Bedrustclub dec '12

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MammieVanSammie, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Dag allemaal,

Sinds deze week zit ik aan de verplichte (bed)rust. Respect voor alle dames die dit langere tijd volhouden zeg!! Ik zou heel graag contact hebben met andere rusters, gewoon tegen de verveling en om tips uit te wisselen. Ik word ook wel wat onzeker over wat bedrust nu wel en niet is en zit soms te discussieren met met mijn vriend, omdat die dan zegt dat ik iets niet moet doen...

Ik zag trouwens wel wat eerdere topics over bedrust, maar die waren allemaal vrij oud. Hoop dat het oke is dat ik een nieuwe topic heb geopend (ben nieuw hier op t forum).

Groetjes,
    (toekomstige :)) Mammie van Sammie

2. MammieVanSammie

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
  3. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Hee,

Ik heb m gevonden:) . Nog best even moeten zoeken;).

Hier ook bedrust dus.
    Vanwege vroeggeboorte vorig jaar met 20 weken en deze zwangerschap steeds korter wordende baarmoederhals, laatste 2 weken veel te kort.
    Lig al sinds week 20/21 op bed/bank. Word er erg gaar van, maar ik vond/vind de angst dat ie (veel) te vroeg komt erger...

Heb ook een conditie van niks nu natuurlijk, vind zitten of staan soms al vermoeiend, vraag me soms af hoe ik een bevalling ga volhouden...

Dingen waar ik de tijd mee door kom zijn: lezen (boeken van haruki murakami ontdekt). Tv kijken. Veel internetten (uitkijken dat ik niet te veel rampscenario's ga googlen). Soms bezoek. Zoontje proberen rustig te houden als ie op bank springt.
    Haken:een poging gedaan nadat ik een haakpakketje van een vriendin kreeg maar heb geen talent geloof ik. En verder: vriend commanderen wat er allemaal moet gebeuren in huis.....

Dat laatste vind ik wel erg lastig. Mijn vriend is zachtgezegd niet echt huishoudelijk dus ik deed meestal het leeuwendeel, en om dat nu los te laten.... we krijgen er ook echt irritaties om omdat ik er niet tegen kan de hele dag tegen rommel aan te kijken. Voorheen ging ik het toch zelf doen maar dat durf ik nu even niet meer sinds de ziekenhuisopname vorige week.
    En heb enorme nesteldrang, maar mag niks doen en alle babyspullen staan nog opgeslagen en kunnen pas tevoorschijn gehaald worden als vriend klaar is met de vloer leggen op zolder.... frustrerend!!

Zo ik heb even geklaagd hoor!

Dus fijn als we hier elkaar kunnen bezighouden en steunen!:) er zijn toch vast nog wel meer dames met bedrust?

4. MammieVanSammie

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Oww al zó lang voor jou. Wat knap dat je nog niet bent doorgedraaid ;) En kun je niet aan de gyn vragen of je bepaalde oefeningen zou mogen doen om conditie en spieren een beetje te trainen zodat je niet helemaal een weekdier wordt?

Mijn vriend is gelukkig wel goed in huis, maar ik vind t ook wel vervelend dat ik alles moet vragen.. en dan wil ik eigenlijk dat t direct gebeurd en precies zoals ik het wil, maarja ik heb niet kieskeurig te zijn nu... Soms wil ik gauw iets kleins zelf doen, maar dan krijg ik commentaar. Doordeweeks zal dit wel minder erg zijn, want dan kan ik t gewoon 'stiekem' doen. Niet dat ik van plan ben veel te doen hoor, want het gaat tenslotte om die kleine, maar even naar de keuken lopen om iets te pakken of in de vaatwasser te zetten zie ik niet als 'te veel doen' en hij wel...
    Wel vervelend dat al je spullen nog opgeslagen staan zeg!! Gelukkig had ik twee weken geleden ofzo voor het eerst vreselijke nesteldrang. ik dacht alleen maar: stel nou dat ie eerder komt, dan wil ik alles af hebben en ik huis hebben! Ik geloof eigenlijk niet in voorgevoelens, maar het lijkt er verdacht veel op nu. Ik heb dus zo goed als alles klaar. Moet nog 1 of 2 wasjes met babyspullen doen en wat aankleding voor de babykamer. En alle babykleren en andere dingen vouwen/strijken, maar dat wil mijn moeder graag voor me doen (en die is daar beter in dan ik dus dat laat ik haar met een gerust hart doen :)
    En mijn moeder gaat ook de ramen voor me wassen, dat wil ik namelijk zó graag, lol. En mijn schoenmoeder gaat de koel/vrieskast ontdooien en poetsen.
    Mijn eigen moeder woont op 2 uur rijden van hier, da's wel heel jammer. Maar ik begreep dat zowel jouw ouders áls schoonouders ver weg wonen..

