@ bessie turf. Nee hoor, daar ben ik nog niet aan toe. haha. Moet eerst dit verwerken. Heb hier 4 jaar op moeten wachten en dan gaat het mis. 3,5 jaar terug is het ook een keer misgegaan, maar dat "deed" me minder dan nu. Heb nu echt zoiets van, gaat het nog wel een keer gebeuren? We weten dat de zaadkwaliteit van mijn man slecht is, vandaar. Willen echter niet dokteren, zijn dankbaar met twee gezonde meiden. Spannend een nieuwe auto, daar zullen jullie veel plezier aan hebben.
@ Bianca: jeetje meid, wat intens verdrietig . Zijn geen woorden voor. Heel veel sterkte met het verlies, ik kan me voorstellen dat het dubbel pijn doet als je al zo lang op wondertje had gewacht. Knuffel!! (wil je als vlindertje/sterretje op lijst staan, of liever helemaal eraf?) @ Niek: wat!? Wow!!! Gefeliciteerd, meid, wat geweldig! Hopelijk nu een mooie plakbeeb en straks een echt wondertje! @ Mama2girls: wat jammer van ongi, maar 'fijn' dat het in ieder geval regelmatig is en je dus snel weet waar je aan toe bent. Moet wel een beetje gniffelen om jullie plannen van komende maand. Begrijp het helemaal, maar het voelt wel een beetje halfslachtig . Afwachten dus wat natuur voor jullie in petto heeft . @ Bessie: fijn dat je wat beter voelt en ik hoor graag dat toch weer anders is . Geeft me beetje hoop, dat het niet perse zo ellendig hoeft te worden als vorige keer. Veel plezier met de nieuwe auto. Wij hebben 'm vorig jaar al op de groei gekocht , ha ha! Enne.... of ik zeker weet dat niet zwanger ben? Tja, dat is dus het ellendige. Zeker weet ik het niet , de condoom geeft geen 100% bescherming natuurlijk en we hebben regelmatig (in ws. vruchtbare periode) seks gehad. Maar vorige maand voelde ik me nog veel beroerder (heel erg zwanger eigenlijk ), maar toen was ik het ook niet, dus ga er maar vanuit dat dit toch ook gewoon aanloop naar menstruatie is. Komt door de miskraam, helaas, al dit hormonale gedoe . (maar stiekem zit ik toch weer met mezelf af te spreken wanneer ik een testje ga doen als menstruatie nog niet gekomen is ) Afwachten dus maar...
Kache, wanneer zou je willen testen dan? Spannend hoor!! Bianca, nou snap dat je het eerst goed wilt verwerken. Het is niet niks en zeker na 4 jaar proberen. Weet niet zo goed wat ik zeggen moet, vaak vinden mensen het stom om te horen maar je hebt wel 2 lieve meiden dus dat zijn al enorme wonders!! Sterkte meid! Mama2girls, zul je net zien, deze maand raak haha! Succes
Euhm, tja , ik ben het nog niet met mezelf eens, ha ha ! Als ik verstandig ben, wacht ik tot 36 dgn (langst mogelijke cyclus), en dan hebben we het over (pas) 24 maart. Maar ja, op grond van wanneer ik denk de eisprong te hebben gehad (obv klachten), zou ik nu op 16 dpo zitten . Bij E had ik (teruggerekend) op ongeveer 20 dpo een positieve test, dus dan zou ik nog moeten wachten tot 19 maart. Zeg het maar!? (menstruatie zal heus wel gewoon komen , dus ik zit mezelf gewoon een beetje gek te maken )
Kache: ik voelde me vorige maand ook echt zwanger en had alle klachten, nu alleen wat steekjes, dorst en gevoelige borsten. toen ik vanmorgen langs de kruidvat reed, tsja ik kwam er toch langs Bianca: heftig hoor, hopelijk is het jullie ook nog gegund.. mama2girls: balen van je ongi, ik blijf voor iedereen duimen.. even een hele andere vraag, een vieze vraag wat is de kleur van de ontlasting van jullie kinderen? de reden dat ik dit vraag, is omdat onze zoon al heel lang licht bruine ontlasting heeft, maar wel stevig. Maar mijn moeder maakt mij een beetje gek door te zeggen dat hij lever of gal problemen heeft. nu wordt hij volgende maand geholpen aan zijn neusamandelen en dus is hij nu een slechter eten en er is bloedonderzoek gedaan naar voedsel en daar kwam niets uit. sorry voor de vreemde vraag..
