3e wonder clubje 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lynn1986, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ Niek: wat fijn dat controle weer goed was! Ben je nog wat gespannen, of lukt het nu beter om vertrouwen erin te hebben? (ik weet niet of je termijn van je miskraam nu al voorbij bent en of dat uitmaakt?)
    Hoe is het gesprek afgelopen?

@ eerlijkbeertje: heb je er al 2 op school zitten? Dat is wel lekker, denk ik, maar wel wennen! Het lijkt nog als gisteren dat het babietjes waren, niet ;).
    Fijn dat alles goed was bij de VK!
    En nee, gelukkig zijn het hele 'goede' buren tot nu toe, vrij weinig last van hun geklus. Ik ben benieuwd wat voor mensen het zijn.

@ Bessie: het is sociaal gewenst om geen voorkeur te hebben, zolang het maar gezond is, maar ik begrijp heel goed dat je die toch hebt. Ik wilde na 1 jongen al graag een meisje (voor de afwisseling), dus ik kan me voorstellen dat je na 2 knullen dat gevoel hebt. Ik hoop dat voorgevoel van je man niet klopt! ;) Wat zegt je eigen gevoel?

@ mama2girls: oke, dat kan ik me dan voorstellen, mijn dochter is eigenlijk ook wel een terrasjes kind :D denk ik, alleen zoonlief kan er natuurlijk niet goed tegen dus doen wij het zelden.
    Ik hoop dat een goed benut ei langs gekomen is!

@ mayke: wat een bezige bij ben jij! Hopelijk is de essay goed gelukt! Gezellig hoor, lekker shoppen.

@ hier: weinig nieuws. Ik ben wel begonnen met tempen en ga dan ook maar 'all the way', dus voel ook naar baarmoedermond en slijm enzo. Als ik het allemaal een beetje goed begrijp, komt ei er binnenkort aan, en zal cyclus wel weer meer dan 30 dagen zijn.

Het is misschien een beetje overdreven, maar ik voel me het hele jaar al zo overgeleverd aan de hormonen (ongepland zwanger, miskraam, daarna iedere cyclus heftige PMS die ik voorheen niet had), dat ik hiermee het gevoel krijg dat ik in ieder geval nog een beetje grip heb :).

Vakantie is bijna voorbij, gelukkig. Hoewel dus veel beter verlopen met medicatie, hebben de kindjes (en ik ;)) het nu wel een beetje gehad. Helaas regent het hier al de hele dag flink, dus heb nog een zware middag voor de boeg ;)...

2. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    niets is overdreven als jij je daar goed bij voelt!

hier ook vakantie voorbij, hoewel ik wel wat gewerkt heb, moet ik zeggen dat ze flink druk waren, ppff

ik heb er vertrouwen in, ik ben nu verder dan de vorige keer, dus dat scheelt ook wel.

het gesprek is goed gegaan, ze praten weer met elkaar, hoewel mijn broer er nog niet is, gaat het een stuk beter!

3. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    @niek mooi dat je zon goed vertrouwen heb meid!

@kache ja heb nu beide kids op school zitten het is wel stil in huis huis zo....ben ik niet gewend....heb de radio maar wat harder gezet:)

nog een weekje meiden dan heb ik de 20 wkn echo....en dan moet ik in de middag naar het amc voor de jaarlijkse controle...(vroeger 2x leukemie gehad)kortom een spannend dagje dan....gelukkig gaat mijn mannetje mee;)zal zo maar ff aan de poets waar ik totaal geen zin in heb...woensdag ben ik jarig dus wil ik de boel vandaag aan kant hebben...:) fijne dag meiden!

4. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijkbeertje, wat snel al zeg!! Superspannend of niet en hopen dat het medisch allemaal in orde is! Willen jullie weten wat het wordt of verrassing?

Kache, je bent dus lekker in de weer met alle tests die je kunt doen ;) Hopen dat het raak is deze keer!

Niek, fijn dat er weer gepraat wordt, hopelijk blijft het geen eeuwige strijd in de familie en kan iedereen weer door een deur.

Straks met de oudste voor het laatst naar het consultatiebureau, wat een mijlpaal haha! Het wordt al zo'n grote kerel :)

Merk wel dat ik nu snel last heb van m'n bekken, moet wel in beweging blijven om het soepel te houden maar aan de andere kant ook veel rusten erg lastig. Maar mag niet klagen dat dat het enige is voor nu qua klachten.
    Hoop dat ik het voor ben en dat het niet verergerd later nog.

