Het is hier rustig geweest in het weekend. Wij hebben het lekker rustig aan gedaan dit weekend! Zaterdag was mooi weer dus lekker naar buiten. Zondag een beetje aanlummelen, heerlijk hoor! Kache, je klinkt erg positief goed van je!!! Mijn nichtje (dochter van m'n zus) is ook met 2,5 jaar getest op autisme en zij zit nu op een medisch kinderdagverblijf. Dat gaat super. Na de zomer gaat ze naar speciaal onderwijs, dan is ze 5 jaar. Ze hebben toen onverwacht snel achter de eerste een tweede dochter gekregen waar geen autisme bij te zien is. Maar omdat het erfelijk is denk ik dat ze het daarom bij 2 kinderen hebben gelaten. Ze riep altijd dat ze een huis vol kinderen wil maar denk dat ze het bij haar 2 dochters houdt. Het is ieder voor zich en als je niet zo'n grote kans hebt 5% dan is het goed te overzien en je weet wat je te wachten kan staan. Mayke, klinkt als een hectische week. En deze week sta je er even alleen voor. Ben je nog moe van de zwangerschap of is dat al wat minder? Lekker dat je kinderen dan op tijd op bed liggen, even op de bank uitrusten! Hier heb ik toch een paar keer boven de wc gehangen. Niet heel erg misselijk maar het komt dan heel snel opzetten en als het eruit is heb ik weer honger haha! Tis niet vervelend maar wel smerig haha! Verder is m'n moeheid al aan het afnemen. Ben zo benieuwd wat het geslacht is, we willen het bij de 20 weken echo wel weten!! M'n man zei nu wel steeds dat hij me ook wel een dochter gunt, zo lief!! Hij wilde eerst echt jongens en die heeft hij nu
Iedereen fijn weekend gehad? Wij lekker rustig aan gedaan. nu mogen we weer aan het werk.. bah voel me ellendig.. als ik maar niet ziek wordt. Menstruatie is in ieder geval weer mooi optijd.. dus we kunnen er over een paar dagen weer vol goede moed tegenaan
hoi meiden hier een goed weekend gehad!lekker rustig aan gedaan... @bessie fijn dat je moeheid afneemt @mama2girls strax s6 met klussen en ik hoop voor jullie dat het deze maand raak is vandaag maar niet zoveel doen heb nu ff geen energie wat trouwens in het weekend wel heel goed was....meiden wat doen jullie vooor werk?ik zit in de schoonmaak 5 dgn in de week elke dag 2en een halfd uur en weekends vaak op zaterdagavond achter de bar aan het werk....dus gemiddeld per week werk zo`n 20 uur.... verder niet zoveel te melden...iedereen een fijne dag vandaag
Bessie spannend het geslacht willen weten.. nog ff wachten Kache ik werk op het secretariaat bij een groot accountbureau.. nog ff hoop ik want ik heb gesolliciteerd op een andere functie binnen dit bedrijf bij de declaraties. Dit weten mijn collega`s nog niet dus erg spannend...
Hier net terug van de vk. Alles is in orde , bloeddruk netjes ( bovendruk wat laag .) Baarmoeder komt nu tot 3 cm onder mijn navel . De stagiaire heeft even moeten zoeken naar het hartje en als ze hem had dan zwom hij weer vrolijk weg , ik moest er wel om lachen. Sinds van de week kan ik hem ook voelen , vooral in de avond als ik net in bed lig en mijn rust pak.
Theertje, wat gaat het al hard of niet? Leuk dat je al wat voelt!! Hier voel ik nog niets. Vorige zwangerschappen voelde ik met 10 weken altijd al wel een plopje heel af en toe. Nu nog helemaal niets. Tijdens de echo zag de VK dat m'n baarmoeder al wel groot was dus kindje had alle ruimte nu al. Dat komt volgens VK omdat je lichaam weer in de herhalingmodus gaat dus baarmoeder past zich steeds sneller aan elke zwangerschap. M2G, spannend dat je hebt gesolliciteerd! Wanneer weet je meer?