@Niek allereerst gefeliciteerd! Spannende tijd gaan jullie tegemoet! Wat betreft je "vieze vraag" Ik denk dat de kleur van ontlasting vooral bepaald wordt door wat je kind eet... maar ik ben geen dokter... Bij babies in ieder geval is het heel duidelijk afhankelijk van wat ze eten, en het lijkt mij dus bij grotere kinderen ook het geval, zeker gezien je opmerking dat hij momenteel niet zo goed eet. Waarschijnlijk eet hij wat eenzijdig? Je kan het heel makkelijk onderzoeken denk ik door je kind een paar dagen wat andere dingen aan te bieden en te kijken of dat invloed heeft op het 'resultaat' @Bianca, wat vreselijk meid! Lijkt mij heel zwaar, vooral omdat jullie er zo lang op hebben moeten wachten... echt verdrietig, heel veel sterkte gewenst, voor jullie allebei! @ Kache, je maakt het in ieder geval wel spannend voor ons! Tsjaa misschien toch rond de 19e een testje doen, ookal is die omowit, dan kan je het weer een beetje loslaten, anders blijf je maar malen... @ Hier ook vandaag getwijfeld toen ik in de stad was, of ik toch maar gelijk een testje zou halen Zie ook steeds overal symptomen in (hoofdpijn, hongerig, blablabla ) en ik heb zelfs gedroomd dat ik zwanger was! Ach onzin natuurlijk, wat is de kans nou helemaal! Zucht
Eerlijkbeertje, wat een super echo foto's! Wat een verschil al. Bianca, wat verschrikkelijk meis. Doe lekker rustig aan. Hoop dat het geluk snel aan jullie zijde is. (hoever was je?) Niek, gefeliciteerd! Hoop dat alles goed zal gaan! Bessie, wat voor een auto? Mama2girls, wie weet beval je dit keer wel te vroeg. Kache, ik zou ook gewoon testen hoor. Ben je iig van je onzekerheid af. Ik heb ook alvast wat testjes besteld Incl ovu. Gewoon om de komende tijd mijn cyclus een beetje in de gaten te houden. Heb de afgelopen keer ook 7 testen gedaan in 2 dagen tijd. Wat voorraad kan nooit kwaad, hahaha! Gister werk gebeld. Die hadden me pas volgende week vrijdag voor het eerst weer een halve dag ingeroosterd. Heb dit nu verplaatst naar as dinsdag. Week erna gewoon weer volledig aan de slag. Dit wordt dus m'n laatste vrije weekend voor voorlopig. Wil morgen wel even wat leuks gaan doen. Verzuimpunt was het er niet echt mee eens dat ik pas volgende week halve dagen ga werken. Die vinden het een leuke afleiding.... Maar werk in een winkel, vaste klanten hebben ook wel in de gaten dat ik afwezig was en wil het er gewoon niet de hele tijd over hebben. Ik kan het op zich wel goed relativeren maar als ik het er te lang over heb voel ik de tranen weer achter mijn ogen branden. Maar goed. Ben sinds gister klaar met bloeden en zou zo graag weer in bad willen. Vroeg ma af of dat mag? Of moet ik net als na een echte bevalling 6 weken wachten? Weet iemand dat?
Bianca wat jammer meis.. na zo lang en dan dit.. sterkte meis. Dit is dan heel tegenstrijdig maar Niek proficiat!!... Ook ik zal voor je duimen dat het goed gaat, maar daar gaan we natuurlijk wel gewoon vanuit he Moet wel lachen om jullie reacties.. het is idd tegenstrijdig wat we doen, maar man lief wil echt geen kerst kindje.. en ik heb idd ook al in mijn achterhoofd dat je dan nu net zal zien dat het "raak" is .. dan maar alle fabels doen om proberen het eerderder te laten komen
Mama2girls, Wij hadden dat ook hoor. Hadden een serie pillen meegekregen van de gyn die ik in moest nemen zodar ik ongesteld was. Heb tegen mijn man die maand ervoor nog gezegd dat ik op wilde passen want anders zouden we in december uitgerekend zijn. Maar man man heeft me overtuigd, hoe groot is nu de kans dat het alsnog spontaan gebeurd. Medicijnen lagen immers al in huis. En tada! De 16 was ik uitgerekend... Nu willen we dat echt niet. Niet in december en ook niet in februari. Vandaar dat wij pas in juni voor het 'echie' gaan. (zou dan maart worden) Jongens allebei de deur uit. Ik lekker aan een bakkie koffie. Zo de afwas van gisteravond opruimen. Om 12 uur zijn we allemaal thuis, denk dat ik dan met R boodschappen ga doen. Hoeven we daar morgen niet de deur voor uit. Dacht eigenlijk dat het mooi weer moest worden vandaag maar tot heden is daar hier niets van te zien. We zien wel wat de rest van de dag brengt.