Vrijdag mag ik bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo.
    Kache, fijn dat je het snapt! Mijn gevoel zegt wel een meisje maar het kan ook zijn dat mijn gevoel versterkt wordt door wat ik graag zou willen... dus kan niet op mijn gevoel rekenen nu...

5. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Eerlijkbeertje wat een mijlpaal weer... geniet van de echo en hoop dat de rest ook goed nieuws brengt.

Niek ik ben blij dat het gesprek positief is geweest. nu hopen dat het echt helemaal goed komt.

Bessie ik vind het helemaal niet vreemd dat je dit zegt. ik denk persoonlijk dat we dat bij een tweede of derde onbewust allemaal wel een beetje hebben. Ik heb nu ook een beetje een voorkeur.. ik zou het heel leuk vinden als we er een derde meid bij kregen. Een jongen lijkt me ook leuk, maar ik ben wel van het tutten enzo.. (alhoewel de oudste een halve knul is ;))

Hier gaan we denk ik maar weer door met "klussen" gister weer bij het afvegen helder bloed het was echt minimaal, maar het was er wel.. volgende week donderdag NOD dus zal wel weer een lange aanloop zijn naar ..... :(

6. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat jullie het niet raar vinden dat ik stiekem voorkeur heb...

Hier alles rustig, de jongens waren dinsdag niet fit. Oudste door de inenting en jongste gewoon koorts. Nu zijn ze gelukkig weer helemaal opgeknapt!

De klachten blijven nog steeds uit. Wel lekker zou wil ik altijd wel zwanger zijn haha! Het is nu wel overduidelijk al te zien, heb al echt een zwanger buikje. Dat kreeg ik vorige keren pas na de 20 weken en nu met 10/11 weken al :D
    Oudste aait vaak even over m'n buik en hij vind dat de baby al echt goed groeit haha (lees dikke buik...);)

7. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    M2G, gister al bloed bij afvegen? Heb je altijd al zo vroeg bloedverlies voordat je ongesteld wordt? Blijft altijd toch wel spannend als het nog niet is doorgebroken.

8. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Bessie heerlijk die uitspraken van kinderen.
    Wat fijn dat de klachten uitblijven. Ik hoop ook echt op een ideale zwangerschap mocht ik aantellen, ik heb bij ook nooit ergens last van gehad, alleen last van de geur tijdens het koken en op het laatst maagzuur, maar als dat alles is doe ik er zo nog 10 :D

De afgelopen 2 maanden had ik ook vooor mijn menstruatie al licht bloedverlies bij het afvegen. ik vond het nu ook wel ver van te voren, maar als ik terug kijk was het volgens mij ook wel al een week ervoor.

Ik heb dit nooit gehad niet tijdens de pil, maar ook niet toen ik de vorige keren zwanger wilde worden. moet wel zeggen toen ben ik wel de eerste en de tweede maand gelijk aangeteld dus heb ik daar ook geen kans voor gehad ;).

Zou leuk zijn als ik nu toch aantel dan is het de derde ronde, want vorige maand hebben we overgeslagen..

Ronde 1
    ronde 2
    en nu ronde 3 ???????? :D hoop hoop hoop... :p

9. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Innestelingsbloeding is het dan zeker ook niet? Hoop echt voor je dat het nu raak is!! De vruchtbare dagen hebben jullie goed benut ;)

10. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Ja dat hebben we zeker gedaan :D

Innesteling of eisprong spookt ook nog wel door mijn hoofd hoor, maar wil niet te veel hopen aangeizen het de andere twee maanden ook zo raar liep maar toch gewoon ongesteld ben geworden.

Maar denk er wel aan hoor ;)

Nog een week afwachten...

11. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, wat kunnen we onszelf dan gek maken met al die gedachten... Succes met wachten en ik duim voor je!!

12. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Ja zeker.
    dank je wel.

13. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    m2g: spannend hoor! Ik hoop dat het raak is!!

HIer gaat alles zijn gangetje, ik merk wel dat ik stiekem toch wel moe aan het worden ben. In de avond kun je me echt opvegen!

Nu liggen de kinderen in bed, nog even wat voor het werk doen en dan lekker op de bank!

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ mama2girls: pffff, ik kan me voorstellen dat de dagen nu voorbij kruipen. Ik vind 7 dgn voor ongi al roze wel erg vroeg, maar ja, ik ken het uberhaupt eigenlijk niet. Ik zou mezelf denk ik ook gek maken in jouw schoenen, ha ha :p. Duimduim!