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik kom me ook melden!
    Houdt nu 3,5 week bedrust ivm veel harde buiken en wat verkorte baarmoederhals. Vorige zwangerschap met 28 weken opgenomen ivm vroegtijdige weeën dus neem mijn lichaam erg serieus nu.
    Ik heb wel een rolstoel via de thuiszorg sinds kort en ga zo nu en dan wel naar vriendinnen om dan daar op de bank te hangen ofzo. Maar meestal lig ik maar op de bank. Heb vooral erg veel aan mijn laptop momenteel. Lekker veel shoppen via internet en leuke ideetjes zoeken. :)

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik lig al vanaf week 20 in bed eop de bank. De ipad is mijn grootste vriend :)

7. ik85

ik85 Lid

19 dec 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mag ik mij ook melden?
    Ik kreeg vorige week te horen dat er een groeiachterstand is bij onze kleine spruit. Na 4 dagen ziekenhuis, gister naar huis gestuurd met een thuisprogramma. Nu komt er iedere dag iemand vanuit t ziekenhuis een ctg maken etc.
    moet nu ook bed/bank rust houden, al gaat het me nog niet heel goed af. Verveel me stierlijk en manlief commanderen vindt ik ook zo sneu :)
    Kortom nog even volhouden tot de kleine er is.

Ik klets graag met jullie mee om nog ideeën op te doen wat je allemaal kan doen in de tijd die we uit moeten zitten/liggen :)

Succes allemaal! Groetjes ik85

8. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Wat gezellig, nog meer lotgenoten:) .
    @mammievansammie: ik had idd aan gyn gevraagd of ik niet wat oefeningen kon doen, en toen zei ze: nou ik zou daar wel mee wachten tot de 32 weken want daarmee geef je ook weer druk op de bmm. Maar nu ben ik bij 32 weken en moet ik juist nog rustiger asn doen... misschien va 35 weken maar wat meer gaan doen ( als ik dat haal).
    En ouders + schoon wonen idd allebei in zuidlimburg en wij in a'dam, dus kunnen niet even bijspringen. En als ze er zijn, dan gaan ze niet echt wasjes draaien of schoonmaken ofzo, dan zijn ze echt 'op bezoek' en druk met hun 2 enorme honden. (Mijn ouders). Zijn wel heel betrokken en steunend daar niet van, maar op een andere manier. Maar als ik t expliciet zou vragen zouden ze t wel doen maar dat doe ik dan ook weer niet zo makkelijk.
    En met vriend commanderen: ik ben ook wel zo dat ik het precies op mijn manier en wel meteen wil, dat helpt ook niet...
    Maar wat heerlijk dat je alles al klaar hebt! Die van mij blijft gewoon nog maar lekker even zitten tot ik klaar ben!;).

@ik85, das ook niet leuk, een groeiachterstand. Hoe ver ben je en hoe groot is de achterstand dan? Wel luxe dat er elke dag iemand thuis een ctg komt maken!

@wmvss: ik heb zelfs ter ere van mijn bedrust en omdat zon laptop niet echt lekker
    ligt een ipad gekocht. Een nepperd, dan wel;).

@duchess, oja, jij ook wat verkorte bmh. Ik was jou geloof ik ook al in andere topics tegengekomen:)

Ik ben hier trouwens echt snotverkouden, niet leuk meer. Slaap daardoor nog slechter:(...

Nou dames succes met hangen maar weer:)

9. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Meiden,

Mag ik mij hier ook toevoegen?

Sinds half oktober thuis ivm bekkeninstabiliteit en verveel mij rot!
    Nog 12 weken te gaan en de dagen gaan zo langzaam voorbij....
    Ik mag nog wel wat lopen maar de pijn is dan bijna niet te houden.
    Zitten en liggen en veel rusten is dan toch het beste.
    Slapen is lastig doordat ik moeilijk kan liggen en vaak wakker wordt van de pijn.

We moeten dus nog even volhouden allemaal! Gelukkig deze maand wel wat afleiding ivm de feestdagen.

De babykamer is al klaar omdat ik niet weet wanneer ik volledig uitval. Geef mij wel wat meer rust nu. Ik mag niet trap lopen dus moet alles uit handen geven. Maar elke avond bij het naar bed gaan toch weer even spieken op de kamer.

@Jomay: Die verkoudheid is hier ook aangekomen! Mijn hele hoofd doet zeer!