@ Bessie : het gaat al heel hard voor mijn gevoel .Zie de test nog voor me en nu is het niet meer te verstoppen . Mijn 1e voelde ik met 18/19 weken , mijn 2e met 16 weken en nu deze dus met 14/15 weken .
theertje. wat een fijn gevoel zal dat weer zijn.. op die dingen ben ik wel een beetje jaloers hoor..het blijft gewoon een wonder.. Bessie het kan wel even duren voor ik iets weet want degene die hier over gaat is 4 weken op vakantie dus op z`n vroegst half mei denk ik pas
@ Theertje: wat bijzonder weer, die kleine schopjes voelen . @ Bessie: he bah, spugen , bizar he hoe je meteen daarna weer kunt denken "ik heb zin in..!" Gelukkig maar, dan kom je ook verder niets te kort. Fijn dat vermoeidheid af aan het nemen is (lijkt me heerlijk , ken ik helaas niet van mijn eigen zwangerschappen, werd alleen maar vermoeider hoe langer het duurde). En tja, ik probeer idd maar positief te blijven, we hebben er goed over nagedacht en wij zien het wel zitten. Het idee om het bij 2 kindjes te laten, doet gewoon te veel zeer! @ M2g: spannend, een sollicitatie! Hopelijk pakt het goed uit, wanneer weet je meer? Fijn dat ongi lekker op tijd was, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Succes. @ Mayke: pfff, dat klinkt allemaal erg vermoeiend. Ik vind het altijd wel zwaar om het langere tijd alleen met de kinderen te zijn en alles alleen te moeten opknappen, laat staan als je zwanger bent en je kids niet fit. Sterkte! @ hier: niet veel nieuws. Rustig aan wachten op ongi, gelukkig dit keer met vrijwel geen PMS klachten! Echo foto's van tweeling van mijn schoonzusje gezien, beetje jaloers (euh, niet op tweeling hoor , die hoop ik nooit te krijgen, maar op de echo, het 'leven' als zwangere ). Ik geef overigens les op een universiteit, 20 uur per week (met nu nog ouderschapsverlof).
Goedemorgen allemaal! Ik ben even weggeweest.. Was erg druk de afgelopen dagen. De kinderen zijn weer opgeknapt en zijn naar school vanmorgen. Vannacht ook weer goed geslapen dat helpt!! Vanavond ga ik met de kinderen bij mijn ouders logeren. Morgen moet ik vroeg weer naar mijn werk en dit is dan voor iedereen rustiger. Kache, ik kan me het gevoel helemaal voorstellen. Aan een tweeling moet ik eigenlijk ook niet denken. Natuurlijk was het welkom geweest en dan schakel je heel snel om denk ik, maar ik vind 1 wel genoeg! 3 is een mooi getal! M2G; spannend je sollicitatie, heb je al iets gehoord? Theertje; wat een rijk gevoel is het als je je uk weer in je buik voelt spartelen! Ik kijk weer echt uit naar dat moment! Ik mag vrijdag weer naar de gyn voor een echo, wel heerlijk om dan weer even te kunnen zien hoe het groeit. Gisteren dacht ik even dat ik het kon voelen, 2 mini plopjes.. maar dat zou wel erg vroeg zijn. Bessie; wat fijn dat de vermoeidheid afneemt! Ik heb ook het gevoel dat de bm deze keer veel sneller op komt zetten. Bij de eerste zag je ook nog niet zo snel een buik. Nu zie je echt wel dat er iets aan de hand is. Of dat ik natuurlijk gewoon een paar kilo ben aangekomen!
alles goed met iedereen? vandaag intake gesprek gehad en het hartje gehoord! was wel blij om het even te horen verder hier nog steeds moe en soms wat misselijk, wel minder dan dat het was.. fijne avond iedereen..
@niek wat mmoi dat je hartje al gehoord heb! wel vroeg trouwens...de vk bij ons gaat niet eerder dan bij 11 wkn horen om teleurstellingen te voorkomen zeg maar.... hier niet zoveel te melden eigenlijk....ik begin nu echt hard te groeien in de buik... en ik heb de kleine nog niet gevoeld...maar dat vast niet lang meer duren dan voel ik ons kleintje ook zal zo ff aan de poets....
Niek, wat super dat je het hartje hebt gehoord! Inderdaad al wel vroeg. Mijn vk zei me ook dat ze het pas probeert bij de volgende afspraak met 14 weken. Dan is de kans het grootst dat er wat te horen valt. De moeheid is na mijn idee nu wel echt verdwenen. Als de jongste op bed ligt tussen de middag moet ik wel bezig blijven om niet in te kakken maar dan heb ik 's avonds ook niet meer dat ik dan helemaal bek af ben. Dus gaat de goede kant op. Heb wel ineens veel last van een onrustige huid en pukkeltjes... had ik vorige keren niet. Jullie ook?
