Gisteren kregen wij het nieuws dat een collega van mij haar kindje niet levensvatbaar is. Bij de controle werd vastgesteld dat de hersentjes niet meegegroeid waren. Vandaag is zij op natuurlijke wijze bevallen. Nu zou ik graag een kaartje sturen naar haar, alleen weet ik niet wat ik erop moet zetten. Ik vind het zo ontzettend moeilijk,ik wil graag een persoonlijke tekst schrijven maar misschien is dit te confronterend. Wie kan mij helpen?
Sterkte voor je collega. Alle blijken van medeleven worden gewaardeerd, kan ik je uit eigen ervaring vertellen! Al is het alleen maar een kaartje waarin "sterkte" staat. Op internet zijn ook best wel veel gedichtjes etc voor/over overleden babietjes te vinden. Laat gewoon je gevoel spreken, wanneer een persoonlijke tekst jou een goed gevoel geeft, dan moet je dat doen!
Hoi Stephanie, Sterkte met je collega. Zelf hebben wij het eind februari meegemaakt en wij hebben veel kaarten/emails gekregen. Het was hartverwarmend, dat iemand de moeite neemt om je een kaartje te sturen, ookal beginnen ze met de tekst "ik weet niet goed wat ik moet schrijven, maar heel veel sterkte en we zijn er voor jullie. Hopelijk kun je hier iets mee.
Fijn dat je haar een kaartje gaat sturen. Ik dacht ook gelijk aan internet. Soms vind je zelf niet de woorden, maar is er een mooi passend gedicht. Veel sterkte
Laat je gevoel spreken. Laat gewoon weten dat je het verschrikkelijk vindt en haar ontzettend veel sterkte wilt wensen in deze moeilijke tijd. Zelf vond ik het ook fijn als ik gefeliciteerd werd omdat ik weer moeder was geworden.. maar dat is iets aan jezelf of je dat wat vindt om te doen.
Ik weet uit ervaring dat het in principe niks uitmaakt wat je schrijft in een kaartje. Dat je al een kaartje stuurt, is al een mooi gebaar. Je kunt erin schrijven dat je het vreselijk oneerlijk voor ze vind en dat je ze veel sterkte wenst en aan ze denkt bijvoorbeeld, of een mooi gedicht inderdaad. Ik zou geen kaartje kopen met zo'n standaard gedicht wat erop staat. Ik heb van 1 en dezelfde kaart een stuk of 12 kaarten gekregen, en dat hele gedicht deed me helemaal niks meer... Gewoon een mooi zelfgeschreven gedicht of iets van internet, zou ik dan doen...
Wij hebben onze zoon verloren in mei en hebben ook onwijs verl kaarten, mails en bloemen gehad echt zo lief.. Wat de meeste mensen zeiden was wert niet wat ik moet zeggen/schrijven maar wil jullie heel verl sterkte wensen met deze moeilijke tijd.. En wij zijn er voor jullie Maar opzicht is alleen je naam al goed.. Het is een teken dat je aan ze denkt! Sterkte....
Hoi, Het is al heel erg lief dat je de moeite neemt om een kaartje te sturen. Wij hebben toendertijd ook wat kaartjes gekregen met alleen maar sterkte met dit verlies erop en dat deed ons al goed. Als jij je gevoel laat spreken is er geen goed of fout! Liefs Elize