou betekenen alleen opa's en oma's en 2 ooms met kinderen. Tsja, waarom is het nou zo lastig om deze beslissing te maken en de andere vele goede vrienden en kennissen met kindjes dit te laten weten... Iemand ook in zo'n situatie of ben ik nou gewoon moeilijk aan het doen ?? Pfff, sorry moest even m'n verhaal kwijt! Gr, tamaar
Is hij ook zo verlegen als hij lekker ergens kan gaan spelen? Dan kun je misschien een kinderhoekje maken, wat voor hem lekker veilig is, en de volwassenen er een beetje bij uit de buurt houden. Als hij dan over de eerste schrik heen is komt hij vanzelf wel kijken Of je gaat ergens heen waar de kinderen gewoon lekker bezig zijn Weet verder niet hoe je kindje precies is, dus misschien is dit helemaal niks
Ik zou naar je kind kijken, het is toch zijn verjaardag! Dan vind ik het belangrijkst dat hij het er naar zijn zin heeft, dus alleen de opa`s en oma`s en 2 ooms en hun kinderen, jammer voor de mensen die zich erop hadden verheugd. Ik zou het wel uitleggen, maar als ze het niet (willen) begrijpen dan maar niet.
Kijk naar je kind! Mijn dochter is bijv. een gevoelig meisje die alweer 5 wordt volgende maand. Maar iedere verjaardag heeft ze tot nu toe hoge koorts gekregen halverwege de dag, gewoon van alle indrukken enz. Dit betekent dat ik naar mijn kind kijk, het is haar verjaardag, en ik kan wel iedereen uitnodigen,en veel drukte ervan maken maar als jou kind daar niets aan vind, waar doe je het dan voor.Alleen de opa's en oma"s en wat vriendinnetjes met hun moeders,ik had ook op de uitnoding de tijden erbij gezet, zodat we ook een beetje het normale ritme aanhielden. Het moet voor je zoontje een feestdag zijn, al die andere mensen hebben hun eigen feestdag, toch? En hoe wil je dat jou zoontje later terugkijkt op zijn verjaardagen? Ik zou er bij die vrienden enz. ook niet teveel ruchtbaarheid aan geven, en als ze het vragen zeg je gewoon dat je het klein houd voor de rust van je zoontje, niet te moeilijk over doen, dan doen hun dat ook niet