Met familie hebben we gelukkig geen problemen, want die vieren allemaal sinterklaas bij ons aangezien wij de enigste zijn met kinderen dus dat scheelt weer Het enigste waar ik mee zit is idd hoe het voor het kind zelf moet zijn.. maar desnoods vier ik de verjaardag voor familie en vrienden in het weekend ervoor of erna.. bij mijn andere 2 dochters doe ik dat ook zodat ik de verjaardag samen kan vieren aangezien er maar 2 weken tussen zit en de familie verder weg woont (en dus niet 2x in 2 weken hoeft op en neer te rijden). kinder feestje krijgen ze uiteraard ieder apart. Ach ja als het zo mocht zijn ben ik nu toch misschien wel al te laat dus ik moet maar zien hoe loopt...
@ Runner: 'fijn' dat het nu achter de rug is. Even pittig begrijp ik, maar nu ook snel klaar. Ik hoop dat je nu rustig kunt herstellen en rouwen en dan met positieve blik vooruit! (had het lang geduurd voor je zwanger werd?) @ thea: gefeliciteerd! Maar ook spannend dus, met die heftige ervaringen in de voorgeschiedenis. En welkom natuurlijk. @ eerlijkbeertje: altijd leuk, echo! Alvast veel plezier. @ hier: slecht geslapen door spokende (spugende ) kids, ben nu behoorlijk duf en ook misselijk. Werk moeten afbellen omdat bij zieke kindjes moet blijven, vind ik altijd zo rot. Maar ja, wij hebben helaas weinig netwerk om dit op te vangen, m.n. ook omdat oudste natuurlijk niet zomaar bij iedereen terecht kan. Ik ben wel een beetje opgelucht dat ik niet de enige ben die rekening wil houden met eventuele verjaardagen qua zwangerschapsplanning . Een van de belangrijkste redenen waarom wij wachten tot zomer, namelijk! Ik heb al 1 keer gedacht dat het zo'n vaart wel niet zou lopen , met als resultaat dat mijn beide kinderen rond carnaval jarig zijn en 4 dagen tussen zit. Wij willen dus zeker geen 3e in februari! Het is natuurlijk geen ramp, maar je merkt het echt wel in drukte, voorbereidingen en ook in kosten (cadeautjes, feestjes). En in december zou ik idd liever ook niet willen, al druk en duur genoeg. En begin maart hebben wij al 5 verjaardagen van naaste familie, dus maart valt ook af in ons boekje . Dus tja, dan 'mag' je pas eind juni/begin juli zwanger worden, he? Ik had dit al eens ergens anders op forum getypt, maar dan krijg je ook veel reacties van dames die heel moeilijk zwanger worden/blijven, dat kinderen krijgen uberhaupt een wonder is. Ik voelde me wel erg koelbloedig en berekenend .
Wij hadden in september een ongelukje met een cd. Werd daarna wel gewoon ongesteld. Maar het idee dat het wel eens raak kon zijn stond ons wel aan. Na die tijd niet meer opgelet en eigenlijk niet verwacht dat ik spontaan zwanger zou worden (ben met de jongens dmv hormonen zwanger geworden) en toen was het toch een feit. Nu willen we er over een paar maanden toch serieus voor gaan. Hopelijk weer zonder hormonen. Hoop dat mijn cyclus toch weer goed op gang gaat komen. (hoorde dat mijn zusje in juni ook de pil weer in de prullenbak wil gaan gooien. ) En over dat laatste. Ach, dat moet ieder voor zich weten. Toen met J wilde ook ook geen enkele maand overslaan want wat was nou de kans? Maar nu wil ik idd even opletten. Heb dan weer 9 maanden de tijd om uitgerekend te zijn in een 'veiligere' zone. (wat zou in de zomer leuk zijn! hahaha!) Mama2girls, ach, als het zo zou zijn is het ook prima toch? J zijn verjaardag vieren we ook het weekend voor zijn verjaardag zodat de kerst toch weer wat verder weg is.