@ bessie: nog steeds nauwelijks kwaaltjes!? Genieten zeg! Ik zeg... meisje!!! :D
    (aangezien het zo anders is als je vorige 2 zwangerschappen)
    En tja, ik heb heel wat te testen, ha ha! Ben idd wel benieuwd of het weer zo snel gaat als we eenmaal echt beginnen...

@ eerlijkbeertje: gets, leukemie? Heftig hoor, zelfs al is het inmiddels al langer geleden. Hopelijk was alles weer helemaal tiptop?
    En nog gefeliciteerd met je verjaardag! De mijne komt er ook al weer aan ;).

15. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    oooh Eerlijkbeertje nog proficiat helemaal vergeten :).

Ben me zelf helemaal gek aan het maken!!! Heb vanaf gister last van bruine afscheiding, sorry voor de details, maar moet het ff kwijt. Ik weet echt niet wat me overkomt. Ik herken het ook helemaal niet, heb het echt nog nooit gehad :(.

Woensdag 1 x echt minimaal echt super helder rood bij afvegen (bijna roze) en daar na helemaal niks meer te bekennen. Dacht nou zal wel weer ongesteld worden, want de vorige maanden waren ook zo raar.

En nou gister en vandaag bruin slijmerig.. niet alleen bij afvegen, maar ook zo. Dames nogmaals sorry voor de details het is niet echt een fris verhaal, maar weet niet wat ik hier mee aan moet :(.

Ben zo bang om te hopen, want ben bang voor een negatieve test en ik moet nog een week :(.

Herkent iemand dit misschien?

16. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Ik zit momenteel op mijn werk, maar kan wel janken!!! :(

Ga net naar het toilet en zie bij het afvegen ineens dat het bruine weer over is gegaan in bloed.
    Het is niet echt zo als een menstruatie, maar aan de andere kant misschien ook weer wel omdat ik misschien iets anders wil zien :(.. ik weet het echt niet meer.. ben verdrietig, boos, twijfelachtig.... GGGRRRRR.. wat moet ik hier nou mee..

Het is wel wat en NIET alleen met afvegen, maar niet zoveel als ik normaal met een beginnende menstruatie heb en het is echt helder rood.
    Heb verder totaal nergens last van :( :( :x :(

17. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mama2girls: hoe is het nu met je? Hopelijk is het niet door gezet!

18. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    @ kache ja dat is heftig en je word er altijd weer mee geconfroteerd...maandag moet ik weer voor de jaarlijkse controle maar we gaan er natuurlijk vanuit dat alles weer ok is;)

m2g hoe gaat het met je??

nog ff en dan zien we ons kindje weer...kan niet wachten tot het maandag is maar vind het toch stiekum ook wel spannend hoor....morgen moederdag:p ben benieuwd wat de kindjes hebben gemaakt:) ik ga nu douchen(heb net in de bar gewerkt)en dan lekker slapen ben total loss;)

19. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    eerlijkbeertje succes met de jaarlijkste controle. en geniet van de 20 weken echo..

Hier niks doorgezet.. :(
    Behoorlijk wat stress dus.. mijn gevoel zegt dat het een voorbode van de menstruatie was, maar ik hoop zo dat ik er naast zit!!

Ik heb echt totaal geen last meer gehad van bloed verlies na vrijdag.. nog geen druppel!!

De laatste 2 maaden had ik ook van te voren al wat verlies, maar dat was heel anders.. hoop dat de week snel voorbij is :x

20. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    M2G, wat vervelend dat het dan wel en nu weer niet doorzet... snap dat je erg in de war bent.
    Ik hoop van harte voor je dat het iets anders was dan de menstruatie!

Kache, ja dat zei de vk ook al bij de intake, omdat ik aangaf dat het zo anders was de bij de zwangerschappen van de jongens, waren haar vraagtekens ook bij een meisje hahaha! Ik houd hoop!!
    Wanneer gaan jullie voor het echie trouwens? Niet zo lang meer zeker?

We hebben de 20 weken echo gepland op 15 juni. Dan ben ik precies 20 weken, kan echt niet wachten!!!

Eerlijkbeertje, zeker heftig, veel succes met de controle!

Hier gaat het goed, kan eten als een bootwerker en vooral zin in zoetigheid, snoep e.d.
    De jongens hebben me goed verwend met hun knutselwerkjes! Zaterdag hebben we de tuin weer opgefleurd met bloemen dus dat ziet er weer gezellig uit.

Deel Deze Pagina