Gr Noekie

10. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ik kan me ook wel melden hier... ik zit ook al een aantal weken thuis met toenemende bekkeninstabiliteit... en ik kan amper mezelf nog voortbewegen... Morgen wordt er een hoog/laag verpleegdbed bezorgd zodat ik in de woonkamer niet alleen afhankelijk ben van de bank (waar ik alleen maar veel pijn op/bij krijg) maar zodat ik ook kan ontspannen zitten en liggen.

Ik ben veel aan het naaien geslagen. zitten op een stoel gaat namelijk (met momenten) nog redelijk... dus heb al allerlei dingetjes voor de uk gemaakt.

Hoe gaat het met jullie vandaag?

11. MammieVanSammie

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Even een kort berichtje van mijn kant. Ik was deze topic gestart in de 'hoop' nog lang bedrust te hebben, maar maandag is dan toch al onze zoon Samuel geboren, na een zwangerschap van 32+5. Het gaat behoorlijk goed met hem, gezien zijn 32+5 dan. Ligt natuurlijk wel in de couveuse. Heb het nu erg druk met mezelf op de been krijgen, kolven en natuurlijk zo veel mogelijk bij mijn kind zijn, dus geen tijd voor een forum!
    Groetjes en sterkte voor jullie allemaal.

12. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Gefeliciteerd met jullie zoon Samuel.

Gelukkig is het lange wachten voor jou dus voorbij en gaat alles goed met de kleine.
    Denk vooral een jezelf en de kleine en ik hoop op een snel herstel voor jou.

Hopelijk blijft alles goed gaan en mogen jullie snel naar huis toe.

Gr Noekie

13. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Mammievansammie, gefeliciteerd met jullie zoon!!
    Ik dacht al een beetje dat het misschien wel zo ver was, omdat je al even niet meer had gereageerd...

Wat fijn dat hij het goed doet, naar omstandigheden. Ben wel benieuwd hoe het precies allemaal is gegaan en gaat, maar kan me voorstellen dat je in alle hectiek geen tijd hebt om te gaan zitten forummen...

Wil jullie heel veel geluk samen wensen, ik hoop dat Samuel snel alles op eigen kracht kan en dan snel met jullie mee naar huis mag!

Groetjes Jomay

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Allereerst proficiat met de geboorte van Samuel! Ik duim dat hij snel met jullie mee naar huis kan. Ook van mij alle kracht toegewenst.

15. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Maar over het topic bedrust: heb t er nu wel moeilijk mee om vol te houden.
    Had vandaag controle v cervix, en die was juist weer wat beter(langer). Dus volgens de gyn werkte de bedrust goed. Maar merk nu dat ik uit moet kijken dat ik niet toch weer meer ga doen, ook omdat de druk er wat af is.... terwijl ik vorige week nog een week in zkh heb gelegen met longrijping vanwege dreigende vroeggeboorte dus moet echt geen risico nemen. Nog 3 weken en dan ben ik 36 weken (als ik t haal) en kan ik wat meer gaan doen maar dat lijkt nog zo lang! Terwijl ik al 12 weken plat lig! Maar ben t zo zat, ik wil van alles doen! Heb ook enorme nesteldrang, pffff
    Zo even geklaagd hoor.
    Wat doen jullie allemaal wel en niet? Ik probeer nu echt alleen v bank of bed te komen voor wc en douche, soms eten, en verder niet.

16. ik85

ik85 Lid

19 dec 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mammie van Sammie , gefeliciteerd!

Jomay, dat thuisproject is echt wel fijn. Nadeel wel dat ik de hele dag thuis moet zitten. Ookal zou mijn lichaam soms kunnen zeggen, loop eens een stukje.
    Nu is mijn wekelijkse uitje naar de brievenbus en weer terug :)
    Jij ligt ook al lang plat... hoe doe je dat? Ik zit nu bijna 2 weken thuis en vindt t al lang!

Hebben jullie het ook dat verschillende mensen zeggen wanneer het hummeltje komt? Hier lopen de data nogal ver uiteen :)van eind januari, de uitgerekenddatum, isalgeen sprake meer,gister zei iemand met week 38 komt het, vandaag de volgende met week 36. Nog even en ik mag volgende week al :)

Tot zover vanuit dit bed :) jullie ook nog veel succes!

17. ik85

ik85 Lid

19 dec 2011
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Vanuit een mooi ziekenhuisbed mag ik vertellen dat onze zoon gistermiddag is geboren. hij is wat aan de kleine kant (1270 gram) maar vecht voor alles! Mijn bedrust zal er binnenkort wel opzitten :) liefs ik85

18. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie zoon, ik85!!

Tjemig, ik word een beetje zenuwachtig van al die vroege bevallingen...

Hoop dat het goed gaat met hem en jou!

Veel geluk samen en ook succes gewenst de komende tijd,

Jomay

Deel Deze Pagina