Nou ik vind het ieder z`n recht om er rekening mee te houden in zoverre het kan.. en ja als je moeilijk zwanger raakt kan ik me wel voorstellend at je het een ander min of meer kwalijk neemt als ze hier over nadenken, maar laat iedereen in zijn waarde, en las je uit ervaring weet dat het een beetje te plannen is waarom dan niet.. Ik hoop dat ik het een beetje kan plannen, want bij de oudste dochters was ik gelijk zwanger en bij de jongste in de tweede maand. daar tussen nog 2x gelijk raak (door de pil heen). Wij wilde eigenlijk ook pas mei/juni voor het echie gaan proberen ivm de genoemde redenen, maar ik zou ik niet zijn als ik zelf eerder wilde beginnen .. dus eigenlijk is het mijn eigen schuld, Kon weer eens niet wachten
Ha, ha, nou ik vind het wachten ook heel lastig, maar de verjaardagen zijn niet de enige reden bij ons. In de zomer beginnen is al een compromis tussen manlief (verstand) en mij (gevoel) . Mijn oudste is meteen in 1e ronde na stoppen pil gekomen en toen we voor een 2e wilde gaan moest ik om allerlei verstandige redenen wachten (nog geen baan etc), maar toen ik eenmaal per 1 mei een nieuwe baan had kon ik me helemaal niet meer bedwingen. Manlief zei toen nog, zullen we in ieder geval nog een maandje wachten, want anders zou je weleens dezelfde uitgerekende datum kunnen krijgen. Heb hem overgehaald: "Joh, dat gebeurt echt niet hoor, wat is nu de kans dat het weer in 1 ronde raak is?" Euhm , 4 weken later positieve test in handen...(mijn uitgerekende data waren 7 resp 9 feb) Je begrijpt dat ik manlief nu echt niet meer kan overtuigen! Onvermurwbaar , er moet hier gewacht worden. En ja, als je 2 keer heel snel zwanger bent geworden en dan idd ook nog eens door anticonceptie heen, dan hou je toch veel meer rekening met plannen! Dat herken ik wel, mama2girls.
Runner, fijn dat het snel los gekomen is. Wel lekker dat je in de zomer weer zin hebt om te beginnen. Heb geen ervaring met mk dus kan me niet echt indenken hoe je geestelijk een opdonder krijgt. M@G, het is inderdaad wel lastig op 5 december jarig zijn misschien maar voor mezelf zou ik dat niet plannen. Ik zou er spijt van hebben deze maand niets te doen en dan later denken, misschien was het dan wel raak... Maar dat is mijn idee erover Niek, jij al bijna je NOD? Gisteravond na het eten en vandaag wat misselijk. Niet heel erg maar wat sluimerig en een vol gevoel... Hopelijk wordt het niet erger.
Gister toch even de vk praktijk gebeld of ik niet nu al een afspraak voor de echo kon maken. Maar daar trapte ze niet in haha! De 28e hebben we intake en dan maken ze de afspraak pas voor de echo... duurt nog zo lang!!
Bessie Turf wat je zegt over spijt krijgen of het misschien wel raak had kunnen zijn heb ik dus ook.. dus toch maar gewoon verder gegaan deze maand.. en eerst maar eens zien of we raak hebben geschoten deze maand voor ik me zorgen ga maken..
Bessie, jammer dat ze er niet in trapte. Hier ook pas een echo rond de 10 weken terwijl ik op het forum vaak lees dat meiden er met 8 en met 12 weken 1 krijgen. Volgende keer toch maar kijken of er een vk praktijk hier in de buurt is die dat ook doet. Toen wij vertelden dat we zwager waren van de 2e en ik op 18 december uitgerekend zou zijn vertelde mijn zusje dat zij op 31 december ging trouwen. J was dus 9 dagen toen ie zijn 1e feestje had. Maar wat heb ik lopen stressen tegen het eind dat ik zo graag op haar bruilofd wilde zijn. Dat wil ik nu dus echt niet meer. Ik wil gewoon genieten van de laatste keer zwanger zijn. Incl alle kwaaltjes en overtijd lopen. Hopelijk is het ons gegunt dit jaar...
