3e wonder clubje 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door lynn1986, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

eerlijkbeertje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Hannah! Leuke naam!
    Hopelijk mag ze gauw uit de couveuse. Fijn dat het voor de rest goed gaat!

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gefeliciteerd:D

3. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijkbeertje, hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter Hannah! Zeker een mooie naam. Fijn dat ze haar goed in de gaten houden. Ze is lekker op tijd ;) genieten nu samen!!!

4. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Eerlijkbeertje: gefeliciteerd en geniet ervan! Hoe vonden de andere kids het? Toen ik je banner zag, moest ik even slikken. Dat is niet ver van mij vandaan en ik ben nog niet helemaal klaar, hihi. gelukkig is de babaykamer klaar!;)

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ Eerlijkbeertje: gefeliciteerd!! Wat fijn dat je meisje er is. Bevalling een beetje meegevallen (inleiding toch?). Hopelijk blijven haar suikers goed en kunnen jullie snel naar huis.

@ Elvinia: lees in je onderschrift dat je meisje weer in ziekenhuis is, vanwege het hartje? Veel beterschap in ieder geval!

@ hier: weinig nieuws te melden, klachten blijven onverminderd aanwezig. Ik heb wel kans dat ze de komende weken inderdaad gaan afnemen (meestal 16-20 wkn, bij vrouwen die het zo heftig hebben), maar waarschijnlijk niet verdwijnen. Nou ja, we hopen daar dan maar op.
    Wel weer de eerste bekkenpijn gehad ;) deze week, dat is het volgende hoofdstuk dat gaat komen. Tja...

6. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kache, klinkt zwaar zeg! Zeker met je kids al om je heen waar je al druk genoeg mee bent. Ik mag niet klagen op lichamelijk gebied... Het wordt nu geestelijk wel heel zwaar. Ben er zo klaar mee, zou willen dat meisje over 3 weken geboren zou worden!

Elvinia, dat klinkt niet goed dat je dochter weer is opgenomen. Hopelijk is het niet ernstig en kan ze snel weer naar huis!

Deze week nog3 x werken dus ben echt aan het aftellen. De kamer is zo goed als klaar. Adressenlijst is bijna up to date en het geboortekaartje en de naam zijn definitief dus kleine kan wel komen!! Toch lekker om straks wel geestelijk uitgerust te zijn en tijd voor mezelf te hebben gehad!

7. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rust hier zeg! Nog nieuws van de anderen? Hier nog 4,5 week en heb nu heerlijk verlof!! Na 2 x verlof kan ik gelukkig snel m'n rust vinden, dat vond ik bij de eerste echt lastig de eerste week.

8. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ben hier al een paar weken niet geweest , besef ik me net , sorry.

@ eerlijkbeertje , gefeliciteerd met jullie meisje.

@ elvinia , hopelijk gaat alles goed met jullie dochtertje.

@ hier , bijna op de 40 weken . Vandaag bij de vk geweest en alles is goed . Helaas waren er al 2 bevallingen aan de gang en wlde ze niet het risico nemen om het bij mij ook op te wekken door even naar ontsluiting te voelen, baal baal. Heb al heel de week slecht geslapen van voorweeen enzovoorts . Maar goed , kon het ook wel begrijpen. Voor volgende week gewoon weer een afspraak staan en in de tussentijd wachten we gewoon verder af.

9. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Theertje, dat schiet echt al op zeg!! Balen dat ze niet wilde toucheren om het op te wekken. Misschien beval je gewoon uit jezelf over 2 dagen op de uitgerekende datum.
    Hoe voel je je verder, afgezien van het slechte slapen? Ben je al echt gek aan het worden of kun je je nog rustig houden (beetje onmogelijk met 2 kids;))?

Hier al aardig wat voorwerk heb ik het idee. 's Avonds op de bank vaak harde buiken en soms wat steken lijkt het. Hopelijk is het de verder indaling, dan is dat ook maar vast aan de gang. Hoop zo dat ik voor 38 weken beval. Wordt nu al gek van mezelf. Al hoewel ik nu met m'n verlof mezelf steeds iets kan opladen op de kinderloze periodes op de dag. Daardoor kan ik het iets beter behappen als ze vervelend zijn of druk zijn.

10. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Bessie , ik verveel me soms zelfs een beetje hihi.
    Voel me verder goed , vorige week moest ik ineens naar het ziekenhuis vanwege een iets hoge bloeddruk maar mocht weer naar huis , was niks aan de hand. Afgelopen weekend was rot, echt zwaar last van mijn bekken , duizelig en naar . Maar vk geweest en weer alles goed ( gelukkig ) Heel veel voorwerk ( hier ook al vanaf een week of 34 ) zo wat elke avond . Het is gewoon echt wachten op en dat wachten duurt de ene dag langer dan de andere ;) . Het is ook zo dubbel allemaal : aan de ene kant mag het van mij komen aan de andere kant geniet ik nog van elke beweging die er gemaakt word.

11. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Theertje, oh dan was het wel serieus als je voor hoge bloeddruk naar het ziekenhuis wordt gestuurd. Gelukkig viel het erg mee!
    Grappig dat het voor je nog zo dubbel voelt. Is dat misschien ook omdat dit evt de laatste x zou zijn? Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik het nog lekker vind dat de kleine nog even blijft zitten. Ben het zoooo zat...

12. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Dat heeft er zeker mee te maken dat dit de laatste is . Uiteindelijk heb ik echt wel mijn baal momenten als er weer niks doorzet maar pep mezelf dan weer op door voor me te houden dat het weer 1 dag minder is tot aan de maximale 42 weken ( al hoop ik echt niet dat hij/zij zo lang blijft zitten .) Gek genoeg heb ik nog steeds het idee dat als ik in de ochtend wakker word en er is niks gebeurt dat hij/zij die dag ook echt geen aanstalten meer gaat maken , terwijl ik ook net zo goed over een uur aan het puffen kan zijn.

Kwamen ze bij jou eerder of later ?

13. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja snap inderdaad dat je elke ochtend hoopt dat je van de weeën wakker wordt. Heb ik beide keren ook gehad. De oudste was geboren met 39+6 dagen en jongste 40 weken precies. Allebei op zondag dus lekker rustig thuis wakker worden met weeën en het is beide keren heel snel gegaan. Dus eigenlijk verwacht ik dat het in het weekend een keer zal gebeuren en niet doordeweeks.
    Ben dan ook steeds druk met kinderen wegbrengen en ophalen dus dat zal wel niet erg ontspannen.

14. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Bij mij kwam er 1 op donderdag ( 39 +4 ) en 1 op vrijdag ( 40 + 3 .) De ene begon inderdaad in de ochtend maar de anders 's avonds dus weet gewoon dat het elk moment anders kan zijn . Maar toch hou je je op 1 of andere manier vast aan de (nacht ) ochtend . Vreemde gewoontes toch, hihi.

15. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ze zeggen wel vaak dat het meestal als je wakker wordt of in de nacht begint met weeën omdat je lichaam dan totaal ontspannen is. Stress of veel mensen in je omgeving houdt je lichaam meestal de weeën tegen. Trucje van de natuur😊

16. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Theetje, je snapt dat je vanaf nu meldingsplicht hebt hier😉
    Wanneer moet je weer naar de vk?

Hoe is het met de anderen hier? Nog nieuws?

Eerlijkbeertje, hoe gaat het met de kleine? Al wat gewend?

Hier vandaag lekker rustig aan, de jongens zijn onder de pannen vandaag en straks met een vriendin afgesproken. Lekker thee drinken en lunchen!

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    @ Theertje: hoop dat de kleine nu echt snel mag komen! Vervelend is dat, als het al (zo lang) rommelt in de buik, maar niets doorzet. Kom je nog wel een beetje aan slapen toe met al dat voorwerk?