3e Wonder clubje 2012 NOD-lijst Mama2girls (32 jr), ronde 3, 16 april Zwanger! Theertje (31 jr), UD 2-okt-2012 Eerlijkbeertje (32 jr), UD 4-okt-2012 Bessie Turf (26 jr), UD 2-nov-2012 Mayke1980 (31jr), UD 10-nov-2012 Niek (32 jr), UD nov-2012 Wachtenden Runner (30 jr), start juni 2012, afwachten cyclus Kache (32 jr) start juli 2012, nu OD 19-24 maart Guapetona (38 jr) start nog onbekend, pas mogelijk na BV: vanaf mei/juni 2012 Vlindertjes Bianca1374 (37 jr), mk mrt 2012, 6 wkn
@ Runner: dat mooie weer zit al vanaf vanochtend heel vroeg hier! Het is echt warm, geen jas meer nodig. Heerlijk. Volgens mij kun je gewoon in bad. Als het bloeden gestopt is, dan zal baarmoedermond ook weer dicht zijn en kan er niets gebeuren. Ik vind het heel normaal dat je begint met halve dagen! Ik heb 2 weken thuisgezeten na de miskraam, volgens mij is dat heel, heel normaal! Jammer dat zo'n verzuimpunt het dan weer anders ziet . Mijn eerste werkdag was een flink tranendal, heel moeilijk , omdat je toch deze en gene wat wilt vertellen/uitleggen. Blij dat ik geen studenten hoefde te zien die dag! @ Mama2girls: fijn dat jullie de humor er ook van in zien. Als je manlief echt geen dec kindje wil, dan zou je gewoon een condoom moeten gebruiken, maar blijkbaar wil hij die beslissing dan ook weer niet nemen . Het is heerlijk tweeslachtig, ja, dus ik gok erop dat je juist nu zwanger wordt, ha ha! Mijn manlief is er 1 keer 'ingetrapt' (vandaar dat kindjes nu 4 dgn schelen), dus die is nu heel strict . @ Niek: vervelend dat zoontje niet helemaal fit is. Het is natuurlijk moeilijk beoordelen via internet P), maar licht bruin stevig klinkt heel normaal. Bij lever/galproblemen kun je heel lichte ontlasting krijgen (stopverf, of dat beige-grijze kleurtjes van computers van vroeger), maar dat gaat naar mijn weten altijd samen met heel donkere urine (sterkte thee of koffie kleur). Allemaal heeeeeeeel zeldzaam bij kleine kinderen, dus tja. Laat je niet gekmaken door je moeder. Mijn kinderen hebben, afhankelijk van wat ze eten, ook allerlei veschillende kleurtjes, soms ook licht bruin. Hoe voel je je nu verder? Beetje aan het bezinken? Erg spannend? (wanneer is je uitgerekende datum?) @ hier: nog niet ongi, nog wel klachten, voelde me vanochtend erg labiel (huilbui echter niet gekomen ), misselijk en moe. Probeer het maar zoveel mogelijk te negeren (als ook de zeurende/drukkende/stekende dingen in buik ). Heb een KV test nog liggen, maar ik ga echt wachten, hoor. Heb mezelf vorige maand al gek genoeg gemaakt (met 4 negatieve testen en uiteindelijk een negatieve bloedtest). Met dochtertje de stad in geweest (heerlijk op fiets in zonnetje!) en geshopt. Ze is een echt meisje-meisje en begint in prinsessen fase te komen, dus echt heel erg gezellig met zijn tweetjes. Nu straks manlief nog even laten weten dat bankrekening weer geplunderd is . Ach ja, ze heeft wel nieuwe zomerjasje, schoentjes en paar mooie zomerjurkjes. Voel me een heel stuk beter nu!