haha Bessie: ik haat dat wachten ook zo! Ik wacht keruig op mijn nod, vorige maand 4 testen gedaan, ben er wel even klaar mee... Runner: fijn dat alles achter de rug is, nu wel even aan jezelf denken hoor! wat betreft de verjaardagen, onze jongste is van 28 november, we vieren het meestal een week van tevoren, als het nu raak zou zijn, komt het weer in de buurt, tsja, overslaan wilde ik niet... mijn broer is van 3 december en die heeft er nooit last van gehad en mijn moeder vond het leuk ivm de leuke traktaties en zo...
Runner sterkte, gelukkig is het vanzelf losgekomen. Ik ben uitgerekend 6 november. Wij hebben altijd geroepen, liever geen kindje meer in november/december. Dat zijn zulke drukke maanden met verjaardagen bij ons. De eerste twee jaar hielden we daar nog rekening mee, maar als je al 4 jaar bezig bent, weet je ook dat een zwangerschap niet te plannen valt. We hebben het dus los gelaten, met als gevolg dus een uitgerekende datum van 6 november. Hoe is het mogelijk. Maar goed blijkbaar zijn dit mijn vruchtbare maanden. 2 bessie turf bij ons zijn ze ook nooit zo snel met echo's, hoop zelf wel op een vroeg echo, heb 3,5 jaar terug een vroege miskraam gehad en toen zeiden ze wel dat ik bij een evt zwangerschap een vroege echo zou krijgen. Ga volgende week even bellen voor een afspraak. Ik snap het ook niet hoor dat andere meiden altiijd zo vroeg een echo krijgen.
gefeliciteerd bianca!!ik heb ook een vroege echo gehad ook omdat ik een miskraam heb gehad de laatste x....voel je je goed? runner denk goed om jezelf meid! en ja het plannen dat is bij ons ook niet geslaagd....ik maak me er niet zo druk om... ik zal aan de poets maar heb totaal geen zin meidenmaar het moet want het is een zooitje hieroben nog niet zo lang van bed af maar zit nu alweer te gapen....kan zo wel weer slapen
Bianca, dan hoop ik voor je dat je niet al te ver over tijd gaat lopen. Eerlijkbeertje is dat anders ook niet standaard bij jullie? Ik heb nog regelmatig last van buik krampen. Weet niet of dat hoort??? Komen geen grote stolsels meer los. Nou ja, kijk het nog wel even een dagje aan. Straks even langs mijn schoonouders. Ze laten de hond vanmiddag inslapen. Die is echt helemaal op... Verder een rustig weekend, jullie nog plannen?
@ Bianca: dat heb ik wel eens ergens gelezen, dat je een bepaalde periode in het jaar op je vruchtbaarst bent. Tja, als ik wat langer zou moeten wachten, dan zou ik op gegeven moment ook sch**t hebben aan planning, hoor! En uiteindelijk, zo ontzettend 'erg' is dat nu ook weer niet, verjaardagen/feestdagen bij elkaar . Hopelijk dan dus niet te ver overtijd? (hoe was dat bij je andere zwangerschappen?) @ Eerlijkbeertje: ha ha, dat gevoel heb ik ook wel eens en dan ben ik nog niet eens zwanger . Poetsen is zo NIET mijn hobby... (slapen daarentegen ...) @ Bessie: jammer van de echo. Het verbaast mij soms ook hoe veel mensen al rond 8-9 weken een echo krijgen. De eerste echo bij zoonlief was met 12 weken, met dochterlief bij 10 weken, dat vond ik toen al zo lekker vroeg, ha ha! @ Runner: niet druk maken om de buikpijn, hoort er helemaal bij. Ik heb op 15 jan de miskraam gehad, toen 3 uur lang zeer heftige menstruatiekrampen gehad (kromgelegen), en daarna nog een week lang af en aan buikkrampen, rugpijn en bloedverlies gehad (m.n. na activiteit, net zoals met harde buiken of naweeen ). Na die week was het opeens over. @ hier: weer een dagje thuis met zieke kindjes (pfff, zo vermoeiend, ze zijn niet ziek genoeg om echt te liggen, maar ook niet fit. Jengel, jengel, huil, huil ). Maar even kijken hoe het morgen gaat. In principe een druk weekend: schoonzusje, zwager en neefje vieren verjaardag (die verjaardagen in maart, weten jullie nog ). Ik hoop dat we gewoon kunnen gaan, ik ben na 3 dagen jengelende zieke kinderen om me heen wel toe aan wat afleiding! Voel mezelf overigens ook al wat beter, misselijkheid is wat afgenomen en ook niet meer zo moe. Begin wel steeds meer mijn borsten te voelen en vlagen van hoofdpijn (meer mijn normale PMS klachten), dus ongi zal over paar dagen wel komen, vermoed ik.