Ik had/heb dat ook hoor, dat als je 's ochtends opstaat met 'niets' je dan voor de rest van de dag niets verwacht. Gelukkig ben ik bij mijn dochter wel verrast :D, na een ochtend van wat vaag gerommel (voor de zoveelste keer) een middagdutje gedaan en boem, daarna regelmatige weeen en opeens was ik om 18:27 uur toch weer mama. Had ik in de ochtend echt niet gedacht!

@ Bessie: kan me goed voorstellen dat je het een beetje gehad hebt inmiddels (heb ik nu al, ha ha :p). Hopelijk kun je lekker rustig aan doen tijdens je verlof. Ik zal voor je duimen dat je 3e kindje er zin in heeft om met 38 te komen :cool: (maar ik hoor van veel vrouwen dat de 3e nog later komt dan de andere 2 ;). Oef. Dat beloofd wat voor mij, ha ha, aangezien het al 41+3 en 41+5 wkn was bij eerste 2 :$...)

Ja, dat trucje van natuur heeft bij mij ook gewerkt. De eerste zijn weeen 's nachts begonnen, bij de tweede dus na een middagslaapje.

@ hier: verbouwing van zolder voor extra kamer komt nu echt een beetje op gang, gelukkig. Mijn dochter weet dat het haar nieuwe kamer wordt en is erg enthousiast :D, de baby mag best haar oude kamertje hebben.

Sinds een dikke week is mijn eetlust een stuk verbeterd, lust opeens weer boterhammen, melk, sapjes en kan ook meer eten. He, he, fijn een lichtpuntje! Spugen is ook minder, gewicht blijft nu al 2 wkn stabiel, nu alleen de misselijkheid en vermoeidheid nog ;).

Mijn rug/bekken is nu wel serieus begonnen, dus moet goed opletten hoe ik alles doe (tillen, bukken, opstaan uit bed etc). Tja, zwanger zijn is bij mij geen eitje, helaas.

Weer een keer bij VK geweest, spruitje weer op echo mogen zien. Alive and kicking :D! En 3 dgn voor op verwachte groei. Maar ja, ik krijg nu eenmaal geen kleine kinderen. Straks weer groeiecho's en dan zal deze ook wel weer 3-5 wkn voorlopen op gemiddeld, net als de andere 2 ;).

18. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ik zal me netjes melden dus bij deze : aanwezig!

Hier dus nu d-day en alles gewoon weer rustig.
    Op zich slaap ik nog best aardig , alleen wel elke ochtend vroeg wakker maar dat haal ik weer een beetje in op de dag.

@ kache , hoop voor jou dat die regel niet geld dat de derde nog later komt , dat ziet er niet best uit;) Fijn dat het eten weer wat beter gaat. succes nog even met de verbouwing kan me voorstellen dat ze er naar uit kijkt een mooie nieuwe kamer.

@ bessie , ik mag dinsdag weer naar de vk maar ben toch een beetje aan het duimen dat ik die niet haal.

19. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha theertje, dat is echt zon dag waar je de hele tijd naar uitkijkt en dan komt er niks. Dinsdag is nog ver weg dus wie weet zit je dit weekend lekker met de kleine in je armen!!

Kache, fijn dat je weer iets meer kunt eten. Dan krijg je hopelijk daardoor ook weer meer energie enzovoort.
    Leuk die echo's. Doen ze meer echo's omdat je een mk hebt gehad ter controle?

Hier heerlijk middagje gehad en ik hoor manlief net thuiskomen dus dat is fijn!! Hij werkt momenteel veel over om straks vrij te kunnen zijn maar ook omdat ze het zo druk hebben. Dus dan is hij vaak laat thuis. Vandaag dus niet😃

20. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Ik ben nog steeds aanwezig hoor. Gisteren even de hoop gehad dat het toch eindelijk eens door zou zetten maar helaas. Verder dan ook eigenlijk weinig nieuws . Kan alleen maar zeggen dat als ik naar buiten kijk het een mooie dag is om te bevallen ;)

Deel Deze Pagina