wij willen voor ons meisje een loopfiets kopen maar twijfelen heel erg welke. De keuze gaat tussen firstbike en een puky. Persoonlijk vind ik de puky vele malen mooier maar firstbike word beter aangescheven omdat hij geen voetenplank heeft (wat mij juist handig leek) , iets lichter is en het stuur kan niet ronddraaien. Vind alleen het uiterlijk niet zo mooi (zeker niet voor een meisje) Bij puky zal het gaan om de kleine versie (de 2+) want ons meisje is nogal mini. Kan iemand de ervaring delen over een van deze loopfietsen?
Ik heb de puky. Deze bevalt erg goed. Ik had ook de kleine gekocht, want had 'm voor haar tweede verjaardag. Nu kan het zadel al een stuk omhoog. Ze is nu 2,5 en begint er nu echt op te fietsen. Het gaat hartstikke goed. Al hele stukken zonder d'r voeten op de grond en het sturen gaat ook erg goed. We hebben op zolder ook een fietsje met zijwieltjes waar ze al best op zou kunne, maar we laten haar eerst hier nog even op. Wie weet fietst ze straks zo zonder wieltjes weg.
Heb je deze al overwogen? Is echt een super fiets! overzicht van verschillende earlyrider loopfietsen
Wij hebben de puky 2+ versie en dochter die nu zo`n 82cm is kan er heel goed op. Ze vindt het erg leuk en kan het steeds beter. De 2+ heeft toch ook geen voetenplank? Het voordeel van het stuur vind ik juist dat het niet in haar buik komt als ze ermee valt. Sturen is in het begin nog wat lastig, maar na een paar tuinen te hebben gezien gaat het steeds beter!
Ik ga die 2 merken ook nog eens nazoeken, ben zelf ook opzoek voor mijn jochie's 3e verjaardag.. Mijn jochie heeft nu een Winther te leen van de spelotheek (duur nieuw!). Die is met een zadelhoogte van 35 cm nu mooi op hoogte. Ik denk dat mijn zoontje nu zo'n 96-97 cm is. Dus voor een kleine 2-jarige is dat misschien net te hoog.. Zit te denken om straks op zijn 3e verjaardag een Kettler Speedy te geven, die heeft een verstelbaar zadel. Die heb je ook in 2 maten. Voor mijn jochie neem is de 12,5" versie (35 tot 45 cm hoog zadel). Maar die heb je ook nog in een 10" versie van 31 tot 41 cm, misschien is dat nog een optie voor een klein meiske