Ik hoop dat er iemand leest die ook een Auping Auronde heeft en al een oplossing heeft hoe te verhogen. Bij m'n zoontje hadden we nog een ander bed en ik begin nu al (moet nog wel even) te bedenken hoe we het gaan aanpakken met 4 L vormige poten en een 5de in het midden. Iemand ervaring?
Wij hebben geen Auping maar wel zo'n bed waarbij je naar de poten kijkt en dan naar zo'n klos of een bierkrat en dat je dan denkt "neeeeeee dat gaat niet gebeuren!". Ik heb op marktplaats een schoon tweedehands éénpersoonsmatras opgehaald (gratis! kwam van een logeerbed af) en dat leg ik er tijdens de bevalling en de controles op. Tussendoor gaat dat matras eraf. Ik heb helemaal geen zin om steeds zo moeilijk te doen om in mijn bed te kunnen komen, vond ik de vorige keer vreselijk. Oja bij de IKEA heb ik voor 2 euro een overtrek gekocht. Vind ik wel zo fris, anders lig ik ook maar zo op dat matras.
Ik ken wel iemand met een Auping auronde die net bevallen is, zal haar even vragen hoe ze dat gedaan heeft.
Wij hebben denk ik dezelfde ombouw als jij. Dat ging niet op klossen. Wij hebben een paar tuintegels op dik karton gelegd (ter bescherming van de houten vloer), en daar het bed op gezet. Heel stabiel, en de hoogte was vrijwel exact instelbaar.
Wij hebben ook een auronde, en hebben het opgelost met bierkratjes, die hebben we geleend bij de supermarkt hier in het dorp. Eerst een plankje op het kratje en dan onder het bed. Was niet heel mooi maar het werktr goed.
Jep, hier thuis bevallen op een auping auronde zonder klossen. Wij hebben inderdaad een tweede matras (die van mijn man) bovenop mijn matras gelegd tijdens de bevalling, ging helemaal goed. Is mijns inziens de makkelijkste oplossing.
Meiden waarom maken jullie zo druk over de klossen onder de bed, je kunt het aangeven dat je geen klossen onder de bed doet i.v.m bed kapot kan gaan of niet geschikt ervoor is. Ik had gesprek gehad over kraamzorg en heb het aangegeven dat ik geen klossen onder de bed ging doen omdat mijn bed ervoor niet geschikt was en groot risico is dat de bed kapot kan gaan, nou zei heeft tegen mij gezegt als je geen klossen onder je bed doet moet iemand helpen met bed verschonen nou voor mij geen probleem mijn man gaat de bed verschonen.
Hoi iedereen, bedankt voor de reacties. Een tweede matras erop of eronder, lijkt me een geweldige oplossing, maar komen we zo aan de 70 cm, of mag dit zowieso van de verloskundige? Ik ga even meten waar ik op kom, ben benieuwd. groetjes jetje
@ sunshine: dat gaat idd als je in het ziekenhuis bevalt.. als je thuis bevalt gaat de verloskundige echt niet heel de tijd krom staan hoor
73 cm met twee matrassen! Ideaal, goed dat ik hier een topic plaats. Zo simpel, maar toch dacht ik er niet aan. Dat scheelt veel gedoe. Bij m'n eerste hadden we klossen, soms schoot er een onder de poten vandaan, dan ging het hele bed deinen, doodeng was dat. Dit ligt vast veel beter. groetjes
Ik heb ook een auping auronde en die staat al 2 weken op klossen. Er zitten uitsparingen bovenop die klossen waar de poten gewoon netjes invallen. Ook de middelste poot staat op een klos.
klopt helemaal hier heeft het bed ook gewoon op de klossen van de thuiszorg gestaan... geen enkel probleem door de inkepingen passen de poten er prima op.