he bessie ik heb ook heel veel kleine pukkeltjes op mijn rug en schouders!heel irritand want bij tijden jeukt het erg.en sinds eergister ook meer in mijn gezicht....maar die jeuken niet....ik had daar in mijn vorige zwangerscappen geen last van en ook niet van de moeheid en misselijkheid!deze zwangerschap is anders...nog een dikke week dan mag ik alweer naar de vk
@ Bessie: wat jammer van de pukkels , maar ja, het is een bekend kwaaltje en ieder zwangerschap is anders. Ik herken het niet, mijn huid werd juist erg rustig, m.n. in zwangerschap van mijn dochter. Een vriendin van mij had het juist wel, je kon aan de pukkels zien dat ze weer zwanger was, ha ha . Fijn dat je vermoeidheid goed weggetrokken is! @ eerlijkbeertje: veel plezier met uitdijen, geniet er van, die ene reden dat dik wel leuk is, ha ha! @ Niek: wauw, een hartje! Nu al? Ik wist niet eens dat het kon. Leuk hoor. @ Mayke: trek je het nog een beetje alleen met de kids? Hopelijk is het vrij soepel gegaan en ben je nu niet helemaal uitgeput. @ hier: weer met smart op ongi aan het wachten, sinds vandaag weer flinke PMS, voel me belabberd. Borsten doen echt pijn, weer misselijk, zo irritant. Hopelijk zet het snel door. Deze week met dochterlief op CB geweest, wat een gedoe. Mijn eigenzinnige maar verlegen meisje heeft zich als een aapje vastgeklemd en geweigerd om ook maar iets te doen (en zij is dan ook echt niet af te leiden of te porren ). Dus over 3 maanden moeten we weer terug. Ik betwijfel of madammeke dan beter wil meewerken ... (gelukkig weet ik dat ze alles kan, niets mis met haar ontwikkeling, maar ja, de ogentest zou ik graag wel zeker willen weten aangezien wij beide brildragend zijn en onze zoon op termijn ook een bril zal moeten)
Niek wat heerlijk om je ukje te kunnen horen! Kache: Hihi heerlijk ban die eigenwijze kleintjes op t cb! Heel herkenbaar! Hier is alles rustig. Coen is er weer. Voor mij was t even teveelachteraf. Ik heb vandaag de hele dag in bed gelegen. Heb weer een enorme keelontsteking. Dit is mijn zwakke plek.normaalsnel te verhelpen met een ab kuur, maar wil nu even afwachten of to ook weggaat. Anders ma toch maar naar de huisarts.....
het was inderdaad vroeg om te luisteren, maar omdat we het gesprek al in november hadden gedaan, waren we zo klaar. Ze zei ook dat de kans klein was om het hartje te horen, maar ze wilde het wel proberen
niek wel mooi dat het dan wel gelukt is toch!! voel hier zonu en dan wel ons kleintje bewegen weer een bijzonder gevoel voor de rst gaat alles ok hier....en met jullie meiden?
Eerlijkbeertje, wat bijzonder hè het is toch elke keer weer leuk om het leven in je buik te voelen. Tot nu toe voel ik nog niets. Bij de jongens voelde ik al met 10 weken aardig wat plopjes maar nu nog niet. Zou dit dan een rustig kind worden hahaha! Kache, ken het verhaal van de oogtest van je dochter. Met 2 jaar moeten ze dan die test doen maar omdat m'n zoon toen al zolang daar niet meer geweest was op het cb had hij echt zoiets van wat moet ik in een vreemde omgeving in m'n ondergoed met een rare bril. Uiteindelijk met 3 jaar opnieuw en omdat we toen met de jongste weer vaak op het cb waren vond hij het nu niet eng meer. Hier een druk weekend gehad. Zaterdag een vriendin geholpen met verhuizen. Ze heeft gebroken met haar vriend na 5,5 jaar en ze woonden al 2,5 jaar samen. Heel raar en bizar dat het leven toch niet altijd is wat je gedacht had. Ze hadden de trouwringen al in huis maar zij had al een hele poos toch het gevoel niet meer voor hem om echt oud te worden, toch het besluit genomen om nu voor haarzelf te kiezen en niet als ze al getrouwd waren. Nu woont ze bij haar ouders, niet ideaal op 26 jarige leeftijd... Gister een eerste communie van een nichtje van me. Erg gezellig met familie daarna even zitten. Verder heb ik gelukkig genoeg energie, ook denk ik omdat ik gewoon goed blijf eten en dus niet slap wordt van het niet eten. Ben ook niet echt misselijk, echt een verademing. Weet zo goed hoe het anders ook kan.
Wat een rust hier zeg. Zijn de zwangeren hier ook al zo druk met het geslacht en wat het zou kunnen zijn? Ben hier zooooo nieuwsgierig over... vind het nog zo lang duren tot 20 weken echo. Heb pretecho overwogen maar manlief vind dit niet nodig haha! Hoe staan jullie hierin?