Kache, beterschap met de kids. Vaak zet ik ze dan voor de tv met een filmpje. kan toch zo slecht tegen dat jengelen, hahaha. Drukke bedoeling idd met die verjaardagen. Wij hebben zondag een verjaardag van het nieuwe vriendinnetje van mijn zwager. Gaan ook meteen voor ons koken, ben benieuwd. Zijn jullie nu wel aan de klus of wachten jullie echt tot de zomer? Die krampen waren niet voor niets, vanmiddag echt weer een grote stolsel verloren, leeg wel een echt vliesje zo stug dat dat was. Vandaag een kaartje gehad van werk. Wel lief. Had het leuker gevonden als ze even een belletje hadden gegeven...
Runner: dan was je dus nog niet helemaal "schoon". als het goed is moet het nu minder worden.. Bij beide kinderen liep ik twee weken over tijd, dus als het nu raak zou zijn, dan zit ik vol in de sinterklaastijd morgen gezellig avondje met mijn moeder naar Wolter Kroes en zondag een verjaardag, weer lekker volgepland! fijn weekend allemaal!
@ Runner: euhm, tja, , de TV heeft hier al aardig wat overuren gemaakt, ha ha! Eerlijk gezegd is het voor zoonlief die het zo vermoeiend maakt. Zijn autistisch gedrag wordt altijd flink versterkt als hij niet lekker in zijn vel zit en claimt dan veel aandacht. Hij kan niet stil zitten kijken, is hij veel te stuiterig voor en wil ook lievelingsstukjes 10 keer achter elkaar zien, drukt dan op verkeerde knopje en dan schreeuwt hij weer moord en brand . Lief van het kaartje, jammer dat je liever telefoontje had gehad (ik juist niet!). Ik had per mail laten weten, juist omdat ik eigenlijk nog even niet kon praten er over (met hun). Heb wel een bos bloemen gekregen, meteen de dag erna al. Hopelijk nemen de krampen nu snel af, maar geef het tijd, he? En nee, wij zijn zeker niet aan de klus, zou niet durven . Condoom gaat nog netjes om. Ben 2x in ronde 1 zwanger geworden, dus we wachten echt, echt tot de zomer (maar, over dikke 4 maanden is het al weer zover )! @ Niek: veel plezier, klinkt gezellig!
Niek, ben je ook 2 keer ingeleid? Kache, hoop dat de kids vandaag een beetje opgeknapt zijn zodat jullie buiten even kunnen uitwaaien. Ruben kan helemaal ontspannen als hij baby tv zit te kijken... (en dan zeggen dat hij voor sesamstraat te groot is geworden, whahaha!) Mijn leiding gevende had vorige week gezegd dat ze het eind van de week even zou bellen. Nu ruim een week verder en nog steeds niets van haar gehoord. Beetje jammer. Vind het sowieso persoonlijker als een kaartje maar goed iets is beter als niets. En idd die 4 maanden zijn ook zo om.
Ik weet eigenlijk niet of ik me hier al had aangemeld. Maar hier dus zwanger van nummer 3 , 2 oktober zou hij of zij er ongeveer moeten zijn. Na wat bloedverlies (soms is het er nog) zien de echo's er goed uit.