Hoi meiden zag dat er ook een clubje is voor 3 wondertjes. Ik ben op dit moment 32 weken zwanger van ons 3e grote wonder. Ik ben 31 jaar en hele trotse mama van 2 kanjers van knullen Devin 22-05-2008 en Owen 01-06-2011 6 weken na de bevalling van Owen hebben wij een hele gezellige avond gehad met diverse alcoholische versnaperingen en zijn zo in bed beland. De volgende ochtend kwamen we tot de conclusie dat het rubbertje nog netjes in de verpakking zat. We hadden toen zoiets van ach 1 keer kan geen kwaad, maar zaadje en eitje hadden elkaar toch gevonden. De positieve test was schrikken, maar na de 1e schrik besloten we om er voor te gaan. En nu zijn we 32 weken verder en mogen we alweer bijna ons 3e wondertje in onze armen houden. Hopelijk vinden jullie het niet erg als ik heb gereageerd.
Miekr: welkom! zo zie je maar dat het altijd kan gebeuren. ik kan me wel een beetje jullie gezichten voor me zien toen jullie een test deden, hihi maar wel leuk! Kache: heerlijk de stad in, hier was geen zonnetje te zien! ik denk dat ik ongeveer rond 23 november uitgerekend ben, zeker weten doe ik het niet. ons zoontje is van 28 november
ik mag me ook hier melden ben vandaag 7 weken en 1 dag zwanger van mijn 3e kindje ! 1 november is de uitgerekende datum en aanstaande maandag heb ik om 11.55 mijn eerst echo
Goedemorgen, hier eens gluren, het sept topic komt niet echt op gang.......hier ook zwanger van een derde wondertje, ipv twwe winterkindjes krijgen we nu een eind zomer kindje......ben nu 13 wkn zwanger en al drie goede echo's achter de rug waarvan een de nekplooimeting. Jongens zijn bijna 15 mnd en 3 jaar....zelf 37...
Kache, geen zon gezien hier gister. Het is nu al de 3e week dat ik thuis zit. Vanaf het moment dat we wisten dat het niet goed zat heeft het 1,5 week geduurdt voordat het eruit was. Had verwacht dat ik gister en vandaag weer zou moeten werken maar daar was mijn leiding gevende nog even niet mee eens. Gister een boekket bloemen gekregen van mijn collega's erg lief! (vergeef ze wel dat ze niet gebeld hebben. ) Nu dinsdag van 13.00 tot 18.00 werken. (als je de lijst aanpast, mag mijn vlindertje er dan ook bij?) Willen vandaag eigenlijk wat leuks gaan doen. Misschien even naar een dierentuin oid. Zal zo wel even googlen. Miekr, zo zie je maar weer dat er maar 1 keer voor nodig is. Weten jullie het geslacht al? Thea, gefeliciteerd! Goofy, jij ook gefeliciteerd! Ook met je mooie echo's en nekplooimeting.
Runner thanks, maar wat een meedenkende ledinggevende heb jij zeg, echt heel fijn. Geniet daar maar van want het kan oom anders. Lekker je tijd nemen hoor.
Goofy, weet je wat het is. Haar dochter zit nu met zw vergiftiging. (bijna 34 weken nu) Denk dat ze daardoor meer in de situatie in kan denken. En van de week zei ze tegen me dat zij mijn situatie ook kent. Dus vraag me af of ze het zelf ook ooit heeft meegemaakt. Had het nl niet verwacht van haar hoor! Wij zijn eruit. We gaan zo na het ontbijt naar Amersfoort.
3e Wonder clubje 2012 NOD-lijst Mama2girls (32 jr), ronde 3, 16 april Zwanger! Goofychick (37 jr), 22-sept-2012 Theertje (31 jr), UD 2-okt-2012 Eerlijkbeertje (32 jr), UD 4-okt-2012 Thea23 (.. jr), UD 1-nov-2012 Bessie Turf (26 jr), UD 2-nov-2012 Mayke1980 (31jr), UD 10-nov-2012 Niek (32 jr), UD 23-nov-2012 Wachtenden Runner (30 jr), start juni 2012, afwachten cyclus Kache (32 jr) start juli 2012, nu OD 19-24 maart Guapetona (38 jr) start nog onbekend, pas mogelijk na BV: vanaf mei/juni 2012 Vlindertjes Runner (30 jr), mk 7-mrt-2012, 9+2 wkn Bianca1374 (37 jr), mk mrt 2012, 6 wkn